Gå til innhold
Hundesonen.no

Agria Avl

ipadda

Recommended Posts

Hentet fra agria.no :

Agria Avl

Agria Avl er en tilleggsforsikring til både Agria Veterinærforsikring og Agria Liv. Agria Avl er et særlig godt valg for deg som er hundeoppdretter, for eksempel ved behov for behandling av svake valper. Til beskyttelse ved tapt avlsverdi må du ha Agria Liv.

Du kan få erstatning for:

* fødselkomplikasjoner

* behandling av svake valper i tilknytning til fødsel

* keisersnitt, ytterligere ett utover det som erstattes gjennom veterinærforsikringen

* fertilitetsutredning

* skjulte feil

* veterinærbehandling av valper

Vil det si at vi får igjen for keisersnitt?

Er det noen som har måttet ta keisersnitt - og har agria avl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hentet fra agria.no :

Agria Avl

Agria Avl er en tilleggsforsikring til både Agria Veterinærforsikring og Agria Liv. Agria Avl er et særlig godt valg for deg som er hundeoppdretter, for eksempel ved behov for behandling av svake valper. Til beskyttelse ved tapt avlsverdi må du ha Agria Liv.

Du kan få erstatning for:

* fødselkomplikasjoner

* behandling av svake valper i tilknytning til fødsel

* keisersnitt, ytterligere ett utover det som erstattes gjennom veterinærforsikringen

* fertilitetsutredning

* skjulte feil

* veterinærbehandling av valper

Vil det si at vi får igjen for keisersnitt?

Er det noen som har måttet ta keisersnitt - og har agria avl?

Som jeg tolker det får du to keisersnitt dekket ved Agria Avl, se uthevet.

Men for sikkerhets skyld, send dem en mail og spør. Kan jo hende det er rasebetinget med liten skrift...

Måtte ta keisersnitt, banner tungt, høyt og mye for ikke å ha forsikring i orden den gangen... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke Agria så dette jeg skriver nå er ting jeg kun har hørt fra andre.

Jeg har hørt at folk har hatt store problemer med å få dekket keisersnitt. Jeg har hørt at det kun dekkes når det er fare for tispas liv. Om det stemmer så er jeg ikke imponert over de. Man forsøker jo å redde valpene fra å dø i mors liv. Går det så langt at det er fare for tispas liv er som regel valpene forlengst døde.

Men som sagt, dette er kun rykter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Jeg har ikke Agria så dette jeg skriver nå er ting jeg kun har hørt fra andre.

Jeg har hørt at folk har hatt store problemer med å få dekket keisersnitt. Jeg har hørt at det kun dekkes når det er fare for tispas liv. Om det stemmer så er jeg ikke imponert over de. Man forsøker jo å redde valpene fra å dø i mors liv. Går det så langt at det er fare for tispas liv er som regel valpene forlengst døde.

Men som sagt, dette er kun rykter.

Agria dekker ett keisersnitt på alle raser untatt fransk bulldog, engelsk bulldog og boston terrier(?). Har man agria avl dekker dette ett keisersnitt (med unntak av overnevnte raser) i tillegg til det man får på veterinær forsikringen.

Det som er fordelen med Agria avl er jo at man får dekket erstatning om hunden mister avlsevnen (må steriliseres eks), eller kaster valpene etter konstatert drektighet. Jeg har tegnet agria avl på begge mine tispevalper (6 og 3 mnd) allerede nå fordi de er potensielle avlstisper. Dette er for meg mye viktigere enn ett evt keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Saken er at vi måtte ta keisersnitt på My.

Hun gikk 6 dager over termin, og beslutningen ble tatt med vætriner. Planen var at vi skulle vente til over natten (7 dager over termin) for å se om det skjedde noe. Men når kvelden kom så ble My skikkelig slapp, ekstra klengete og en time etter gikk vannet. Vi så det ann en time i sammråd med vetrinær, og når det ikke skjedde noe så reiste vi til Tu dyreklinikk som hadde vakt. Det endte med keisersnitt og det viste seg at det var lurt, fordi vannet hadde gått, men fødselen startet ikke. Per da så var det fare for valpenes liv, da det ikke er bra for valpene å ligge så lenge etter termin, og det var en stor belastning for My, som så vidt orket å gå. Om vi hadde dratt dette lenger ut så er det ikke sikkert hverken valper eller My hadde overlevd.

