Gå til innhold
Hundesonen.no

Han spyr ...

Kovu

Recommended Posts

Skrevet

Det begynte i dag si rundt 4-5 tiden ... Han har gått rundt med nesen i baken hele tiden og spiser hva som helst vist vi ikke følger med på hva han gjør. Men dette er da probleme ... Han hoster og spyr. Av og til så er det blod med i dette og vi er livredde :wub: . Ingen dyrleger er oppe heller på en lørdag ... Vi vet ikke hva som skjer. Vi ga han et bein og vi tror også at han kanskje har satt noe fast i halsen.

HJELP ! vi vet ikke hva vi skal gjøre :wub:

Skrevet
Det begynte i dag si rundt 4-5 tiden ... Han har gått rundt med nesen i baken hele tiden og spiser hva som helst vist vi ikke følger med på hva han gjør. Men dette er da probleme ... Han hoster og spyr. Av og til så er det blod med i dette og vi er livredde :wub: . Ingen dyrleger er oppe heller på en lørdag ... Vi vet ikke hva som skjer. Vi ga han et bein og vi tror også at han kanskje har satt noe fast i halsen.

HJELP ! vi vet ikke hva vi skal gjøre :wub:

Det må da være en veterinær som kan nås på vakt-telefon?

Skrevet
Det må da være en veterinær som kan nås på vakt-telefon?

Jo vi prøvde dette og de sa at vi skulle vente til imorgen ;D Takk for tipse :wub:

Skrevet
Jo vi prøvde dette og de sa at vi skulle vente ;D Takk for tipse :wub:

Vente med hva? Hunden spyr blod og dere skal vente? Jeg skjønner ikke helt?

Skrevet
Vente med hva? Hunden spyr blod og dere skal vente? Jeg skjønner ikke helt?

Nei det var det vi prøvde og si, men de sa at vi skulle vente og vis han var like ille skulle vi komme til hinna. Det de mente var at det ikke var så ille som vi mente. ( Men nå er det mer vanlig spytt enn blod, men vi er like bekymret. )

Skrevet

For all del; ikke gi hunden noe mer å spise! Ikke gi den verken bein eller mat eller godbiter. Drikke må den nesten få gjøre, men det trenger ikke være overdrevne mengder det heller (bare slik at den ikke blir uttørket av all spyingen). HVIS dere skal gi hunden noe, gi den asparges på glass; det kapsler inn evt ting i tarmen (brukes bla til folk som har svelgt sprøytespisser), men det virker jo ikke som er problemet her. Men kanskje kan det hjelpe på å få en evt fastsatt ting til å gli ned? Olje kan jo kanskje også få ting "på gli". Men personlig ville jeg ikke tatt sjansen på å gi hunden noe i en så prekær situasjon (bortsett fra vann og olje, rapsolje eller annen type matlagingsolje er ok).

Edit: Og jeg skjønner godt dere er bekymret! Håper det går bra med hunden, og at dere får kompetent hjelp i morgen! :wub:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hadde vært gøy med litt mer aktivitet her inne ja. Føler jeg ser det der ute i den virkelige verden også, er synkende aktivitet på mange arenaer. Her går det fremdeles i hund og konkurranser, mest RL.
    • Veldig synd egentlig at det er blitt sånn. For det var himla gildt her en stund.  Lurer også på hvordan det går med de eldre brukerene, og lurer på om de holder på med hund fortsatt. 
    • Det er et helt greit alternativ for hunder som ikke tåler kylling. Man må nesten prøve det på egen hund for å se om det funker. Jeg har prøvd det bare for gøy, hverken eller synes min hund
    • Tror en vanlig golden hadde passet dere ypperlig, bare vær nøye med linjene. En flat coated hadde også fungert bra.  Jeg har jaktgolden, og har hatt , og kjenner flere. Jeg tror ikke det vil passe for dere, de trenger mer arbeid. En god golden er vel så bra. Dere kan vurdere labrador, de har ofte mer futt i ræva:) Men vær obs på linjer med alt for tunge hunder, og noen hannhunder kan være skikkelig hannhunder med mye hormoner.
    • Da ville jeg jo ha byttet madrass, men kanskje ventet til du har fått litt mer kontroll på problemet. Det er veldig mange ting som spiller inn her. Aktivitetsnivå og hverdagslydighet generelt, får hundene det de trenger av aktivisering og trening, har de grunnleggende hverdagslydighet inne, osv.  Når de har lært seg at det hjelper å begynne å bjeffe midt på natten er det nok en større jobb å snu det, men ikke umulig. En mulig måte å trene de til å sove et annet sted er å legge en madrass i nærheten der og sove i samme rommet, men adskilt med grinder. Det forutsetter først at de er trygge og slapper av i sengene sine i utgangspunktet. Dette krever masse trening av hundene både sammen og hver for seg. Det er vanskelig å gi veldig spesifikk hjelp uten å ha sett hundene. Det kan være du har nytte av å få hjelp av en hundetrener/adferdskonsulent for å legge en plan. Hvis du ikke vet om noen du kjenner og stoler på kan du lete her: https://atferdskonsulenter.no/finn-konsulent/hund
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...