Gå til innhold
Hundesonen.no

Plakat "valper selges!"


armagnac

Recommended Posts

Måtte en tur til Askim på morran i dag og på vei hjem så jeg en plakat med "valper selges" :) en plakat av alle ting liksom :P langs ved hovedveien:S

veit hvem denna personen er (uten å nevne navn). Ikke så veldig mye eldre enn meg og aldri gått for å være seriøs med ting, som å betale for seg osv :) så hvordan det blir med papirer, dyrlege, vaksinasjon er uvist!

så nå tenker jeg på hvordan disse valpene har det, og ikke minst hvor de kan havne hen :P kan godt tenke meg folk som stopper der for å se på valp, skikkelig impulskjøp og mye rare folk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud!! Er det mulig!!???

Jeg vet også hvem denne personen er, og det er ikke en/ei jeg ville vurdert å kjøpe valp i fra...Dette er jo for det første en tjuvparring, for det andre blandingshunder (ikke at jeg har noe imot blandinger) og for det tredje dette er som sagt en person som er kjent for å ikke ha helt orden på sakene sine...

HUFF!!!!!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det slår ikke plakaten jeg så langs hovedveien et sted på Vestlandet for mange år siden: Jordbær og rottweilervalper tilsalgs... :sint_01:

Huff, det var da også en kombinasjon :) Godbiter kanskje?

Men nei, det var ikke noen hyggelig måte å selge valper på. Får en sterk guffen følelse med en gang liksom :sint_01:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Men for å sette ting litt på spissen- hadde det ikke vært for at dere vet at denne personen er sånn og sånn - så er det vel ikke så stor forskjell på å annonsere der eller i lokalavisen;) Alt avhenger jo bare av hvordan oppdretter er til å sile ut valpekjøpere ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobbet med/for denne personen og gått på skole med denne personen, så føler faktisk at jeg kan si litt akkurat om ho... men mener det er størree sjanse for spontankjøp med en plakat langs veien (bare å svippe innom på veien) i stedenfor at den står i avisa eller på nettet :getlost: der det kanskje ikke står adresse eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har jobbet med/for denne personen og gått på skole med denne personen, så føler faktisk at jeg kan si litt akkurat om ho... men mener det er størree sjanse for spontankjøp med en plakat langs veien (bare å svippe innom på veien) i stedenfor at den står i avisa eller på nettet :getlost: der det kanskje ikke står adresse eller noe...

Når jeg utelater dine personlige refleksjoner, så er det vel ikke nødvendigvis sånn at selv om man har satt opp en plakat så er valpene leveringsklare og kastes inn i første bil som passerer gårdsplassen til oppdretteren. Men hva er egentlig forskjellen på om jeg ringer på en annonse og kommer eller om jeg ser en plakat og kommer. Tror du det er like (lite) veloverveid uansett? Jeg syns det er en underlig må¨te og annonsere valper på, som jeg personlig ikke ville valgt, men det er jo dermed ikke sagt at selv om man selger jordbær og rottweilere at man har samme kjøpebetingelser for begge sine salgsvarer, for det er jo faktisk det en hund er..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

si det sånn da : sitter man på nettet kan man se foreldredyr, søsken osv annen viktig informasjon før man bestemmer seg. man kan se på fler oppdrettere, i stedenfor "oi, her selger de valper! vi kan kjøpe en her" uten å vite hva slags rase, stamme, gemytt sykdom osv.

er det i avisen tar man gjerne en telefon først, så da kan man gjøre seg opp ett intrykk da og spørre om det er noe som passer for deg osv. kanskje det ikke er det..

og nei jeg tror ikke det er like lite overveid uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...