Nå vi tok keisersnitt så anbefalte vetrinæren å sterilisere, fordi livmoren var tørr, og det er større fare for livmorskreft.

Nå har vi sendt inn papirer, men fikk avslag fordi de mener tispens liv ikke stod i fare, og at vi godt kunne ventet noen dager ekstra før vi tok keisersnitt :ahappy:

Altså, vi har jo forsikringen i orden.

Tispen er forsikret for følgende:

Agria Avl Liv

Agria Livs forsikring

Agria avl vætriner forsikring og Agria Vetrinærforsikring.... .

Altså skulle forsikringen ha dekket dette.

Jeg vurderer nå i etterkant å skifte forsikring på min hund, fordi jeg mener dette ikke henger på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Ok.

Hun gikk 6 dager over termin, og beslutningen ble tatt med vætriner. Planen var at vi skulle vente til over natten (7 dager over termin) for å se om det skjedde noe. Men når kvelden kom så ble My skikkelig slapp, ekstra klengete og en time etter gikk vannet. Vi så det ann en time i sammråd med vetrinær, og når det ikke skjedde noe så reiste vi til Tu dyreklinikk som hadde vakt. Det endte med keisersnitt og det viste seg at det var lurt, fordi vannet hadde gått, men fødselen startet ikke. Per da så var det fare for valpenes liv, da det ikke er bra for valpene å ligge så lenge etter termin, og det var en stor belastning for My, som så vidt orket å gå. Om vi hadde dratt dette lenger ut så er det ikke sikkert hverken valper eller My hadde overlevd.

Nå vi tok keisersnitt så anbefalte vetrinæren å sterilisere, fordi livmoren var tørr, og det er større fare for livmorskreft.

Nå har vi sendt inn papirer, men fikk avslag fordi de mener tispens liv ikke stod i fare, og at vi godt kunne ventet noen dager ekstra før vi tok keisersnitt :ahappy:

Agria Avl Liv

Agria Livs forsikring

Jeg vurderer nå i etterkant å skifte forsikring på min hund, fordi jeg mener dette ikke henger på greip.

Da sender man en klage hvor man får veterinæren til å skrive en attest i tillegg til epikrisen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria forsikring på alle mine hunder, tispene Agria Avl i tillegg. Jeg har fått dekket to keisersnitt på den ene tispa mi. Fødselen kom ikke i gang og veterinæren mente at det ble et hastekeisersnitt. Det går an å få igjen på forsikringen, det kommer nok an på hva veteriæren skriver. Er det hastekeisersnitt med fare for tispas liv, får man dekket det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Agria forsikring på alle mine hunder, tispene Agria Avl i tillegg. Jeg har fått dekket to keisersnitt på den ene tispa mi. Fødselen kom ikke i gang og veterinæren mente at det ble et hastekeisersnitt. Det går an å få igjen på forsikringen, det kommer nok an på hva veteriæren skriver. Er det hastekeisersnitt med fare for tispas liv, får man dekket det.

Jeg ringte agria for å høre hva de mente med "fare for tispas liv", er det når tispen kolapser? Når du ser hun får dødskramper? For det virket nesten slik på hun i telefonen.... Pengene er ikke et stort problem, det begynner mer å bli en prinsipp sak, vi betaler for å få noe vi til syvende og sist ikke får fordi tispen enda ikke har hatt dødskramper :ahappy:

*Det var litt ironi ja..*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hva veterinæren skrev, for jeg betalte bare egenandelen og så gjorde veterinærene resten. Det ble tatt på to forskjellige klinikker, pga tidspunktene. Det ene på dagtid og det andre selvfølgelig om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Nå har vi sendt inn papirer, men fikk avslag fordi de mener tispens liv ikke stod i fare, og at vi godt kunne ventet noen dager ekstra før vi tok keisersnitt :icon_redface:

Agria Avl Liv

Agria Livs forsikring

Det er nettopp slike historier jeg har hørt flere av. Og du har rett. Det henger ikke på greip. Jeg kommer aldri til å velge Agria. Selv veterinæren min sier de er de vanskeligste å få dekket saker hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...
Da sender man en klage hvor man får veterinæren til å skrive en attest i tillegg til epikrisen.

Ok, nå er saken at vi har sendt inn ny journal med underskrift og stempel fra vetrinær til Agria.

