Gå til innhold
Hundesonen.no

Steinkjer 5/9-09


Gullen

Recommended Posts

Mona stilte Jonas (N S Uch Nellyvills Copyright) til 1Bhk og Bim i dag. :)

Jonas har ei høyløpsk tispe som han skal parre på besøk, og har ikke sovet noe særlig i natt, så han var rimelig daff, og ville ikke løpe. Må vel være fornøyd med Bim da, kanskje..? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde to shibatisper påmeldt, og de skulle inn like etter hverandre, så det ble litt stress...

Men Saku tok cert og ble 1BTK og BIM, men s gamlemor Makka ble 3 BTK og BIRveteran.

Tror Saku kunne blitt BIR hvis hun hadde gått og ikke galoppert og vært klovn i BIR og BIM.... "Because she's a bit naughty today" sa dommeren

Ellers ventet og ventet vi på BIS-veteran, men da jeg tok Makka ut av bilen, haltet hun, så da ble det ingen BIS-finale.

Og nok en gang ble jeg minnet på hvorfor jeg ikke liker å stille på Steinkjer... Dyrere påmelding enn hos NKK, de som fikk HP fikk akkurat samme premier som BIR/BIM, og de var tomme for premier før kl 13, så da fikk alle en to-pakning telysholder, som kostet 2 kr sist jeg så dem hos IKEA eller ICA Maxi.... Om morgenen sto disse under kategorien BIR/BIM valp, men ble altså "oppgradert" til alle premiegrader etterhvert...

Og de hadde ikke BIRveteran rosetter for salg en gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixen (Toller) fikk 1.Kval, 2.Konk, 2.BTK... Tror jeg det ble...

Trodde Vixen var valp enda jeg... :)

Og nok en gang ble jeg minnet på hvorfor jeg ikke liker å stille på Steinkjer... Dyrere påmelding enn hos NKK, de som fikk HP fikk akkurat samme premier som BIR/BIM, og de var tomme for premier før kl 13, så da fikk alle en to-pakning telysholder, som kostet 2 kr sist jeg så dem hos IKEA eller ICA Maxi.... Om morgenen sto disse under kategorien BIR/BIM valp, men ble altså "oppgradert" til alle premiegrader etterhvert...

Er mange av arrangørene i Midt-Norge som ikke har nok premier, rosetter osv. Skulle tro at enkelte av de lærte fra år til år? Ang pris så er jeg faktisk ikke overrasket, for veldig mange klubber tar "nkk-pris+moms" for påmelding...

Grattis til Coda, han er jo til å spise opp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jubi stilte i valp, og ble BIR og BIG ( gruppe 6/4 og 7 ble slått sammen, så hun slo faktisk tre andre valper! Ikke så ofte vi har så mye konkurranse! )

Så de hadde andre premier på starten av dagen altså.. Ja, ja. Vi fikk nå våre to telysholdere vi da.. Og så fikk vi totalt 5 kg Royal Canine, og det var nå helt grei :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde Vixen var valp enda jeg... :)

Joda hun er det. Hun ble beste i sin aldersklasse, og 2 beste tispevalp. Ble slått på hengende håret av Decoys halvsøster, hadde Vixen hatt mer pels nå så hadde hun blitt beste tispe i følge dommer. Og det er jeg litt enig i. Hun kan begynne å gro litt pels nå. :)

BIR valp ble kullbroren hennes, som det ikke er noe annet galt med enn at han ikke var tispe som valp, da hadde han flyttet til Inderøy. :) Han ble også BIS3 idag. :P

Målet ble nådd idag, både jeg og Vixen hadde det kjempegøy i ringen. Plutselig var det å stille hund morsomt, i alle fall når man har en som viser seg godt frem, sånn i motsetning til den andre saken vi har. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda hun er det. Hun ble beste i sin aldersklasse, og 2 beste tispevalp. Ble slått på hengende håret av Decoys halvsøster, hadde Vixen hatt mer pels nå så hadde hun blitt beste tispe i følge dommer. Og det er jeg litt enig i. Hun kan begynne å gro litt pels nå. :)

BIR valp ble kullbroren hennes, som det ikke er noe annet galt med enn at han ikke var tispe som valp, da hadde han flyttet til Inderøy. :) Han ble også BIS3 idag. :P

Målet ble nådd idag, både jeg og Vixen hadde det kjempegøy i ringen. Plutselig var det å stille hund morsomt, i alle fall når man har en som viser seg godt frem, sånn i motsetning til den andre saken vi har. :)

Da skjønner jeg :) Var bare så overrasket over at det sto 1 kval, for det er ingen kvalitetsbedømmelse av valpene kun konkurransebedømning :P

