Gå til innhold
Hundesonen.no

Senior fôr feter de opp eller slanker de hunden?


Rottisembla

Recommended Posts

Jeg lurer altså på disse senior fôrene som er i salg rundt omkring.

Er det laget med tanke på å fete opp de hundene som blir tynne på sine gamle dager

Eller er de laget for å "slanke"/holde formen på de eldre hundene som blir mer inaktive på sine gamle dager og derfor får litt ekstra på kroppen?

Og når hopper en over på seniorfôr?

Mine foreldre har nemlig en liten blandingstispe på 9 kg(ideel vekt) som begynner å bli litt rund i kantene kan en si hun er vel 8 år tror jeg. Litt mindre aktivitet har det blitt ra hennes side( utenom tur altså) da hun er ganske stiv i leddene.

Så altså er seniorfôr aktuelt eller burde vi satse på slankefor,

Vurderer å skifte fôr fordi får hun mindre for så får hun snart ikke mat :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest lijenta

Ville tro det var værdt å prøve senjor for på henne mener det skal ha ingredienser for hunder som blir gamle og inaktive. Funket dårlig på min flat han orket ikke noe når han fikk det foret men han var da en atypisk gamling også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden hun er litt stiv i leddene så ville jeg nesten vurdert å fore på et leddfôr som er lett variant :whistle:

Chicka er nå 7 1/2år og hun går på Specific CJD joint support og for første gang så går hun ned i kilo uten at jeg må sulte hun og hun er myyyyye mer bevegelig.

Kan virkelig anbefale det fôret på det høyeste, og jeg har prøvd de fleste leddfôrene, til og med HILLS sitt som er veldig populært og ditto dyrt.

Specific betaler jeg 680kr for 13kg (hver 8 sekk gratis) og inni pakken ligger det to poser av 6,5kg i hver, da holder fôret seg ferskere når det er delt opp sånn :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...