Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar

Izziebelle

Recommended Posts

Skrevet

Tusen takk! Det var nyttig å se på! Får jo sett ting i et helt annet perspektiv. Vi må virkelig øve på at hun skal sitte seg raskere i holdtene. Og ryggingen så jo så uryddig ut. :)

Men du! Jeg får bare sett fellesdekk, fri ved fot, fremadsending, apport over hinder og avstand. De andre videoene er private og det står at jeg ikke kan se de :)

(Og jeg visste ikke at hun fulgte så godt med på fellesdekken, hun ser jo såvidt bort :) )

• Svar 140
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Tusen takk! Det var nyttig å se på! Får jo sett ting i et helt annet perspektiv. Vi må virkelig øve på at hun skal sitte seg raskere i holdtene. Og ryggingen så jo så uryddig ut. :)

Men du! Jeg får bare sett fellesdekk, fri ved fot, fremadsending, apport over hinder og avstand. De andre videoene er private og det står at jeg ikke kan se de :)

(Og jeg visste ikke at hun fulgte så godt med på fellesdekken, hun ser jo såvidt bort :) )

Prøv igjen nå :)

IMPONERT!!!!!

Enig!

Skrevet
IMPONERT!!!!!

Prøv igjen nå :)

Enig!

Takk :) Alle fungerer nå :) Visste ikke at hun sakket farten så tidlig på apporteringen og neseprøven når hun kommer inn. Da vet vi hva vi må trene på! Må å få til å bli filmet på stevne oftere :)

Skrevet

Det er alltid nyttig å se seg selv på video, alltid er det småting man ikke er oppmerksom på, og uvaner vi ikke tenker over.

Gratulerer med fine resultater på begge hundene dine! :)

Skrevet
*random quote*

Så kjekt å se film, veldig lærerikt for meg som tenker å prøve meg litt mer i lydighet til neste år. Men et spørsmål, får man ikke trekk når man har to forskjellige innkomster i lydigheten? Ser at hun for det meste setter seg rett inn, mens på innkallingen går hun rundt. Er det "lov"?

Skrevet
Så kjekt å se film, veldig lærerikt for meg som tenker å prøve meg litt mer i lydighet til neste år. Men et spørsmål, får man ikke trekk når man har to forskjellige innkomster i lydigheten? Ser at hun for det meste setter seg rett inn, mens på innkallingen går hun rundt. Er det "lov"?

Jeg har aldri fått trekk for det før hvertfall. Spørs om dommeren legger særlig merke til det heller. Det er meningen at hun kun skal ha direkte innsitt, men siden hun tidligere gikk rundt, så hender det at hun gjør det på innkalling, apport osv.

Skrevet
Jeg har aldri fått trekk for det før hvertfall. Spørs om dommeren legger særlig merke til det heller. Det er meningen at hun kun skal ha direkte innsitt, men siden hun tidligere gikk rundt, så hender det at hun gjør det på innkalling, apport osv.

Fy SØREN så flinke dere er! :) Max imponert. Det der kommer ikke jeg til å få til med en hund før om mange år, jeg er ikke tålmodig, standhaftig og god nok til å klare å trene en hund slik. (rettere sagt, jeg er for giddalaus til å legge ned alle de timene med trening i en hund på dette tidspunktet i livet mitt.) :) Dere er superflinke! Var kjempemorro å se filmene, lærer mye av det også. :)

Gratulerer til alle andre som også er fornøyde nå når helgen er helt over! :)

Skrevet

Ok, takk for svar. :lol:

Skrevet
Vet du, akkurat det der var Caspers problem i går og, og dommeren sa det var derfor han ikke fikk mer en blå. Så det og da jeg var ferdig, at han faktisk var litt krumrygget. Merkelig.

Og jeg sitter med dårlig samvittighet for å ikke ha sett dette før jeg da... Har jo visst at Bridie har hatt noen tendenser til halthet og smerte i venstre framlabb (eller skulder), men siden hun ikke halter hele tiden, så glemmer mn det liksom. Men ser det jo tydelig på bilder av Bri nå at hun ikke er seg selv, spesielt når andre da kommenterer det.

Vurderer å bestille full røntgen av bikkja for å få dette ut av verden nå. Ugh...

Nå tror jeg det skal stemme :) Takk for grattis og synd med Bridie, håper hun blir bra i ryggen med litt massasje og strekking :) Veldig koselig å møte på dere i helgen!

Takk for opprydding! Og igjen, og enda mer, gratulerer med helgen! Litt sånn flau smak i munnen siden jeg spurte om du kunne gå med Bridie om hun kom videre og ikke Tia men :lol: Tjihi :lol:

Men takk det samme! Koselig å møte på dere også! :)

Skal slenge ut bilder fra aussieringen etterpå eller i morgen. Har redigert alle nå iallefll.

Skrevet
Nå tror jeg det skal stemme :ahappy: Takk for grattis og synd med Bridie, håper hun blir bra i ryggen med litt massasje og strekking :wub: Veldig koselig å møte på dere i helgen!

Det kan vell ikke være riktig at både Tia og den danske championene ble 1. Konk? Tia ble da 2.Konk?

Ellers gratulerer til alle med super resultater!

Og jeg har plutselig mistet litt håp om å kanskje gjøre det litt bra med Blondie i lydighet etter å ha sett på filmer av Benedicte og Cita :wub: Helt sinnsykt bra å se på! Dere er så flinke! Og her kommer jeg med min som ikke vil sitte riktig på plass en gang, mens din retter seg selv opp hele tiden. Vell debutere i LP1 skal vi ihvertfall, men hvor langt vi kommer etter det er en annen sak :D Vi har ikke dårlig tid med lydigheten ihvertfall.

Edit: Vi har debutert, bare veldig dårlig (A) Bronsemerket for 2 (?) år siden med 39 % eller poeng (usikker) XD Blondie løp heller rundt på banen og snuste, men så skal det sies at vi bare øvde konsekvent til konkurranse 1 uke før konkurransen..

Skrevet
Det kan vell ikke være riktig at både Tia og den danske championene ble 1. Konk? Tia ble da 2.Konk?

Ellers gratulerer til alle med super resultater!

Og jeg har plutselig mistet litt håp om å kanskje gjøre det litt bra med Blondie i lydighet etter å ha sett på filmer av Benedicte og Cita :wub: Helt sinnsykt bra å se på! Dere er så flinke! Og her kommer jeg med min som ikke vil sitte riktig på plass en gang, mens din retter seg selv opp hele tiden. Vell debutere skal vi ihvertfall, men hvor langt vi kommer etter det er en annen sak :D Vi har ikke dårlig tid med lydigheten ihvertfall.

Ja, Tia ble 2.konk! Du har helt rett :ahappy:

Og angående lydigheten, så er hun veldig flink, men hun har ganske mange mangler også. At hun retter seg opp er ikke ønskelig, jeg vil at hun skal sitte korrekt fra første stund. Skal sies at mitt første stevne med Cita (2004) ikke så slik ut overhodet. Men etter vi har trent mye, hatt lange pauser også, trent mer og konkurrert og feilet og gjort det bra og dårlig og lært av det, så har både jeg og hunden utviklet oss veldig. Og hun har enda mye igjen for å bli en så god lydighetshund som jeg vil ha. Men hun har fått det viktigste på plass, gleden, konsentrasjonen og kontakten :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...