Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva kan jeg gjøre?


Recommended Posts

Som endel av dere her inne vet har Bajaz fått meningitt, men jeg vet ikke hvem type han har enda, det er det bare dyrlegen på Jeløya som vet. Problemet er at jeg har nå ringt de i to dager for å få snakke med Halldor som veterinæren heter, men han har aldri tid! Når jeg var der med Bajaz fikk jeg beskjed om at jeg skulle ringe på onsdag, ikke bare for å få resultat på prøvene men også pga det ikke var sikkert at han skulle fortsette på de medisinene han går på.

Så er redd jeg nå driver å feilmedisinerer Bajaz pga en veterinær som ikke har tid til å fortelle med resultater av blodprøver og hvilken type meningitt han har så jeg kan vite om han noengang vil bli frisk!

Merker jeg blir utrolig lei meg av denne behandlingen, trodde Jeløya skulle være bra men de er jo ikke det når de kutter kontakt etter at jeg har fått bikkja hjem :icon_confused:

Har jeg ingen krav til at de skal følge opp meg? Skal jeg bare gå å gjette om Bajaz blir frisk eller ikke?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ned på Jeløya, si du skal ha utlevert journalen på hunden + svaret på blodprøven du har betalt for.

Og dra til en annen veterinær med resultatet.

Dem kan ikke nekte deg å få utlevert dette på din egen hund. Og jeg har selv gjort dette da jeg mistenkte feilbehandling av ett brudd. Noe som stemte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er ikke god kundebehandling i allefall!

Men det kan jo være at han har sine grunner, men jeg synes han i allefall burde gitt deg beskjed via sine ansatte om hvorfor han ikke kan prate med deg. Du kan ikke sende en mail? Evt snakke med en annen veterinær på klinikken?

Det er jo en spesiell diagnose han har fått, så kanskje han må høre med en ekspert om medisinering el.lig? Håper det ordner seg for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar begge to, de var i møte ang medisinering på tirsdagen for det fikk jeg beskjed om så alt var i orden på papiret, han har bare ikke hatt tid til å si det til meg.. Har også sendt han mail som jeg har gitt beskjed til sekretæren 2 ganger om at jeg har sendt og at han kan skrive det til meg om han ikke har tid til å si det på tlf og å snakke med noen annen veterinær det kunne jeg ikke for det var bare den behandlede veterinæren som kunne si det til meg ifølge de.. Men etter å ha fått samlet meg ringte jeg tilbake til jeløya istad og spurte først om Halldor var ledig, men nei da hadde han dratt hjem! Så da ba jeg de faxe alt til min veterinær, men da visste de plutselig ikke om de kanskje hadde sendt det i posten! Så jeg får bare håpe at de har klart å sende det entel i posten eller på fax og at jeg får svar i morgen! Min veterinær skulle iallefall ringe så fort de hadde fått sett på det!

Blir veldig oppgitt over at det virker som Halldor ikke tar det så seriøst, når han ikke klarer å ringe meg tilbake iløpet av 2 dager.. Var jo faktisk han som sa at det ikke var sikkert Bajaz kom til å overleve pga det var så kraftig og Bajaz var så liten både i alder og størrelse..

Menmen, får håpe at jeg er ferdig med å bruke den klinikken på en veldig god stund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dra ned på Jeløya, si du skal ha utlevert journalen på hunden + svaret på blodprøven du har betalt for.

Og dra til en annen veterinær med resultatet.

Dem kan ikke nekte deg å få utlevert dette på din egen hund. Og jeg har selv gjort dette da jeg mistenkte feilbehandling av ett brudd. Noe som stemte...

Jeg har også gjort dette da det var altfor mye surr og utilstrekkelig oppfølging av min syke hund hos en veterinær jeg brukte. Jeg forlangte å få alle papirene til hunden min, tok dem med til en annen dyreklinikk, og fortsatte utredning av sykdom/behandling av hunden der. Jeg angrer på at jeg ikke gjorde dette tidligere enn jeg gjorde, og det har irritert meg i ettertid at jeg kastet bort så mye tid hos den første veterinæren. Når veterinærer holder på sånn er det best å bare bytte med én gang. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, så kjedelig. Jeg er veldig fornøyd med de der ute, for jeg syns de gjør en veldig god jobb, men når det blir sånn så er det ikke hyggelig.

