Gå til innhold
Hundesonen.no

Testresultater på Dogweb.


MetteOgBeatrix

Recommended Posts

Er det vanlig at det tar særs lang tid før FA resultater kommer ut på Dogweb?

Eller er det vanlig at de rett og slett ikke kommer ut på Dogweb? Hmm!

Vurderer om jeg skal maile Schaferklubben, som var den klubben vi tok testen hos, og høre om de i det hele tatt har sendt inn papirene..

Nå er det ikke så nøye for MEG om det ligger på dogweb, jeg har ikke avlsplaner osv, men for oppdretters skyld er det jo ok..

(Nå er det en annen sak at de færreste av kullsøsknene har blitt røntget og ingen har fått FA-resultater inn, vet ikke om de har tatt FA en gang.. en har blitt BH da..)

Men ja.. bare litt frust så tenkte å spørre her inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg har skjønt så blir sånt ikke registrert per i dag? Jeg spurte en NKK-dame om det, og det var iallefall hennes svar. Fordi de ikke hadde noe system for å registrere det sa hun. :)

Så merkelig, for de har jo en egen "post" for det på dogweb. Burde jo være en smal sak å lage et slikt system da.. Jaja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke registrert på Dogweb pr i dag fordi de ikke har noen til å legge inn alle resultatene på Dogweb, om jeg har forstått det riktig. I stedet så samler de det i mange fine pappesker i et eller annet lagerrom, og der ligger det sikkert fint til noen får jobben med å legge det inn.

Og jeg skal prøve å holde meg for god til å si noe om hvor kjapt de får inn utstillingsresultater, for det er jo mye viktigere enn tåpelige tester.. Ops, gitt.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke registrert på Dogweb pr i dag fordi de ikke har noen til å legge inn alle resultatene på Dogweb, om jeg har forstått det riktig. I stedet så samler de det i mange fine pappesker i et eller annet lagerrom, og der ligger det sikkert fint til noen får jobben med å legge det inn.

Og jeg skal prøve å holde meg for god til å si noe om hvor kjapt de får inn utstillingsresultater, for det er jo mye viktigere enn tåpelige tester.. Ops, gitt.. :wub:

Det er jo ganske "trivelig" at vi bare finner oss i det også... :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Og jeg skal prøve å holde meg for god til å si noe om hvor kjapt de får inn utstillingsresultater, for det er jo mye viktigere enn tåpelige tester.. Ops, gitt.. :wub:

...og årsaken til det er faktisk at 95% av alle klubbene som arrangerer utstilling legger inn resultatene selv, gjør de det betaler de mindre i aktivitetsavgift til NKK og alle er glade å lykkelige. Fristen er 3 uker etter utstilling.

Det DogWeb mangler er muligheten til å melde på elektronisk på FA og andre slike tester, eller mulighet for arrangør å legge inn resultatene selv. Det burde ikke være så vanskelig å få til mener jeg. Men det mangler.

Men altså - årsaken til at utstillingsresultatene kommer raskt er at klubbene gjør jobben selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...og årsaken til det er faktisk at 95% av alle klubbene som arrangerer utstilling legger inn resultatene selv, gjør de det betaler de mindre i aktivitetsavgift til NKK og alle er glade å lykkelige. Fristen er 3 uker etter utstilling.

Det DogWeb mangler er muligheten til å melde på elektronisk på FA og andre slike tester, eller mulighet for arrangør å legge inn resultatene selv. Det burde ikke være så vanskelig å få til mener jeg. Men det mangler.

Men altså - årsaken til at utstillingsresultatene kommer raskt er at klubbene gjør jobben selv.

Akkurat det kunne jeg ha tenkt meg at de fikk fikset veldig kjapt, for da kunne de bare ha sjekket over når de fikk papirene og så godkjent resultatene + offentliggjort det.

At man ikke tar påmeldinger til Ktest/FA/MH gjennom NKK har jeg stor forståelse for. For arrangøren er avhengig av kontanter til å betale dommere, testledere samt figuranter. Og skal betalingen for deltagelse gå gjennom NKK faller den muligheten bort. Jeg er selv ansvarlig for FA/MH som hoffeklubben har i Trøndelag, og jeg har iallefall ikke råd til å legge ut flere tusen kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
At man ikke tar påmeldinger til Ktest/FA/MH gjennom NKK har jeg stor forståelse for. For arrangøren er avhengig av kontanter til å betale dommere, testledere samt figuranter. Og skal betalingen for deltagelse gå gjennom NKK faller den muligheten bort. Jeg er selv ansvarlig for FA/MH som hoffeklubben har i Trøndelag, og jeg har iallefall ikke råd til å legge ut flere tusen kroner...

Ehhh.... pengene går jo inn på klubbens konto - det er jo bare å ta de ut til testdagen liksom...

Hvor tror du utstillingsarrangørene tar penger fra, de tar jo ikke kontantbetaling av utstillere for å kunne betale dommere og ringpersonell liksom, men de får jo betalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...