Gå til innhold
Hundesonen.no

løpske tisper på utstilling..

MarieR

synns du løpe-tisper burde få adgang til å stille på utstilling?  

31 stemmer

1. 1.

• ja
      23
    • Næi
      8

Recommended Posts

Det som er morsomt da' date=' hehe, er at de [b']fleste hannhunder først reagerer på løpetisper etter at eier/fører har blitt bevisstgjort at tispen har løpetid.

Hvorfor det?

Jeg har samme erfaring :roll: Hehe.. Det er veldig ofte psykisk hos menneskene tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er morsomt da, hehe, er at de fleste hannhunder først reagerer på løpetisper etter at eier/fører har blitt bevisstgjort at tispen har løpetid.

Hehe, merkelig det der ;)

Det blir litt anderledes på lydighet da. Se for deg en hannhund som har fellesdekk i 4 minutter 2 meter unna en løpsk tispe og eieren er borte?? Hehe.. :D:P

Jeg har stilt Cita med løpetid (og andre hunder) veldig mange ganger.

1. Man betaler for det!

2. Skal man stenge ute løpske tisper kan man like gjerne stenge ute alle hunder som begynner å sloss med de andre hannhundene i ringen (eller Jeanette kan be alle med store, svarte hunder flytte seg fra utstillingsområdet fordi Pito er usikker på dem)

3. Som sagt over - hannhundene blir plutselig ukonsentrerte når eieren får vite at det fins en løpetidstispe i nærheten.

Tro meg, det er veldig mange lukter for en hund på en utstilling. Og man kommer ikke unna løpetids lukten uansett - for at alle skal følge den regelen er noe man bare kan drømme om. Og selv om jeg ikke stiller, så kan ingen hindre meg i å ta med min høyløpske tispe inn i utstillingshallen. Og dersom det er uteutstilling hadde det jo bare blitt enda mindre aktuelt med en regel om at løpetidstisper skal utestenges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2. Skal man stenge ute løpske tisper kan man like gjerne stenge ute alle hunder som begynner å sloss med de andre hannhundene i ringen (eller Jeanette kan be alle med store, svarte hunder flytte seg fra utstillingsområdet fordi Pito er usikker på dem)

Er ikke det lov da? :? :D

Alle store svarte hunder skygg banen! Her kommer Pito og hun er IKKE glad!! 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det lov da? :? :D

Alle store svarte hunder skygg banen! Her kommer Pito og hun er IKKE glad!! 8)

Hihi.. Vanligvis sjekker jeg hvem av konkurrentene som er påmeldt i katalogen, men nå sjekker jeg alltid om Pitofina er påmeldt først ;) For hvis hun er der må jo meg og Cita bare dra :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jepp. Bare ikke tro at dere kan dukke opp på samma utstilling som oss altså! For Pito har IKKE godt av å møte svarte hunder så hun ser at dem ikke er noe farlig!

(Ps. Benedicte: På stord må vi møte deg og cita og jeg kommer til å ha lomma full av godbiter og klikkeren er fast følgesvenn :D Må prøve å få bukt med detta her! :oops: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe jepp. Bare ikke tro at dere kan dukke opp på samma utstilling som oss altså! For Pito har IKKE godt av å møte svarte hunder så hun ser at dem ikke er noe farlig!

(Ps. Benedicte: På stord må vi møte deg og cita og jeg kommer til å ha lomma full av godbiter og klikkeren er fast følgesvenn :( Må prøve å få bukt med detta her! :oops: )

:(;):P Huff, nå ler jeg rått asså :D:( hihi..

Hehe, jada, helt greit det :wink: Vi er veeeldig vandt til å stå tålmodige og bare "være til stede" for Birte som skal lære Sico å hilse pent! :P hihi..

Spørs om jeg kommer meg til Stord med denne halsbetennelsen da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D;):P Huff, nå ler jeg rått asså :(:P hihi..

Hehe, Ja da, helt greit det :wink: Vi er veeeldig vandt til å stå tålmodige og bare "være til stede" for Birte som skal lære Sico å hilse pent! :( hihi..

Spørs om jeg kommer meg til Stord med denne halsbetennelsen da!

Hehehe goe greier! ;)

Ja du SKAL på utst! Ellers så drar ejg tidlig til Åsane og DRAR deg ut av senge og triller deg bort i trillebår om jeg så må! ;) 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...