Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine papegøyer


Nina80

Recommended Posts

Så flotte! :wub:

Tar en del tid disse fuglene også! Hadde grå jako (som var langt fra tam, men vi fant nå ut av det på et vis! Vi hadde en forståelse for hverandres grenser! :banana: Hundene og kattene derimot var helt ok! De vandret han rundt med på gulvet... :wub: ) for noen år siden og det ble en god del både fjær og skit bare av han... :wub:

Men flotte skapninger! Hadde jeg hatt tid skulle jeg hatt papegøye igjen! :yawn:

Mer bilder kanskje...? :yawn:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå kule! Hvordan går de og de andre dyrene overens? Hvordan er de forskjellige papegøyetypene`? Hva kan de si?

De andre dyra er så vant med fugler og omvendt at det går helt utmerket.Orker ikke ramse opp alt de kan si,er en del når det er fem fugler hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flotte! :banana:

Tar en del tid disse fuglene også! Hadde grå jako (som var langt fra tam, men vi fant nå ut av det på et vis! Vi hadde en forståelse for hverandres grenser! :yawn: Hundene og kattene derimot var helt ok! De vandret han rundt med på gulvet... :wub: ) for noen år siden og det ble en god del både fjær og skit bare av han... :wub:

Men flotte skapninger! Hadde jeg hatt tid skulle jeg hatt papegøye igjen! :yawn:

Mer bilder kanskje...? :wub:

Jo de krever mye,men så har de hverandre også.Krever nok mer med en enslig papegøye.

Jakop ,ene grå er ikke tam,han er en liten djevel som biter oss til blods hehe,men har sine stunder han og da.Han har hatt veldig mange hjem og havna til slutt på en dyrebutikk.Han er syk,og kommer nok ikke til å leve så lenge,men vi tok han til oss,og angrer ikke på det.Han fortjener bedre enn han har hatt det,så vi gjør det beste utav det,han og Gustav er veldig kompiser og deler bur.

Araen er VELDIG mammadalt,og vil helst klenge hele dagene,så han er med på det meste*hjelper* meg rundt i huset haha.Ja blir en del gris,så er man ikke glad i å vaske og støvsuge er absolutt ikke papegøye noe å ta i hus hehe.

Jada har masse bilder og filmer av dem,skal legge inn her etterhvert :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var de ja, skjønne! Jeg har så lyst på Ara eller grå jako en gang, men lurer bare på en ting. (sikker dumt spm. men) Driter de mye overalt? :wub: Du skjønner det er ett av argumentene noen bruker når de ikke syns jeg bør skaffe meg fugl...

Så bra at dere tok til dere Jakop :wub:

Gleder meg til flere bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der var de ja, skjønne! Jeg har så lyst på Ara eller grå jako en gang, men lurer bare på en ting. (sikker dumt spm. men) Driter de mye overalt? :wub: Du skjønner det er ett av argumentene noen bruker når de ikke syns jeg bør skaffe meg fugl...

Så bra at dere tok til dere Jakop :wub:

Gleder meg til flere bilder!

her så driter de mest i og oppå burene sine,eller på stenderen de har i stua,men såklart havner det en klatt på gulv og sofa iblant,pleier ha en eske med våtservietter på bordet,så jeg kan ta det med engang så det ikke størkner,da er d vanskelig å få det opp hehe.

Har og aviser foran burene og under stenderen,så hvis de sitter på kanten og driter så havner det på avisene,så gjør man litt slike ting,så blir det ikke så galt altså :wub:

Man kan og trene dem til å gå på do en viss plass,men dette er vanskelig å få til ,jeg har gitt opp hehe.Ene jakoen her sier *gå på do* og flyr bort på buret sitt og gjør fra seg,men langt fra alltid..så da er våtservietter og aviser gode ting å ha hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig fine!

Har falt litt hardt for edelpapegøyen. Da jeg jobbet i dyrebutikken, pleide vi å få inn en edelpapegøye til pass (butikk og pensjonat). Seriøst! Han var en artig skrue, og skikkelig slu (:wub:), for å få tak i solsikkefrø. Da hoppet han fra bur til bur, hørte jeg ringte med bjella, fløy over på skulderen min, koste på fjeset mitt med hodet sitt og sa "heeeeiiii ...". Stirret på maten, og børnet ned til frøene da jeg sa "jaaaada ...". Mange artige lyder fikk jeg lært ham også. Utrolig lærevillig.

Også hadde vi en kakadue til salgs. Artig skrue, gjorde seg til for de andre fuglene, og knyttet seg rimelig kjapt til meg (dyre- og fuglerommet var min greie). Litt lysten på å ta ham med hjem, men han var utrolig oppmerksomhetskrevende, og hver gang jeg beveget meg en millimeter ut, hylte han.

Artige fugler lell, men jeg må innrømme at jeg er litt lysten på en edelpapegøye, ja ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Edelpapegøyer er herlige,min Tarzan er nok den snilleste fuglen jeg noengang har vært borti,han kan ikke fly skikkelig pga forrige eiere har holdt ham vingetrimmet hele livet.Men det stopper ikke han,så han går og løper og klatrer,og på sommeren er han med oss rundt ute også.Han har vært med på plantasjen,biltema,travparken osv hehe..veldig snill fugl,tilogmed vært med i barnehage der 20 unger stimla rundt han,og de som tørte fikk holde ham.

Kakaduer syns jeg skulle vært ulovlige i fangenskap,iallefall enslige.De krever mer en noe menneske alene klarer å gi dem,da hyler de,plukker fjør eller selvskader om de ikke får nok oppmerksomhet,iallefall de fleste.

Men edel kan jeg absolutt anbefale,nå er hunnene ikke så egnet som tamfugler som hannene da,siden de er ganske hormonelle og hissige av seg.

