Gå til innhold
Hundesonen.no

Sonentreff 2010!


SoppenCamilla

Recommended Posts

  • Svar 77
  • Created
  • Siste svar
plass så kan jeg jo si sveastranda (sveastranda.no)igjen da.. er ikke langt ifra togstasjonen på gjøvik, og jeg er rimelig sikker på at det går buss dit å, ihvertfall ikke langt ifra! (men jeg stiller gjerne opp som sjåfør om det er det om å gjøre :P ) og det er rimelige priser, telte og camping muligheter. Det er bade, skogs og eng muligheter og veldig hundevelkomment :)

Så ikke denne jeg. Men dette stedet er skikkelig aktuelt for meg iallefall. Så veldig fint ut også. Har du vært der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så ikke denne jeg. Men dette stedet er skikkelig aktuelt for meg iallefall. Så veldig fint ut også. Har du vært der?

Har vært der ja. bodd på øyer og i lillehammer jeg :P (gikk på vidarheim) også var aussiejubileumets gjester der sist år og de tok gledelig imot hunder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg stemmer for 12-13 juni for da har jeg attpåtil vært å henta valpis og hun er begynt å bli litt stor vil jeg tro og perfekt å få sosialisert seg da. :)

plass så kan jeg jo si sveastranda (sveastranda.no)igjen da.. er ikke langt ifra togstasjonen på gjøvik, og jeg er rimelig sikker på at det går buss dit å, ihvertfall ikke langt ifra! (men jeg stiller gjerne opp som sjåfør om det er det om å gjøre :P ) og det er rimelige priser, telte og camping muligheter. Det er bade, skogs og eng muligheter og veldig hundevelkomment :P

Skriver under på denne jeg. For da kan jeg bo hjemme og komme på treff hele tiden :P

Men ja, sveastranda er en fin plass det. Nærmeste nabo til Mjøsa og sånn også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men siden det var så vellykket i år hvorfor ikke fortsette på samme stede Ulla camping. Ved å beholde samme sted blir det lettere å kanskje vi med tiden kan finne en ca samme dato hvert år også så blir dette noe fast som kan bli en traddisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at Oslo-området kan bli noe vanskelig i forhold til både hunder, og transport? Det er innmari mye busser og tog og t-baner og diverse, og da å finne fram til riktig sted når man kommer til Oslo S med hund, bur, bagasje osv, kan kanskje være litt slitsomt? Ikke minst, så tenker jeg at sommerstid, så er det myye feriegjester på campinger, og da er det vanskelig i forhold til folk som ikke liker hunder, og ikke minst vanskelig å få plass til oss som vil komme på treff.

Det beste, i mine øyne, hadde vært å fått tak i et sted der det ikke er så mye feriegjester, kanskje satset på en helg på forsommeren. I juli er det jo ofte mye regn(iallefall har det vært slik de siste 3 årene), så jeg personlig ville satset på juni. Det letteste er nok en helg før fellesferien begynner, da er det ikke så mange som reiser bort. Det aller beste ville jo vært før, eller etter, båndtvangen, dersom noen vil trene med hundene løse, og vi ikke har tilgang på inngjerdet område. Ellers, så er jo sporterreng fint, turterreng er bra, noe åpent terreng for å trene f.eks lydighet og ringtrening, vann er fint, hvis noen har badeglade hunder, og dersom vi vil bade selv. Lite sau/kyr/høns/andre dyr er også fint, men, det kan vi alltids overleve.

Egentlig var Ula camping en veldig fin plass å være, må jeg si. Der var det strand, gressplener, turterreng.. Sporterrenget var så som så, det var ok på jordet. Men på våren/sommeren vil vi jo ikke kunne bruke det. Var noen løse høner der, og sommerstid er det nok flere dyr. For ikke å snakke om MYE mer folk på stranden, og på campingen generelt.

Vi får diskutere litt frem og tilbake, og se på hvilke helger som passer folk best, og så finne ut hvor flesteparten synes det er greiest å reise til, ringe litt rundt til forskjellige steder og høre med dem på pris, hvor mye pågang de har på det tidspunktet som blir aktuelt for oss, osv, vel og merke dersom det blir noe av, da. Ingenting er bestemt enda! :wub: Men vi får håpe og tro at vi får til noe, for jeg synes det var veldig morro iallefall! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett sted som er MEGA BRA er Hove leier på tromøya Arendal- Der er det 150% tilrettelagt for både det ene og det andre.

