Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund til Norge fra utlandet


Mari

Recommended Posts

Sist jeg kom hjem fra utlandet med dyret stemplet veterinær gratis, og jeg hadde med pillene selv. Gangen før det betalte jeg litt, men da hadde jeg ikke tablettene selv. Husker ikke hvor mye det var, men det var neppe mye - det kostet mer å få stempelet i Danmark som vi kom fra, i hvert fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tviler heller ikke på at tollere godt kan sjekke passet - også tidligere års ormekurer. Så jeg sørger alltid på å få ført inn også disse kurene i passet.

Jo mer "vi" jukser - jo mindre villig blir sikkert Mattilsynet å gjøre dette enklere for oss... Så jeg later som om jeg gjør HundeNorge en tjeneste ved å få så mange stempler i passene til mine som mulig. Nå neste gang er fatisk passet til min eldste FULLT...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at det går an å ta med egne medisiner til veterinæren og så stempler de når de ser at hunden får de i seg? Altså at man kan kjøpe pillene i Sverige f.eks og ta de med til vetten? Eller misforstod jeg nå?

Hvor er det du drar? Jeg brukte Fetsund for endel år siden, og de var ganske rimelige.

Misunner deg ikke opplevelsen av å få hunden satt i karantene for det der gitt!

Jeg drar til Skedsmo dyreklinikk. har ei venninne jeg reiser dit med som oftest :) (hundene våre skal ha vaksine på samme tid ergo ennå billigere bår vi står i flertall :) )

Men når jeg har reist til DK har jeg hatt med ormkur hjemmefra og snakka med dyrlegen vår i DK (familievenn free of charge :P ) så da blir det bare ormkuren og returen som koster ihnt til det. :) 

første gangen jeg reiste med Sofsen til DK kom jeg meg nesten ikke ut av tollen i Norge fordi kjerringa ( :) ) ikke klarte å lese hva vetten hadde undertegnet... sto 2 timer i tollen og var flyforbanna med valpen min som var behandla dritdårlig allerede (ikke vann, slapp ned fra omkring en halvmeters høyde(buret) på siden!) Anbefaler på det høyeste og heller bruke penga på å ha papira i orden uten tvil! *valgte tilogmed leptispirose vaksinen siden vi skulle over tyskegrensa på handel*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...