Tonje Skrevet 10. September 2009 Rapporter Share Skrevet 10. September 2009 Felix har skikkelig vondt i foten sin etter at han rev opp masse hud over lårmuskelen idag. Det har begynt å bli rødt og han setter nesten ikke beinet ned når han går. Vetten ga meg ikke noe smertstillende,så jeg bare lurer på om det går an å gi paracet/ibux til hunder? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Artemis Skrevet 10. September 2009 Rapporter Share Skrevet 10. September 2009 Vet om en hund som har vært inne hos veterinæren pga. paracetforgiftning i hvert fall. Vet ikke om det var pga. stor dose eller bare fordi den spiste det i det hele tatt. Jeg ville tatt kontakt med vet i morgen og fått tak i smertestillende. Virker rart at du ikke har fått resept på metacam eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tulip Skrevet 10. September 2009 Rapporter Share Skrevet 10. September 2009 NEI, ikke gi hunden din ibux eller paracet! Legg på en kald klut for å lindre smerte og dempe hevelsen, og få metacam el rimadyl av vet i morra. ibux/paracet er giftig for hund og katt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tonje Skrevet 10. September 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 10. September 2009 Da lærte jeg noe nytt idag , takk folkens! Skal ringe vetten imårra Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peers Skrevet 10. September 2009 Rapporter Share Skrevet 10. September 2009 Noe OT, men da lærte jeg noe nytt i dag også. Jeg fikk tips av en gammel "traver" i hundemiljøet om å gi paracet/ibux ved smerte - nå er jeg glad jeg IKKE tok det for god fisk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
rottmaneier Skrevet 11. September 2009 Rapporter Share Skrevet 11. September 2009 Hannhunden min fikk i seg ibux en gang, og vi måtte haste i vei til veterinæren for å få det ut. Så det er IKKE bra for hunder, rett og slett farlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Midas Skrevet 12. September 2009 Rapporter Share Skrevet 12. September 2009 Ikke, paracet/ibux, men du kan vel kreve at du får rimadyl eller annen smertestillende av veterinæren? Noen vetter er så redde for å gi smertestillende... Stakkar liten, det gjør nok vondt ja... Kanskje du kan smøre litt sinksale rundt såret så huden rundt blir smidigere, og det forhindrer også såret å vokse utover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KristinR Skrevet 12. September 2009 Rapporter Share Skrevet 12. September 2009 I en dansk førstehjelpsbok for hund jeg har står det at hunder tåler acetylsalisylsyre. Det vil si at man kan gi de dispril. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wildah Skrevet 12. September 2009 Rapporter Share Skrevet 12. September 2009 I en dansk førstehjelpsbok for hund jeg har står det at hunder tåler acetylsalisylsyre. Det vil si at man kan gi de dispril. Ja, men man må passe på at det er de dispriltablettene uten "belegg" utenpå. På engelsk heter de "uncoated". Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar