Gå til innhold
Hundesonen.no

Uling

deco

Recommended Posts

Skrevet

Noen flere som har erfaring med uling?

Sitter å hører på musikk, mens fievel ligger under senga og uler i takt. Ikke vet jeg helt hvorfor han gjør det heller?

Skrevet
Noen flere som har erfaring med uling?

Sitter å hører på musikk, mens fievel ligger under senga og uler i takt. Ikke vet jeg helt hvorfor han gjør det heller?

Uling blir brukt for å gi utrykk for samhold og tilhørighet. Er vakkert, stemningsfullt og fascinerende å høre på :lol: synes jeg.

DSC01417-Kopi.jpg

Skrevet

Det er litt fint ja... Casper gjorde det da han ville til hundevenninnen sin, og han her om dagen gjorde han det når jeg gikk fra ham (i en fremmed leilighet)... søtt da :lol:

frustrertvilhatoya036.jpg

Skrevet

Min forrige hund ulte som en ulv da vi forlot henne. Enten i huset eller i bilen. Så for vår del var ikke lyden så koselig. Forbandt det med fortvilelse og stress. Greyhounden kan ule så smått når han er glad og skal hilse på folk. Iforbindelse med litt småbjeff.

Skrevet

Min tidligere hund ulte hvis en gikk og en ble igjen sammen med han. Han ulte for å uttrykke frustrasjon, det begynte som piping, og endte med uling. Har lest at ulin kan forekomme hvis hunden føler seg ensom/forlatt, og at den uler for å komme i kontakt med andre. I en slik setting som du forklarer, uler den kanskje av andre årsaker :lol:

Skrevet

Tila uler når hun blir forlatt alene. Vi hadde henne med på hyttetur hvor hun måtte stå ute alene om natten, og da kunne vi høre uling omtrent hele tiden..

Ellers små"uler" hun når hun protesterer på noe.. :lol:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...