Gå til innhold
Hundesonen.no

Janka,Maggi,Bella og Turbo


Nina80

Recommended Posts

Må jo opprette en tråd for hundene mine , der jeg kan legge inn litt bilder og vise frem gullungene mine hehe.

Først kan jeg jo begynne med å fortelle litt om hundene.

Janka er ei blandingstispe(schæfer,akita,bc) som blir 12 år denne mnd,vi kjøpte henne fra en kennel da hun var nesten 3 år gammel,vi skulle ha en liten/mellomstor hund,det var det vi var på utkikk etter og helst en som trengte et nytt hjem men ikke var veldig gammel.

Janka var igrunn ikke det vi så etter,men hun viste seg så frem.Travet rundt og flotta seg og rundslikket oss,vi ble fryktelig sjarmert men syns hun var litt vel stor,vi kikket på andre hunder andre steder,men vi klarte ikke glemme Janka og hun ble så med oss hjem.

Hun har vært og er en utrolig krevende hund,men elsker folk og andre dyr(bortsett fra fremmede hunder)Ei veldig god snill tispe som enda er leken som en valp.Hun er veldig pappadalt og fotfølger ham,Janka er hans første hund noensinne og de har et veldig sterkt bånd,og han er veldig redd for at vi ikke får ha henne så mye lenger pga alderen hennes,men slik er det nå en gang med hunder,de lever så altfor kort.Men hun er enda sprek og frisk,så vi får håpe vi får ha henne en stund enda da,vi har hatt henne siden vi ble sammen,så kan ikke helt se for oss et liv sammen uten Janka,det blir nok veldig vanskelig i begynnelsen.

Image11.jpg

Image8-2.jpg

Maggi er vår engelske cocker spaniel,hun er 9 år gammel og veldig sær og rar,men en utrolig hengiven glad hund og en virkelig mammadalt.

Hun kom til oss da hun var 3 år gammel,forrige eiere skulle bli besteforeldre og mente Maggi ikke var stabil nok til å være rundt små barn siden hun knurret så mye,og denne såkalte knurringa har jo vist seg å bare være det jeg kaller prating og koseknurr hehe,hun prater veldig mye.

Slitt mye med overvekt på henne selv med diettfor og trening,spesielt nå på hennes eldre dager,men vi jobber stadig med saken.Hun er en skikkelig sofagris inne,men ute i skogen er hun i sitt rette element,og vi går mye spor med henne,noe hun elsker.Hun er en slik hund som bare MÅ rulle seg i søledammer og andre hunders avføring,så vi holder henne ganske kortklipt hehe.

Image10.jpg

Hun har blitt ganske grå i pelsen nå

DSC_0304.jpg

Så er det lille Bella,vår papillon tispe på 2 og et halvt.Hun kom hit da hun var 1 år gammel,så *valpen* i flokken vår.Hun er en skikkelig kvikk aktiv liten hurramegrundt hund,som elsker alle hun møter på sin vei,og folk blir veldig lett sjarmert av lille flaggermusa vår hehe.Papillon er *min* rase da,min første hund var en papillon og jeg har alltid hatt en forkjærlighet for denne rasen.Man får så mye hund i en liten innpakning,helt perfekt spør du meg hehe,hun kan være noe gneldrete da,men er til å leve med hehe.Hun bodde hos en oppdretter med mange andre papilloner men pga sykdom kunne ikke eieren fortsette å ha hunder,Bella hadde bodd hos henne siden hun var 8 uker gammel,og jeg var veldig spent på hvordan hun ville takle å skifte hjem.Men det tok hun som det var det mest vanlige i hele verden,bare kos og glede med den hunden altså hehe.Går litt spor med henne og,men hun er litt ukonsentrert og vimsete ,siden hun er så opptatt av meg eller andre folk som er med,og ikke så mye av selve sporet,så blir nok mer å trene lydighet med henne.Hun har vært på et par utstillinger også,fått rødt flere ganger og et par CK ,sist gang røyk hun ut på blått,noe hun aldri før har fått.Men var da i løpetid og midt i røytinga,så ikke beste tidspunktet å stille nei hehe,men sånn er det jo,man må regne med å ikke alltid få bra :lol:

DSC_0091.jpg

DSC_0082-2.jpg

Så har vi Turbo,vår chihuahuagutt (kastrert).Han er tre år,bare bodd hos oss i sånn ca et halvt år.Ja som dere skjønner har vi tatt til oss kun voksne hunder,men vi har alltid tenkt at de trenger jo et hjem de også.Er somregel MASSE jobb med en slik hund den første tiden,siden den gjerne ikke bare har få uvaner(er jo alltid en grunn for at eier ikke lenger vil ha den somregel)Turbo er en veldig god liten kosehund,men var helt sykt nervøs da han kom hit,var så redd mannfolk at han tissa på seg om samboeren min prøvde å klappe han.Hver dag i begynnelsen satt samboeren min på gulvet med leverpostei på fingrene og godsnakka med Turbo,og det hjalp på.Nå er de kjempe kompiser :lol: Er enda litt å ta tak i,som fryktaggresjon mot store hunder og enda litt skeptisk til menn han ikke kjenner,da viser han samme adferd som mot store fremmede hunder.

Han er veldig lettlært da og er en kvikk og smart liten hund,men skikkelig sofagris og hutrer og klager fort om det er under 20 grader ute føler jeg hehe,han elsker varme .Trener og spor med Turbo,noe han tok veldig kjapt,veldig flink liten hund,som oser av stolthet når han mestrer noe.

DSC_0200-1.jpg

DSC_0104-1-1.jpg

Jeg er hjemmeværende og har ikke barn,så har god tid til å trene med hundene og stortrives med flokken vår.Syns det er veldig morsomt å se samspillet dem i mellom,og lese kroppspråket demmes.De er en herlig gjeng,som vi er utrolig glad i og aldri ville vært foruten,ja de de har alle litt bagasje men ikke noe uoverkommelig for vår del :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...