Og utallige muligheter.

Og flått i hopetall har jeg hørt rykter om? :icon_redface: hehe.

På Sveastranda er det ikke dyr rundt. Det er strand for mennesker, men helt sikkert fint mulig å bade med hunder. Fotballbane som da vil være super for lp osv vil jeg tro. Turterreng skal jeg ikke uttale meg om da, jeg ikke har tuslet noe spesielt rundt der.

Ellers vet vel kanskje Bambi mer som har sovet der. Jeg har kun vært der på treff før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott er ikke noe større problem der en hvor som helst andre steder. Vi har vert der å campet i over 15år med hund det meste å ikke noe problem.

Skal en ungå flått må en ikke gå i skogen.

Vet det var en Stor Agility konkuranse der i sommer. Som jeg har hørt var vellykket.

Det er så utrolig fine ommråder for all slags trening og tur.

Det er jo både hytte muligheter og Camping samt att tror det går ann å ligge inne .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært der ja. bodd på øyer og i lillehammer jeg :innocent: (gikk på vidarheim) også var aussiejubileumets gjester der sist år og de tok gledelig imot hunder :icon_redface:

Oi, så arti da! Jeg gikk på Solvang, ved Hafjell :wub: Går på uskolen ved siden av nå. Bra de tar imot hunder gledelig, det er jo bra. Så slipper man sure folk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott er ikke noe større problem der en hvor som helst andre steder. Vi har vert der å campet i over 15år med hund det meste å ikke noe problem.

Skal en ungå flått må en ikke gå i skogen.

ehh, nå er det definitivt mye mindre flått her enn på sørlandet da. Det er riktig nok NOE langs Mjøsa, og vi har vel funnet 1 på Bridie etter hundetrening på Dokka i sommer. Men ellers er det utrolig lite flått her i distriktet.

Jeg har bare hørt at Tromøya er det ekstreme av sørlandet jeg, men har ikke vært der, så skal ikke uttale meg. For meg er 2 flått på bikkja etter en tur i skogen, "ekstremt" uansett liksom. Men fikk sammenlignet Tromøya med Strømstad, og der krydde det på bikkja etter at hun gikk 2 m utenfor gresset å campingen liksom.

Men dette er jo forskjellig på hva folk er vandt med og ikke :icon_redface:

Vet uansett at Arendal er et flott sted da. Flått eller ikke flått :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Årets treff var veldig hyggelig! Jeg kunne gjerne vært med å arrangere neste års treff, men det blir upraktisk med tanke på at jeg er i Italia fra ca. februar til juni-juli. :)

Men én mulighet er å leie et sted som for eksempel Frya (som var militærleir tidligere) ved Ringebu. Der er det plass til mange, og store fine områder for hundetrening, samt muligheter for sporterreng i nærheten. Men da koster det fort litt, og man er avhengig av bindende påmelding slik at man er sikker på at man kan få dekket kostnadene.

NKKU har arrangert leir på Frya i fire år, men vi har flyttet til Haslemoen fordi det ble billigere. Når det er sagt, har sommerleirene vært med fullpensjon, og det trenger vi jo ikke når vi samles på denne måten - da er det hyggeligere å grille sammen på kveldstid og ellers spise mat på egenhånd. Og da er det ikke sikkert det blir så dyrt uansett, men det går det jo an å finne ut av.

henger meg på denne plassen jeg. også er det veldig fint innover venabygdsfjellet med mange fine turområder og camping.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott er ikke noe større problem der en hvor som helst andre steder. Vi har vert der å campet i over 15år med hund det meste å ikke noe problem.

.

Nei, det er ganske feil ja :)

Noen plasser i landet kryr det av flått, andre plasser finnes det knapp flått.

Hitra i sør-trøndelag er beryktet for alle flåtten, du er liksom heldig om du kommer inn etter tur i skogen med bare 15 flått på bikkja. Vi må igjennom Hitra for og komme til hytta vår (Frøya) og vi tør aldri og slippe ut bikkjene på Hitra for og tisse pga av flåttflommen der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var bare ment som ett forslag i og med att det er så fine områder der.

Det er vel ikke krise om bikja får en flott eller to. dessuten finnes det jo middel du kan ta i pelsen om det er så farlig for hunden din.

