Gå til innhold
Hundesonen.no

Voffe med krave


Snute

Recommended Posts

Sol fikk ett sår i går, å måtte legge inn et lite dren i benet for at ev verk ol skulle komme ut og ikke gjøre det verre.

Drenet ble sydd fast, oppe og nede - så nå har han to "åpne sår" - som må få være rene og i ro. :)

Nå har han ikke tisset på 16 timer, og mamma er litt bekymret...

Han pleier jo alltid å snuse seg frem til et passende sted, men det er ikke så lett lengre.

Jeg har tatt han med ut noen ganger, men han står bare helt stille. Jeg har tatt av kraven, men har jo måttet stå helt ved siden av han så han ikke skulle legge seg på "sårsiden".

Han er normalt en MEGET aktiv gutt som er vant til å få løpe løs, men nå må han altså være i ro - forslag til inneaktiviteter for en hund med krave ? Han kan jo ikke snuse etter godbiter o.l.

Noen som har erfaring og/eller forslag :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært gjennom en lignende periode med min hund, og jeg har rett og slett tatt av kraven når vi har gått ut. Da er du jo sammen med hunden og kan passe på at han ikke slikker på sårene. Litt kinkig at han vil legge seg ned ute, men det gjelder vel både med og uten krave? Jeg har faktisk også tatt av kraven i korte perioder inne, mens jeg har vært tilstede, slik at han kunne søke etter godbiter, gnage på bein o.l. Det er kjedelig i slike perioder når hunden må holdes i ro og passes på. Håper den snart er over for deres del

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp vært gjennom en lignende periode med min hund, og jeg har rett og slett tatt av kraven når vi har gått ut. Da er du jo sammen med hunden og kan passe på at han ikke slikker på sårene. Litt kinkig at han vil legge seg ned ute, men det gjelder vel både med og uten krave? Jeg har faktisk også tatt av kraven i korte perioder inne, mens jeg har vært tilstede, slik at han kunne søke etter godbiter, gnage på bein o.l. Det er kjedelig i slike perioder når hunden må holdes i ro og passes på. Håper den snart er over for deres del

Tusen takk for svar :innocent:

Litt "skummelt" å ta av kraven, for den hindrer han ikke bare i å slikke på såret, den får han også til å la være å rulle seg - noe han ellers er veldig glad i... Men som du sier, når man er sammen med han og hele tiden passer på må man jo kunne ta den av litt inni mellom. Vi får prøve oss litt gradvis frem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av kraven når dere er ute, evt. når dere er inne og er i nærheten. Ha på bånd og bare sørg for å ha kontroll så klarer han ikke å gjøre stor skade på seg selv..

Og ja - en liten og lett bandasje gjør det litt mindre "skummelt" da..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta av kraven når dere er ute, evt. når dere er inne og er i nærheten. Ha på bånd og bare sørg for å ha kontroll så klarer han ikke å gjøre stor skade på seg selv..

Og ja - en liten og lett bandasje gjør det litt mindre "skummelt" da..

Susanne

Tusen takk for svar :lol:

Vi har prøvd å ta av kraven litt i dag, og det har gått rimelig greit. Det krever kontinuerlig overvåking og nærhet, men det er letter for meg, enn det det er for han å gå med krave på hele tiden :lol:

Bandasje skulle vi gjerne brukt. Vi prøvde det hos dyrlegen, men skadestedet er på et ledd - så den bare faller av...

Vi vurderte tape, men han er hårsår og veldig øm nå, så med tanke på at det under tapen ev må skiftes daglig, ville det blitt veldig vanskelig og smertefullt for han.

Han er litt rastløs iblant, og det er jo ikke noe rart. Ikke bare, bare og gå fra å løpe løs ved stranden og i skogen til å bli holdt i stram line og ligge inne. Men vi prøver oss på ulike rolige inneaktiviteter, og så langt har vi i alle fall klart å holde de åpne sårene rene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Etter min erfaring så kan en hund med krave vrake kraven i min rompe(gøy for han vondt for meg), bruke kraven som brøyteplog og hive snøn opp i lufta, ingan hindring for å gnage av bandasje på bakbeinet, spise godbiter som ligger på bakken/gulvet. spise maten i matskåla og gjøre endel annet som den helst ikke bør. Så jeg ville sett hvor kreativ hunden din er og gått ut fra det. prøvd å gå bandturer uten kraven hadde ikke vært dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...