Gå til innhold
Hundesonen.no

Trening med Julie og Bajnok

Benedicte

Recommended Posts

Skrevet

I dag har jeg hentet Skrulle, en voksen malinoistispe som jeg skal ha hos meg på ubestemt tid :) Meg og Julie dro ut for å gå trene litt lydighet og gå spor med Cita og Bajnok, og Skrulle ble med.

DSC_4915.JPG

DSC_4916.JPG

DSC_4919.JPG

Kosejente :)

DSC_4924.JPG

Cita blir liksom så lav og bred i forhold :)

DSC_4925.JPG

"Banjok", neida, Bajnok viser frem tungen sin :)

DSC_4930.JPG

Cita går spor

DSC_4931.JPG

DSC_4933.JPG

DSC_4935.JPG

DSC_4941.JPG

Jeg fant!

DSC_4942.JPG

DSC_4943.JPG

DSC_4944.JPG

Skrulle fikk også trene litt

DSC_4945.JPG

DSC_4946.JPG

*dele opp*

Skrevet

DSC_4971.JPG

Julie og Bajnok

DSC_4972.JPG

DSC_4973.JPG

DSC_4974.JPG

DSC_4978.JPG

DSC_4979.JPG

DSC_4983.JPG

DSC_4984.JPG

DSC_4986.JPG

Furuset er fint :)

DSC_4987.JPG

Dette er hagen min :) Ikke like fin som Marthe sin, men grei nok! :) (Også er den offentlig, men det er ingen andre enn oss som bruker den)

DSC_4989.JPG

*dele opp*

Skrevet

DSC_4991.JPG

Mer fin hage. Her trener vi lydighet og noen ganger går vi spor her også.

DSC_4992.JPG

Som f.eks i dag

DSC_4993.JPG

DSC_4994.JPG

DSC_4995.JPG

DSC_4996.JPG

DSC_4997.JPG

DSC_4999.JPG

DSC_5004.JPG

Vi har til og med benk i hagen! :)

DSC_5005.JPG

DSC_5006.JPG

DSC_5008.JPG

DSC_5009.JPG

DSC_5011.JPG

DSC_5012.JPG

DSC_5018.JPG

Bajnok protesterte når han ikke fikk lov til å løpe etter Skrulle

DSC_5022.JPG

DSC_5023.JPG

*dele opp*

Skrevet

Så masse fine bilder :) Utrolig kjekt for Skrulle at hun får være hos deg :)

Forresten, du har veldig fin hage du også *ler* :) Perfekt plass til både lp og spor :)

Skrevet

Er ganske sikker på at Skrulle ikke er store tispen, men du ser bitteliten ut i forhold, Benedicte... :)

Ellers var det fine bilder. Så kjekt å ha store områder til hundesport. *vil og ha*

Skrevet

Så god Skrulle ser ut :)

Nydelig hage da.. hvordan gikk det å gå spor i så høyt gress?

Og.. veldig kule de bildene med hundene på benken! :)

p.s jeg blir gjerne med å gå spor en dag..!

Skrevet
Er ganske sikker på at Skrulle ikke er store tispen, men du ser bitteliten ut i forhold, Benedicte... :)

Ellers var det fine bilder. Så kjekt å ha store områder til hundesport. *vil og ha*

Jeg er liten! :) Og det er kjempekjekt med plenen her! Men må jo variere så det blir litt mer forstyrrelser, men en veldig flott plass egentlig.

Kjempefine bilder! Kjekt å se at du koser deg med Skrulle :)

Jeg storkoser meg med henne. Hun har lagt halvveis oppå fanget mitt i hele kveld mens jeg ser på tv og sitter på pcen.

Så god Skrulle ser ut :)

Nydelig hage da.. hvordan gikk det å gå spor i så høyt gress?

Og.. veldig kule de bildene med hundene på benken! :)

p.s jeg blir gjerne med å gå spor en dag..!

Hun er vant til å gå spor i høyt gress, det eneste er at hun har tendenser til å ha litt høy nese når terrenget blir så tett nede ved bakken, så det hender jeg legger et par godbiter i sporet for å få nesen hennes ned. Hun går egentlig mye bedre spor i skauen, luktbildet virker mye mer spredt når hun går det på gresset og det er større sjanse for at hun går av sporet da.

Si fra når du vil spore da :D Jeg kan til uken, hvertfall mandag og tirsdag troor jeg (med mindre det dukker opp masse lekser, og det kan det jo hende at det gjør :D )

Skrevet

Tirsdag er full, men mulig jeg kan mandag ettermiddag / kveld.

Vi får snakkes nærmere :)

Eller så kan jeg senere i uken :)

Skrevet
Tirsdag er full, men mulig jeg kan mandag ettermiddag / kveld.

Vi får snakkes nærmere :)

Eller så kan jeg senere i uken :)

Onsdag kan jeg ikke (agilitykurs av alle ting :) ), torsdag er jeg på kveldskurs i kjemi og fredag er jeg opptatt (eller var det lørdag?). Men vi kan snakkes nærmere til uken :)

Skrevet

Ok, da fikk jeg lyst til å få det til mandag så det blir noe av :)

Men vi kan snakkes nærmere da!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...