Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpe Show på Gulosen i Trondheim

Kristinh

Recommended Posts

Skrevet

Hei alle sammen.

Har nå kommet meg etter en flott dag på Gulosen med Schafer hundklubbens flotte arr. Kjempe flott dag og ikke mindre flott ble det når vår egen Whippet Courtborne Loke gikk nesten til topps selv med en skikkelig glad hale og avsluttet med å bli BIS 3 valp, hurra,hurra vi er super stolte, siden vi har ikke trent en eneste gang før denne utsitllingen. Loke er en hund vi eier sammen med min bror som er ikke intrisert i utstilling overhode..he,he..

Men morro var det nå da.

Takk for en strålende dag alle sammen. har også tatt noen bilder av noen hunder som jeg kommer til å legge ut under hær, ikke alle er like fine siden jeg har ingen anelse på hvordan mitt aperat funker,, men har gjort så godt jeg kunne :)

Klem

Kristin

GulosenHvitSchafer.jpg

DIVA

GulosenHvitSchafer2.jpg

DIVA

GulosenHvitSchafer3.jpg

DIVA

gulosenLoke.jpg

LOKE gutten vår.

GulosenNillehode.jpg

Galgo Nille fra kennel Rabilargo

gulosenNille2-1.jpg

Spansk Galgo

gulosendalmantiner3.jpg

gulosendalmantiner2.jpg

gulosendalmantiner.jpg

gulosenstaffe-1.jpg

OG TIL SLUTT GRATTIS TIL DERE ANDRE SOM GJORDE DET STRÅLENDE I DAG:)

Skrevet
Ååå, tusen takk Kristin! :ahappy:

De ble jo kjempefine!

Så bra du likte de da:) ja kanskje skal vi røpe at jeg også prøvde meg på å stille opp "Diva" he,he..

Koselig å hilse på deg:)

Klem

Skrevet

Hei, bilder av Jubisen min også jo! Flotte bilder og gratulerer med supert resultat i bis-finalen.. Jeg ville jo selvsagt vært stolt over å ha kommet til plassering jeg også, men vi fikk bare: Takk for i dag.. Bæsj :ahappy:

Men som du sier, det var en fantastisk dag, nydelig vær og et herlig arrangement!

Skrevet
Så bra du likte de da:) ja kanskje skal vi røpe at jeg også prøvde meg på å stille opp "Diva" he,he..

Koselig å hilse på deg:)

Klem

Ja, jeg rota nå bare syntes jeg, hehe :ahappy: Bittelitt uerfaren innen "faget" :D

Jeg fant ut at jeg skulle hilse på, siden jeg kjente deg igjen :lol: Var kjempekoselig! :)

Skrevet
Hei, bilder av Jubisen min også jo! Flotte bilder og gratulerer med supert resultat i bis-finalen.. Jeg ville jo selvsagt vært stolt over å ha kommet til plassering jeg også, men vi fikk bare: Takk for i dag.. Bæsj :lol:

Men som du sier, det var en fantastisk dag, nydelig vær og et herlig arrangement!

Men du vant jo gruppa og det var nå kjempe bra det også:ahappy:

Her er et bilde til av dere;)

gulosendalmatiner.jpg

Klem

Krisitn

Skrevet
Gruppevinning er jo flott det da Anita :ahappy: Grattis.

Ps. hvorfor to halsbånd?:lol:

Bildet er tatt utenfor ringen.. og hun vet ikke at jeg tar bilder;)

Skrevet

Kjempefine bilder og gratulerer med BIS 3!

Og gratulerer med BIG Anita :ahappy:

Så stor Jubi har blitt!

Skrevet

Gratulerer så mye!

Jeg var der med hun som bor i underetasjen til oppdretteren min. Hun stilte collievalpen sin Milla på 5 mnd, som jeg har kjent siden hun var 2-3 uker gammel og passet en del mens eier var på jobb. Jeg synes hun er utrolig vakker, stilt en gang før, på rasespesial med BIS som relultat. Denne gangen ble hun igjen bir og ble nr. 2 i gruppa(av 6), slått av shäferhunden som ble bis. :)

Anita og Ita: Jeg satt ved siden av hun som eide den brindle dachsen som kom på plassen bak dere i gruppa, og overhørte henne si at dalmatineren som vant var veldig flott. :)

Fenrisgutten: Ååh, var det din samojed? Hun jeg var der med likte den utrolig godt, og ble veldig overrasket over at den "bare" ble 4 i gruppa.

Skrevet
Fenrisgutten: Ååh, var det din samojed? Hun jeg var der med likte den utrolig godt, og ble veldig overrasket over at den "bare" ble 4 i gruppa.

Takk:) Jepp, det var min lille gutt! det er 3. gang han blir 4.big faktisk.

Stiller dere til helga også eller?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...