Ja alle sier jo at de er så fantastiske der ute, så synes det er dumt at det ikke er det inntrykket jeg sitter igjen med :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halldor... Er det han som snakker fryktelig lavt og mumlete? Kikket på bildet av ham på siden dems, og du er ikke alene om å ha fått elendig oppfølging av ham. Det var faktisk så dårlig at jeg tilbød meg å ringe dit og kjefte dem opp på vegne av noen venner etter at jeg hadde vært med dem til utredning av en hund.

Det tok flere måneder faktisk, selv om det var oppdaget unormaliteter på MR. Det var umulig å få tak i Halldor, de fikk ikke prøveresultater, og han ringte aldri opp igjen selv etter flere dager og uker med masing. Fryktelig frustrerende for eierne, og hunden som ikke fikk behandling.

Jeg ville sagt det direkte til dem at det ikke holder mål og send en klage på mail. Dette er rett og slett for dårlig, og de må få tilbakemelding om det. Jeg er enig med de andre; hent ut journal og dra til en annen dyrlege.

Jeg er for øvrig veldig glad for at det går bedre med Bajaz!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm...du bor i Oslo?

Hva med å få ut journalen og dra til Veterinær høyskolen?

Jeg har hatt kontakt med Halldor, men kun i undervisning i MR, da var kan veldig flink.

Hadde stått på mitt og imorgen så ville jeg ringt så mange ganger at de ble lei av meg og fikk han til å svare :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man går ikke til Haldor... med mindre det har noe med indremedisin å gjøre, og som han skal operere. Det er han mektig flink til. Der bruker man alle andre veterinærer. Haldor er av typen som kan sine ting, men glemmer at det finnes mennesker som bryr seg om dyre sine og det er IKKE vondt ment. Han er en fantastisk dyktig kirurg.

Jeg har vært der med alle mine hunder og jeg er alltid fornøyd, men jeg har også blitt advart mot denne mannen *ler*

Håper du får svarene dine i posten, ellers så får du pusse Mari på dem :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halldor... Er det han som snakker fryktelig lavt og mumlete? Kikket på bildet av ham på siden dems, og du er ikke alene om å ha fått elendig oppfølging av ham. Det var faktisk så dårlig at jeg tilbød meg å ringe dit og kjefte dem opp på vegne av noen venner etter at jeg hadde vært med dem til utredning av en hund.

Det tok flere måneder faktisk, selv om det var oppdaget unormaliteter på MR. Det var umulig å få tak i Halldor, de fikk ikke prøveresultater, og han ringte aldri opp igjen selv etter flere dager og uker med masing. Fryktelig frustrerende for eierne, og hunden som ikke fikk behandling.

Jeg ville sagt det direkte til dem at det ikke holder mål og send en klage på mail. Dette er rett og slett for dårlig, og de må få tilbakemelding om det. Jeg er enig med de andre; hent ut journal og dra til en annen dyrlege.

Jeg er for øvrig veldig glad for at det går bedre med Bajaz!

Ja det er han ja.. Huff, ja jeg skal ta å sende de en mail, men hva hjelper det når de ikke leser den? Tror egentlig ikke ting vil bli noe bedre av det, desverre.. Håper de har klart å sende journal og blodprøve resultater så veterinæren min kan hjelpe meg videre.

Veldig glad for at godgutten min er bedre jeg også :icon_confused:

Hm...du bor i Oslo?

Hva med å få ut journalen og dra til Veterinær høyskolen?

Jeg har hatt kontakt med Halldor, men kun i undervisning i MR, da var kan veldig flink.

Hadde stått på mitt og imorgen så ville jeg ringt så mange ganger at de ble lei av meg og fikk han til å svare :innocent:

Ja jeg bor i Oslo :ahappy: Har de MR på vet. høyskolen? Jeg skjønte det som at siden jeg ble videresendt til jeløya var det kanskje bare de som hadde det :s Eller så var det kanskje bare fordi det var en hastesak og de var de eneste som hadde tid..

Man går ikke til Haldor... med mindre det har noe med indremedisin å gjøre, og som han skal operere. Det er han mektig flink til. Der bruker man alle andre veterinærer. Haldor er av typen som kan sine ting, men glemmer at det finnes mennesker som bryr seg om dyre sine og det er IKKE vondt ment. Han er en fantastisk dyktig kirurg.