Skal finne frem noen bilder der Tarzan er med oss ute :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er Kiwi en barraband parakitt,minstemann i flokken

DSC_0028-8.jpg

OMG! Det må være den skjønneste pippen jeg noen gang har sett! :wub:Nest etter min egen Linus, såklart ;P

Han så så munter ut :wub:

Hvor stor er han, omtrent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WOOW! Så vakre! Har selv hatt en Jendaya conure, og savner veldig fugler... Blir nok en dag når barne blir store, og flinkere til å lukke igjen dører og vinduer :wub: (Ja ikke at min forsvant altså.. Han ble solgt pga katten til eksen :wub: men livredd for å miste pippen in ut i det fri...

(slik ser en Jendaya ut for de som lurer jendayconures.com :wub: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her så driter de mest i og oppå burene sine,eller på stenderen de har i stua,men såklart havner det en klatt på gulv og sofa iblant,pleier ha en eske med våtservietter på bordet,så jeg kan ta det med engang så det ikke størkner,da er d vanskelig å få det opp hehe.

Har og aviser foran burene og under stenderen,så hvis de sitter på kanten og driter så havner det på avisene,så gjør man litt slike ting,så blir det ikke så galt altså :)

Man kan og trene dem til å gå på do en viss plass,men dette er vanskelig å få til ,jeg har gitt opp hehe.Ene jakoen her sier *gå på do* og flyr bort på buret sitt og gjør fra seg,men langt fra alltid..så da er våtservietter og aviser gode ting å ha hehe

Ok, takk :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakaduer syns jeg skulle vært ulovlige i fangenskap,iallefall enslige.De krever mer en noe menneske alene klarer å gi dem,da hyler de,plukker fjør eller selvskader om de ikke får nok oppmerksomhet,iallefall de fleste.

Men edel kan jeg absolutt anbefale,nå er hunnene ikke så egnet som tamfugler som hannene da,siden de er ganske hormonelle og hissige av seg.

Vakre vakre fugler du har.

Jeg synes at fugler er skikkelig fascinerende dyr, men jeg blir litt skeptisk til å skaffe meg dem nettopp fordi jeg er redd de vil vantrives og ikke få så mye plass og oppmerksomhet som de burde få. F.eks. er jo ara og kakduer store fugler, og fy for et flott syn det er å se dem fly i vill tilstand ute i naturen. Har vært arapapegøyer inne på dyreklinikken hvor jeg jobber, nettopp fordi de plukket av seg fjær...

Foreløpig får jeg vel holde meg til hønsene vi har :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten. Når jeg tenker meg om, hadde vi en Jakob som kunne prate til pass også. Vi har hatt en del Jakoer inne, men de har aldri vært noe særlig, den typen som hveser om du nærmer deg buret.

Vel. Jeg var inne og fôret, vannet og skiftet på bur, også hører jeg en mannestemme bak meg som sier "nam, nam!", og snur meg, ingen der. Gjentar seg et par ganger, og den ene Jakoen hadde begynt å åpne nebbet sitt. Han hadde vært stille og rolig nesten to uker i strekk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tenkte det passet fint med en liten oppdatering, nå som jeg snuser litt innpå forumet igjen og Sydney har blitt en gæmlis Om tre dager har hun rund dag, og har vokst et ordentlig hvitt skjegg. En god gammel dame har hu altså blitt, men ennå sprek som bare det. Akkurat nå chiller vi etter å ha tatt oss en fin tur på fjellet Lett og deilig regn, og lite folk. Tok ikke med kamera, så blir mobilbilder! Hun ser så kompakt og rar ut her, haha Er igrunn spinkel.
    • 13-åringen min har også bare ett gir, og hun løper alle turer. Hun har i tillegg en del muskelsvinn, bilyd på hjertet og en skranglete skulder, så en frisk 13-åring tenker jeg i hvert fall det er uproblematisk å løpe med. Jeg har fått beskjed fra veterinæren om at jeg bare skal la min styre tempoet som hun vil.
    • Jeg har en eldre hannhund på 13 år, blandingshund, mor er husky. Han er et sportstype, bygd lett og rask. Veier 26-29 kg, varier i vekt, pga han fortsatt blir like surrete når nabotispene har løpetid 🙊 Han har alltid vært med på lange gåturer og sykling/løping/ski. Har redusert litt på turene som han er med på, men har han med på intervall løping, maks 4 km.  Han er usedvanlig sprek og holder koken på tur, dersom han sakker tempoet så følger jeg han. Veterinæren sier han er ekstremt sprek og frisk for alderen. Har minimalt med muskelsvinn og bevegelsesapparatet er som på en unghund. Ellers frisk med god hjerte/lunge helse. Hun mener han bare har godt av løpeturene, men jeg bekymrer meg alltid for at det blir for mye.. Han har aldri vist tegn til at det er for mye, han elsker å løpe, og vi går både før og etter løpingen. Han henter seg like fort inn som alltid etter løpeturene.  Har han aldri med på løpetur i solsteik eller over 20 varmegrader. Da holder vi oss til å gå.    Er det noen som har eldre senior hund som de løper med? Skjønner at jeg bare skal være veldig fornøyd med sprek og frisk gammelmann i hus, men jo eldre han blir, jo mer bekymret blir jeg for at noe skal skje han ❤️ 
    • Ja, de roer vel kanskje ned voksingen veldig nå fremover, ikke like eksponensiell som den har vært til nå  
    • Ja, han både tisser og bæsjer. Gjør det samme som han gjør på morgenen, bare noen timer tidligere. Skulle jo tro han ville slitt mer med å holde seg når han var mindre og blære og alt var mindre, enn nå som alt skal ha blitt større.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...