Gå til innhold
Hundesonen.no

Tatovering?


Isabel

Recommended Posts

Ja, lurte på hva dere syns om tatoveringer, fint, ikke fint? Hvor og på hvem passer det spesielt godt, og på hvilke steder, ikke i det hele tatt? Og, har DU selv en tatovering? Hvis ja, sett gjerne inn bilde! Spennende å se andres tatoveringer, hihi..

Og om du ikke har, kan du tenke deg en, eller fler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en hel tråd om tattovering her allerede :thumbs:Vi som liker blekk

Men for å svare har jeg selv en svale på skulderen og jeg liker tattoveringer:) Er og i planleggingsfasen av neste, en tattoeveromg blir sjelden ensom lenge :)

Det er sjelden noen reagerer på en tattovering. Men jeg har en kamerat som er så godt som dekket, jeg syns han passer det, men ville nok sett rart ut på mange.

Selv har jeg sagt, jeg skal aldri ha en tattovering jeg ikke KAN skjule, viss jeg skulle trenge det i f.eks jobb sammenheng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns tatoveringer er fint :thumbs: Men jeg har spesiell smak, og er ikke så glad i stoooore tribals og dødningehoder. Jeg liker et bra motiv, gjerne kunstnersik og gjort av veldig dyktige folk. Plassering spiller ingen rolle, men har aldri vært noe fan av tatoveringer på hals, hender og i ansikt. (får litt sånn kriminell assosiasjon hehe)

Jeg har selv tatovert meg 5 ganger (den ene måtte jeg få tatt over på nytt pga dårlige nåler) De er ikke så spesielle egentlig, men for meg er de det. De har en mening og betydning for meg selv. Syns selv de er helt okei, selv om de kunne nok ha blitt gjort bedre av mer dyktige folk.

Hadde jeg taklet smerten bedre, kunne jeg tenkt med noe stort, feks hele ryggen. Men jeg syns ikke noe om smerten, så jeg får bare "til" mindre tatoveringer. Vet ikke om jeg skal ha flere. Får se. har litt lyst å bygge på et par, men usikker hva.

Den første fikk jeg da jeg var 17, på skuldra. En skilpadde. Så fikk jeg poteavtrykket til katten min, og ett år etterpå tok jeg noe mønster rundt den. Dette er på sideflesket (lovehandle opp mot ribbeina) Det var VELDIG smertefull plass, og den måtte jeg ta en gang til. Så skal holde meg langt unna flesket!

Den siste tok jeg i år, et enkel tekst oppe på ankelen ved kneet. (samme tekst og font som på et cd cover til et idol.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det å ha tatoveringer er utrolig kult så lenge motivet er gjennomført. Det bør bety noe for personen, og ikke bare være tatt på måfå. Det MÅ ikke bety noe, men da synes jeg motivet bør være kunstnerisk - altså at tatoveringen blir en slags accessorie (eller hvordan det nå staves!). Etter at jeg selv tatoverte et par kirsebær på underarmen har jeg blitt mer kritisk til tatoveringer. Er ikke særlig fan av tribals og sleeves. Liker små til mellomstore, fargesterke motiv. På noen personer synes jeg det er ganske kult når hele armen er dekket av mange mellomstore tatoveringer som på en måte er smeltet sammen.

Synes faktisk ikke at det er alle som kler å ha tatoveringer, uten at jeg vet helt hvordan beskrive disse... :thumbs:

Som sagt har jeg en selv, den tok jeg for to måneder siden. Planen er en eller to til i løpet av neste måned :) Som Rottisembla er inne på - har man først fått èn er det ikke lenge til den får selskap...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en tattoverings idè som jeg har veldig lyst å utføre, men jeg er usikker på om jeg virkelig vil ha den på håndleddet der jeg hadde planer om å ta den..

Jeg syns ikke det er særlig feminint å ha tatoveringer på overarmer osv, håndledd/underarmer OK, men jeg er i stuss. :)

Jeg har en nå på venstre fot, det er en blomst. Stilkene på blomsten er hentet fra en tattovering i en bok.. (en som alle andre har) men selve blomsten er av den avdøde bestefaren min sin favorittblomst.. Så for meg har den en mening, men jeg er glad jeg har den i sort hvitt, ellers så har jeg lyst å tattovere en marihøne ett eller annet sted på kroppen :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har to en øverst på ryggen av en delfin i solbedgang og en rose på ankelen. Nå lurer jeg på om jeg skal ha en til. Jeg ska ha avtrykk av labben til hunden min og labben til ene ilderen men jeg vet ikke helt hvordan jeg skal få de sammen uten at det blir rart er det noen her som har en ide om hvordan den kan bli? Gjeren tegne hvis dere har lyst :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...