Dette begynner og bli noen uker siden. Idag fikk vi svar tilbake, med ENDA et avslag, og det på tross av at vetrinæren skrev, sort på hvit at det stod til fare for tispens og valpenes liv, og at å vente lengre etter vannet hadde gått, ikke var aktuelt.

Så nå sitter vi her, sjokkerte og meget frustrerte....

Vetrinæren skrev også i journalen, et klagebrev, hvor hun forklarte at hun som vetrinær IKKE hadde satt igang et keisersnitt uten at det var helt nødvendig, da det er en stor belastning for tispen og gå igjennom...

Jeg forstår egentlig ikke NOENTING, men vi har fastslått at vi kommer til å si opp alle forsikringene våre der :) Og det er noen tusen i hund forsikret hos dem fra oss for øyeblikket...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå er saken at vi har sendt inn ny journal med underskrift og stempel fra vetrinær til Agria.

Dette begynner og bli noen uker siden. Idag fikk vi svar tilbake, med ENDA et avslag, og det på tross av at vetrinæren skrev, sort på hvit at det stod til fare for tispens og valpenes liv, og at å vente lengre etter vannet hadde gått, ikke var aktuelt.

Så nå sitter vi her, sjokkerte og meget frustrerte....

Vetrinæren skrev også i journalen, et klagebrev, hvor hun forklarte at hun som vetrinær IKKE hadde satt igang et keisersnitt uten at det var helt nødvendig, da det er en stor belastning for tispen og gå igjennom...

Jeg forstår egentlig ikke NOENTING, men vi har fastslått at vi kommer til å si opp alle forsikringene våre der :icon_redface: Og det er noen tusen i hund forsikret hos dem fra oss for øyeblikket...

Hva med å ringe til dem og fortelle nettopp det? Du kan jo også fortelle at siden dere har så mange hunder forsikret der, så har dere også stor omgangskrets innen hund og mange valpekjøpere dere kan påvirke hva angår valg av forsikringsselskap. Sånn til opplysning liksom.. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å ringe til dem og fortelle nettopp det? Du kan jo også fortelle at siden dere har så mange hunder forsikret der, så har dere også stor omgangskrets innen hund og mange valpekjøpere dere kan påvirke hva angår valg av forsikringsselskap. Sånn til opplysning liksom.. :whistle:

problemet er at det er KLIN umulig å komme igjennom hos dem hvis du trykker på klage, eneste gang du kommer igjennom er vist du skal stifte forsikring :icon_redface: Sånn typisk opplegg. Jeg får bare være sleip og si jeg skal opprette forsikring og få dem til å videreføre meg til saksbehandler.

Hva med å ta dette til forbrukerrådet eller noe?? Det er jo helt uhørt! Du har jo faktisk betalt for en tjeneste som du ikke får!

Ikke gi deg på dette altså, selv om det er slitsomt.. Det er du som har rett i denne saken der.

Neida, vi skal aldeles ikke gi oss. De siste 2 årene har vi betalt over 40 000 i forsikringer på hundene, det er MYE penger!

Og ja, vi har allerede sendt tv2hjelper deg en mail om saken.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ble sterilisert under keisersnittet fordi vi ikke skulle ha flere kull på henne, først og fremst. Den medisinske grunnen til at dyrlegen anbefalte sterilisering var fordi livmoren var tørr, og fordi de IKKE mente vi kunne ha et "siste" kull på henne, som man kan i følge NKK. Nå hadde vi aldri planer om et 5. kull, men om vi skal slå oss skikkelig vrange så skal forsikringen OGSÅ dekke tap av en avlstispe, som vi gjorde her, i og med at vi kunne hatt et kull til på henne med henhold til NKK.

Det er ikke steriliseringen de har hengt seg opp i, men faktum at de mente vi kunne ha ventet til over natten før vi tok keisersnittet, aller helst kunne vi vistnok vente et par dager til. Dette var uaktuelt både for oss og dyrlegen som tidligere på dagen vurderte tispen, samt dyrlegen som tok keisersnittet. Jeg velger å tro at dyrlegen har siste ord med i spillet, og at deres avgjørelse og deres vurderinger er en avgjørende faktor hva keisersnittet angår. Og dermed mener jeg at siden dyrlegen skrev spesifikk at det stod til fare for tispen og valpenes liv, så burde Agria finne seg i det, i stedet for å krangle om noe vi har sort på hvit, og en sak vi vil kunne vinne om vi går videre med det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...