Gå til innhold
Hundesonen.no

Utgangsstilling med kloss, film av Lille My


helle

Recommended Posts

Her er film av oss som trener utgangsstilling med kloss. Prøvde å fjerne klossen på slutten der, gikk så som så. Litt opphengt i at hun må tråkke på noe, som da blir mine føtter iom at klossen er borte, men gikk jo veldig bra utenom det da :D

Film av Lille My

Lurer litt på videre trening når hun har fått sikker innsving uten kloss.. Blir det da å trene mye frivillig sitt, og så ta en utgangstilling, vente å klikke, og håpe hun tilbyr sitt fra den posisjonen iom at vi nettopp har trent mye sitt?

Om dere har noen tips til ting som kan bli bedre, eller ting som er lurt å gjøre så blir jeg også veldig glad!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er film av oss som trener utgangsstilling med kloss. Prøvde å fjerne klossen på slutten der, gikk så som så. Litt opphengt i at hun må tråkke på noe, som da blir mine føtter iom at klossen er borte, men gikk jo veldig bra utenom det da :sint_01:

Film av Lille My

Lurer litt på videre trening når hun har fått sikker innsving uten kloss.. Blir det da å trene mye frivillig sitt, og så ta en utgangstilling, vente å klikke, og håpe hun tilbyr sitt fra den posisjonen iom at vi nettopp har trent mye sitt?

Om dere har noen tips til ting som kan bli bedre, eller ting som er lurt å gjøre så blir jeg også veldig glad!

Jeg ville prøve å få inn flere "klikk" slik at flyten på innsvingen blir enda bedre, dvs bruk mjuk godbit som er raskt for hunden å svelge(i stedet for lekesak).

Når det gjelder selve sitten, må du først få hunden til å sitte frivillig som du sier og få flyt på det. Hjelp i starten er å starte inntil en vegg, slik at hunden ikke setter seg med baken ut.

Til slutt ville jeg satt sammen innsving og sitten. Dvs først kjøre en økt med sitt i utgangstilling og så kombinere dette med innsvingen. Hunden vil da til slutt sette seg i og med det var det som førte til belønning i forrige økt.

PS! Herlig hund du har :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...