Jeg har vært der med alle mine hunder og jeg er alltid fornøyd, men jeg har også blitt advart mot denne mannen *ler*

Håper du får svarene dine i posten, ellers så får du pusse Mari på dem :icon_confused:

Huffda.. Var min veterinær som sendte meg til han, men det var sikkert pga de var ganske sikre på at det var en skade i nakken som han skulle se om eventuelt kunne opereres? Han virket flink men ikke særlig forsiktig av seg, han spurte jo ikke hvor mye Bajaz veide eller noe før han satte bedøvelsessprøyta i nakken på han og satte han på fanget mitt.. og når han skulle ta han til mr tok han han bare under magen så hodet hang og slang..

Tusen takk for svar alle sammen! Da vet jeg hvem jeg ikke skal gå til neste gang iallefall! :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldor er en dyktig veterinær, men han er ikke noe flink med mennesker. Bare så jeg har sagt det :icon_confused:

Jeg tviler ikke på det hehe, men jeg trenger en som er veldig flink med mennesker også, som har tid til meg og mine 1000 spørsmål! Så derfor er jeg veldig glad i min veterinær som til og med ringer meg uten at jeg har ringt først for å høre hvordan det går med Bajaz og som lover å ringe med en gang de vet noe mer og som faktisk holder det! hehe :icon_confused: Men, jeg må vel skjønne at det er for mye å be om på en så stor klinikk, men hadde jeg bare fått 1/5 av servicen hadde jeg vært fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff da.. Dette holder jo ikke mål... Jeg er personlig veldig fornøyd med Jeløya, men har aldri vært hos Haldor. Hvis jeg ikke tar helt feil tror jeg han er sjefen der også :icon_confused: Sendte en mail til han for ja... 3-4 mnd siden kanskje.. Aldri fått noe svar.. Er for dårlig..

Jeg tror det er bare 2 steder i landet som tar MR us.. Skal ikke si noe helt for sikkert.. Jeg ville ha også ringt til Jeløya og klaget og evt sendt en mail til sekretærene der så de kan vise det til Haldor, siden han tydeligvis ikke leser mailene..

Lykke til, og håper alt går bra med hunden din.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring ned og si at hvis du ikke får snakket med Halldor snart så går du til tv2 hjelepr deg ellns. det gjorde jeg etter 2 uker med tlf mas på dem. og jeg har ennå ikke fått svar på hvilken grad syringomyelia sofus hadde...

Da fikk jeg svar og hjelp med engang... ellers er de kjempeflinke mens du er der.. men de glemmer deg i etterkant... desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haldor er en dyktig veterinær, men han er ikke noe flink med mennesker. Bare så jeg har sagt det :(

Helt enig. Men han er rå på å lese MRbilder...

Hvordan går det med han nå? Fått papirene til en annen veterinær?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi fikk ordna det tilslutt etter mye frem og tilbake fikk jeg svar på prøvene på lørdag. Prøvene hans var veldig fine alle sammen, eneste måten å finne ut hvilken type meningitt han har hatt er å ta spinalprøve, men dette er en såpass stor risiko at det anbefalte ikke veterinæren og jeg gjør selvfølgelig ikke noe som setter Bajaz sitt liv i fare.

Vi skal gå ut kuren som er ferdig neste fredag for så å holde han rolig i to uker, etter dette skal vi la han løpe løs og være bajas så mye han vil. Men hvis han viser noe som helst tegn til at han ikke er frisk skal vi inn igjen til vet og begynne med predisolon. Men veterinæren sa at sjangsene er små for at det blir noe mer. Jeg skal høre mer med veterinæren men hvis jeg skjønte han riktig har han bare hatt en svak grad av meningitt og at det har vært infeksjonen som har gjort han så dårlig som han var og også infeksjonen som førte til at han fikk meningitt i første omgang.

Ser iallefall ut til at alt vil gå bra med lillegutt! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nå ble jeg glad :banana:

*Hoppe og danse og gi dere en gledesklem*

+ krysser fingrene til han er heelt friskemeldt da :whistle:

Tusen takk :cheer:

Åh det var godt å høre! Krysser fingre og alt for at han blir tipp topp igjen!

Men den nakkegreia? Var det noe galt i nakken hans? *nysgjerrig*

Tusen takk :jump: Nei det var ingenting heldigvis, tydeligvis bare en del av meningitten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...