Gå til innhold
Hundesonen.no

Samojed - Mistra


Mistra

Recommended Posts

For de som ikke har lest i presenter-deg-selv-tråden: Kjæresten og jeg skal endelig kjøpe samojedvalp nå i høst, etter å ha tenkt og planlagt å kjøpe hund i noen år. Nå i høst klaffet endelig alt og vi henter Mistra fra kennel Vinterborgen ca 3. november. Nå har vi vært på besøk hos oppdretteren for andre gang, bilder kan dere se her: Bloggen min. De er nå litt over 5 uker gamle, så bare to og en halv uke til vi har en liten valp her hjemme :lol: ! Det meste av utstyret er kjøpt inn, nå gjenstår det bare å valpesikre leiligheten og få unnå alle ledninger som slenger rundt på gulvet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

I dag har vi hentet hjem Mistra :whistle: Togturen fra Steinkjer til Trondheim gikk veldig bra, da sov hun hele veien. Sentrum med trafikk og masse mennesker (og til og med to brannbiler i full fart med sirener) var derimot litt skummelt. Nå har hun sovet masse siden hun kom hjem, vært ute noen turer og prøvesmakt møbler og griseøret (og funnet ut at griseøret er best :flowers: ).

Det var best å sove på gulvet på toget, med tungen ut

post-5482-1257539989_thumb.jpg

post-5482-1257540260_thumb.jpg

post-5482-1257540003_thumb.jpg

post-5482-1257540188_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :flowers: Hun har funnet seg mer til rette nå, og lager ikke like mye lyd som i går. Da savnet hun nok mor og søsken ganske mye og vi fant ut hvor høyfrekvente samojedbjeff er :whistle: I dag og i morgen blir det bare noen småturer ut så hun kan bli kjent, og så bærer det av sted på valpekurs på onsdag, det skal bli veldig spennende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :ahappy: Hun har funnet seg mer til rette nå, og lager ikke like mye lyd som i går. Da savnet hun nok mor og søsken ganske mye og vi fant ut hvor høyfrekvente samojedbjeff er :rolleyes2: I dag og i morgen blir det bare noen småturer ut så hun kan bli kjent, og så bærer det av sted på valpekurs på onsdag, det skal bli veldig spennende!

Gratulerer så mye med lille frøkna! Herlige bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig søt! :ahappy: Håper du blir med på masse treff og slikt etterhvert slik at vi kan hilse på nusket :rolleyes2:

Vi satser på å bli med på treff når hun blir litt eldre :) Foreløpig er det mer enn nok inntrykk i en radius på noen hundre meter her. I dag har vi sett litt på bilene på veien og hun har lekt i sanden på en volleyballbane, men det absolutt morsomste var å base seg gjennom masse høyt dødt gress!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vakre Mistra. Hun var da UTROLIG søt.

Selv skal jeg hente samojed valp neste helg (15 november).

Min "gutt" er 7,5 uker nå og veier 6890 gr (noe jeg tror er mye).

Hvor mye veide Mistra da hun var 8 uker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med vakre Mistra. Hun var da UTROLIG søt.

Selv skal jeg hente samojed valp neste helg (15 november).

Min "gutt" er 7,5 uker nå og veier 6890 gr (noe jeg tror er mye).

Hvor mye veide Mistra da hun var 8 uker?

I går (8,5 uker) veide hun ca 6,5 kg, nesten 7 kg ved 7,5 uker høres mye ut, men det er vel vanlig at hannene veier mer? Hvor skal du kjøpe valp fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempe fin blogg du har. Tittet på den. Det blir sikkert mange flotte turer med Mistra på dere.

Han er en nok en stooor gutt ja, gutten min :icon_redface: . Den største i kullet.

Han kommer fra kjeborg kennel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

På mandag blir Mistra 6 mnd, så da er det vel på høy tid med en bildeoppdatering her :lol:

Fornuften har begynt å sige inn, så nå nyter vi virkelig fullt ut å ha egen hund! Hverdagen blir så mye enklere når man ikke må tørke tiss hele tiden og hun vet hva hun skal gjøre når vi sier sitt eller ligg. Hun har vokst utrolig fort, og jeg klarer ikke helt tro på at hun klarte å gå under sofabordet da vi fikk henne, selv om sambo sier det er sant...

Vi har såvidt testet snørekjøring med henne, som gikk over all forventning. Hun holdt seg stort sett foran meg og til høyre og avpasset farten etter kreftene. Turen var ikke lenger enn en kilometer eller to, det var mest for å introdusere henne til reglene i skiløypa, og med glatt føre måtte hun ikke gjøre stort annet enn å løpe for å gi meg god fart. Det skal bli mange herlige turer neste vinter med egen trekkhund, vi gleder oss veldig! Det er virkelig en helt fantasktisk følelse å få den ekstra trekkraften, jeg tror ikke jeg trenger å bekymre meg så mye for bakglatte ski framover :lol:

mistra3.jpg

Leker travhest

mistra4.jpg

Moro med snørekjøring :lol:

mistra5.jpg

Posering med den nye fine selen

mistra6.jpg

Gladjenta

mistra7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig tøffe bilder ;) Kan eg spør hvilken type sele du har kjøpt?

Takk for det ;) Jeg husker ikke hva selen heter, men den er kjøpt på Tropehagen Zoo (Valentinlyst i Trondheim). Den har et hull til hvert av beina og så klipser man den sammen over ryggen. Veldig praktisk, syns jeg, og den virker solid. Det er god regulering på den (vi har M), det skal MYE til at hun vokser ut av den, og så kostet den bare 250-300 kr. Eneste minuset er at brystremmen ikke kan reguleres og den er litt lang når reguleringene er på det strammeste fortsatt, men jeg lurer på om vi skal sy den sammen litt til hun vokser mer inn i den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å se Mistra på skitur. Kjempefine bilder.

Spennende å følge Mistra som er nesten jevn gammel med min Danny.

Ble inspirert til å "teste" ut Danny på ski til helgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
×
×
  • Opprett ny...