Mente bare si att det er MANGE med hund på det området, Å flotten har ikke vært mer plagsom der en andre steder på sør øst landet, eks vestfold

Etter en tur i skogen burde en greie gjennom pelsen uansett hvor en har vært for å få bort flott og andre små kryp som kan sette seg i pelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 months later...

Hove leir på Tromøya tror jeg har blitt diskutert før, og frakastet, så vidt jeg kan huske? Vet ikke hvorfor, men synes jeg husker det. Dessuten er det gyselig mye flått, og også relativt fullt opp av arrangementer i sommerhalvåret tror jeg. Synes Oppland/Hedemarktraktene høres fornuftig ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Har ikke egentlig engasjert meg noe i denne tråden før, men tenkte jeg skulle nevnte Haslemoen. Ligger ved Våler, ikke så langt unna Elverum. Var der på kenneltreff i fjor. Vet ikke om det har blitt foreslått tidligere i tråden her, men det er hvertfall et ganske okey sted for en hundesamling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe preferanser til hvor vi skal være, eller hvor det er mest eller minst flott, men jeg og Dina vil være med i år :rolleyes2: Det er kjempeflott at dere tar dette initiativet, og det er mulig jeg kan bidra med å gjøre noen småting.

Kanskje det er lurt å sette en dato i god tid, for sist så ble det etterhvert mange som ikke kunne bli med, men nå kan vi jo sette av den helgen det blir.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Henger meg på de som foreslår Sveastranda her! Litt egoisme (siden jeg stort sett er på Lillehammer i ferien) men også fordi jeg tenker at det er lurt å ta det strekningen oslo-trondheim, for å gi alle fra sør-, midt- og nordnorge en real sjanse til å komme seg på treffet. Kan sikkert hjelpe til litt med planlegging og sånt også, bare å si ifra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har lyst til å være med denne gangen, men jeg har en hund som kan være litt bitchy mot andre hunder sånn med en gang pga litt usikker på andre hunder...

Men sånn generelt sett er hun en rampete engel :lol: Og hun blir stadig bedre med andre hunder. Er egentlig bare et problem i bånd!

Så hvis det ikke er problematisk så vil vi komme :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper på å få vært med på dette i år :o Virket utrolig koselig i fjorsommer :P Kanskje jeg kommer med helt fersk valp også :P hvem veit :P

Marianne&Java: For meg spiller det ingen rolle oom hunden er litt "Bitchy" Kita er flink i hundespråk og tar et hint :) Store flinke hunden det :lol::innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, at hvis vi skal få til sonentreff, så trenger vi ansvarsfulle personer som kan hjelpe oss med en del ting. For eksempel hadde det vært fint med en som tar seg av premier, en som hjelper oss med å bestemme en plass, en (eller fler) som kan ta ansvaret for å komme opp med ulike aktiviteter og/eller konkurranser osv. Det blir i det store og det hele veldig vanskelig for to-tre stykker å få til et helt treff helt aleine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror, at hvis vi skal få til sonentreff, så trenger vi ansvarsfulle personer som kan hjelpe oss med en del ting. For eksempel hadde det vært fint med en som tar seg av premier, en som hjelper oss med å bestemme en plass, en (eller fler) som kan ta ansvaret for å komme opp med ulike aktiviteter og/eller konkurranser osv. Det blir i det store og det hele veldig vanskelig for to-tre stykker å få til et helt treff helt aleine.

Jeg kan godt hjelpe til :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg og Astrid snakket litt sammen, og vi kom frem til at vi trenger to til som kan hjelpe oss, foreløpig.

Det er positivt om det er to stykker som har msn, og som kan komme på "msn-møter" jevnlig (dette blir da avtalt oss imellom når det passer og sånt, det er ikke snakk om flere ganger i uka, og vi er ikke så strenge, bestandig :blink: ). Det er fint om det er to som ikke har telefonskrekk, for de "jobbene" vi har sett oss ut at vi trenger hjelp til, innebærer blant annet at det må ringes rundt til diverse personer man ikke kjenner. Det er veldig fint om det er to stykker som også har tenkt til å komme på sonentreffet da, sånn at alle de andre som kommer kan hylle dere/oss i all offentlighet. :blink:

Dersom du føler deg kallet, så hadde det vært fint om du sendte meg en pm!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...