Gå til innhold
Hundesonen.no

Testresultater på Dogweb.

MetteOgBeatrix

Recommended Posts

Skrevet

Er det vanlig at det tar særs lang tid før FA resultater kommer ut på Dogweb?

Eller er det vanlig at de rett og slett ikke kommer ut på Dogweb? Hmm!

Vurderer om jeg skal maile Schaferklubben, som var den klubben vi tok testen hos, og høre om de i det hele tatt har sendt inn papirene..

Nå er det ikke så nøye for MEG om det ligger på dogweb, jeg har ikke avlsplaner osv, men for oppdretters skyld er det jo ok..

(Nå er det en annen sak at de færreste av kullsøsknene har blitt røntget og ingen har fått FA-resultater inn, vet ikke om de har tatt FA en gang.. en har blitt BH da..)

Men ja.. bare litt frust så tenkte å spørre her inne :)

Skrevet

Såvidt jeg har skjønt så blir sånt ikke registrert per i dag? Jeg spurte en NKK-dame om det, og det var iallefall hennes svar. Fordi de ikke hadde noe system for å registrere det sa hun. :)

Skrevet
Såvidt jeg har skjønt så blir sånt ikke registrert per i dag? Jeg spurte en NKK-dame om det, og det var iallefall hennes svar. Fordi de ikke hadde noe system for å registrere det sa hun. :)

Så merkelig, for de har jo en egen "post" for det på dogweb. Burde jo være en smal sak å lage et slikt system da.. Jaja..

Skrevet

Det blir ikke registrert på Dogweb pr i dag fordi de ikke har noen til å legge inn alle resultatene på Dogweb, om jeg har forstått det riktig. I stedet så samler de det i mange fine pappesker i et eller annet lagerrom, og der ligger det sikkert fint til noen får jobben med å legge det inn.

Og jeg skal prøve å holde meg for god til å si noe om hvor kjapt de får inn utstillingsresultater, for det er jo mye viktigere enn tåpelige tester.. Ops, gitt.. :)

Skrevet
Det blir ikke registrert på Dogweb pr i dag fordi de ikke har noen til å legge inn alle resultatene på Dogweb, om jeg har forstått det riktig. I stedet så samler de det i mange fine pappesker i et eller annet lagerrom, og der ligger det sikkert fint til noen får jobben med å legge det inn.

Og jeg skal prøve å holde meg for god til å si noe om hvor kjapt de får inn utstillingsresultater, for det er jo mye viktigere enn tåpelige tester.. Ops, gitt.. :wub:

Det er jo ganske "trivelig" at vi bare finner oss i det også... :wub:

Guest Belgerpia
Skrevet
Og jeg skal prøve å holde meg for god til å si noe om hvor kjapt de får inn utstillingsresultater, for det er jo mye viktigere enn tåpelige tester.. Ops, gitt.. :wub:

...og årsaken til det er faktisk at 95% av alle klubbene som arrangerer utstilling legger inn resultatene selv, gjør de det betaler de mindre i aktivitetsavgift til NKK og alle er glade å lykkelige. Fristen er 3 uker etter utstilling.

Det DogWeb mangler er muligheten til å melde på elektronisk på FA og andre slike tester, eller mulighet for arrangør å legge inn resultatene selv. Det burde ikke være så vanskelig å få til mener jeg. Men det mangler.

Men altså - årsaken til at utstillingsresultatene kommer raskt er at klubbene gjør jobben selv.

Skrevet
...og årsaken til det er faktisk at 95% av alle klubbene som arrangerer utstilling legger inn resultatene selv, gjør de det betaler de mindre i aktivitetsavgift til NKK og alle er glade å lykkelige. Fristen er 3 uker etter utstilling.

Det DogWeb mangler er muligheten til å melde på elektronisk på FA og andre slike tester, eller mulighet for arrangør å legge inn resultatene selv. Det burde ikke være så vanskelig å få til mener jeg. Men det mangler.

Men altså - årsaken til at utstillingsresultatene kommer raskt er at klubbene gjør jobben selv.

Akkurat det kunne jeg ha tenkt meg at de fikk fikset veldig kjapt, for da kunne de bare ha sjekket over når de fikk papirene og så godkjent resultatene + offentliggjort det.

At man ikke tar påmeldinger til Ktest/FA/MH gjennom NKK har jeg stor forståelse for. For arrangøren er avhengig av kontanter til å betale dommere, testledere samt figuranter. Og skal betalingen for deltagelse gå gjennom NKK faller den muligheten bort. Jeg er selv ansvarlig for FA/MH som hoffeklubben har i Trøndelag, og jeg har iallefall ikke råd til å legge ut flere tusen kroner...

Guest Belgerpia
Skrevet
At man ikke tar påmeldinger til Ktest/FA/MH gjennom NKK har jeg stor forståelse for. For arrangøren er avhengig av kontanter til å betale dommere, testledere samt figuranter. Og skal betalingen for deltagelse gå gjennom NKK faller den muligheten bort. Jeg er selv ansvarlig for FA/MH som hoffeklubben har i Trøndelag, og jeg har iallefall ikke råd til å legge ut flere tusen kroner...

Ehhh.... pengene går jo inn på klubbens konto - det er jo bare å ta de ut til testdagen liksom...

Hvor tror du utstillingsarrangørene tar penger fra, de tar jo ikke kontantbetaling av utstillere for å kunne betale dommere og ringpersonell liksom, men de får jo betalt.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
    • Det ønsker gjerne forslag. Hundebarnehage kan jeg klare å google meg frem til selv.
    • Det høres ut som du virkelig har tenkt gjennom ansvaret, og at du gjør så godt du kan innenfor et skiftarbeidsliv som ikke alltid spiller på lag. Det er helt normalt at dagvakter blir den kinkige biten mange hundeeiere kjenner seg igjen i akkurat det. Og ja… oppdrettere kan si mye. Noen ganger stemmer det, andre ganger sier valpen ganske tydelig: “12 uker? Jeg? Alene? Nei takk, menneske prøv igjen.” Til syvende og sist er det jo du som lærer å lese din valp, og valpen som bestemmer tempoet. Det betyr ikke at du har gjort noe feil, eller at treningen din er dårlig. Det betyr bare at han er en liten fyr med egne meninger og akkurat nå sier han at han ikke er helt klar for lange økter alene. Det viktigste er at du prøver å finne løsninger, og det gjør du jo allerede. Det viser ansvar, ikke det motsatte. Hvis du vil, kan jeg hjelpe deg med forslag til hvordan du kan trene videre på en måte som passer både deg og ham. eller om jeg kan hjelpe deg å finne dyrebarnehage eller noe slikt  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...