Synes begge hundene deres er fine jeg da :)

Gratulerer så mye med resultatet! Moro når man har en hund som synes utstilling er gøy. Vi har en som ikke liker utstillinger noe særlig, mens de to andre synes at det er gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skjønner jeg :) Var bare så overrasket over at det sto 1 kval, for det er ingen kvalitetsbedømmelse av valpene kun konkurransebedømning :)

Synes begge hundene deres er fine jeg da :P

Gratulerer så mye med resultatet! Moro når man har en hund som synes utstilling er gøy. Vi har en som ikke liker utstillinger noe særlig, mens de to andre synes at det er gøy :P

Skjønte det. Men tror Tore glemte seg av litt (og da vi stilte Decoy som valp så ble det satt opp både kval og konk, selv på valpene. Så litt forvirrende for oss "ferskiser").

Takk! Jeg og syns begge er fine. :) Hadde bare Decoy likt utstillinger er han en type som kunne gjort det ganske bra også. Er en type som de fleste dommere liker (sånn bortsett fra når de ser nøyere på pelsen på krysset *host*).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Kjempefornøyd i dag jeg da! Hadde meldt på alle mine 5 cavalierer, og endte opp med BIR, 2 beste hannhund og 3 beste hannhund! Siste hannhunden fikk ck han og! :) Tispa endte opp med blått, fordi dommeren ikke likte at hun ikke har bliss (tricolor trenger ikke bliss i følge rasestandarden, men det går mye på smaken til dommeren hva resultatet blir for henne). Men så lenge gutta slo til så bra, så skal ikke jeg klage! Han som ble 2 beste hanne ble forresten stilt av samboeren min hele veien. Og han har aldri vist hund før, og debuterte for to uker siden da jeg trengte hjelp på en annen utstilling i beste hannhundklasse! Kjempeflinke gubben det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Selma OG Symra ble BIR med CERT! Jippiiiiiiiiii! :):):)

Det var nemlig det de ble! Det må jo også nevnes at Selma ble nr 3 i en stoooor terriergruppe!

Dommeren (Rosemary Cabion) kjente både på overlinjen og sideflesket til Symra og sa: She is a little well fed, but still a very beautifull bitch. (Tror det var sånn omtrent ordlyden). I kritikken står det bare positive ting. Happy! a040.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var nemlig det de ble! Det må jo også nevnes at Selma ble nr 3 i en stoooor terriergruppe!

Dommeren (Rosemary Cabion) kjente både på overlinjen og sideflesket til Symra og sa: She is a little well fed, but still a very beautifull bitch. (Tror det var sånn omtrent ordlyden). I kritikken står det bare positive ting. Happy! a040.gif

Gratulere! Tror jeg gikk glipp av dere i gruppen (du stilte Symra der ja?). Tittet etter dere for å ha mål for paparazzi-virksomheten min. :) Men så Selma, og fikk knipset litt av henne.

Kan legge ut bilder når jeg våkner imorgen ettermiddag. Kan ikke koble min pc opp mot nettet her på jobb, så får ikke gjort noe med dem ikveld uansett. Men blir å redigere da, må ha noe å holde på med iløpet av natten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere! Tror jeg gikk glipp av dere i gruppen (du stilte Symra der ja?). Tittet etter dere for å ha mål for paparazzi-virksomheten min. :)Men så Selma, og fikk knipset litt av henne.

Kan legge ut bilder når jeg våkner imorgen ettermiddag. Kan ikke koble min pc opp mot nettet her på jobb, så får ikke gjort noe med dem ikveld uansett. Men blir å redigere da, må ha noe å holde på med iløpet av natten. :)

Ja!! Så bra. Gleder meg til å se bilder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vixen (Toller) fikk 1.Kval, 2.Konk, 2.BTK... Tror jeg det ble...

Joda hun er det. Hun ble beste i sin aldersklasse, og 2 beste tispevalp. Ble slått på hengende håret av Decoys halvsøster, hadde Vixen hatt mer pels nå så hadde hun blitt beste tispe i følge dommer. Og det er jeg litt enig i. Hun kan begynne å gro litt pels nå. :)

BIR valp ble kullbroren hennes, som det ikke er noe annet galt med enn at han ikke var tispe som valp, da hadde han flyttet til Inderøy. :) Han ble også BIS3 idag. :P

Målet ble nådd idag, både jeg og Vixen hadde det kjempegøy i ringen. Plutselig var det å stille hund morsomt, i alle fall når man har en som viser seg godt frem, sånn i motsetning til den andre saken vi har. :P

Jeg også lurte på om Vixen hadde blitt voksen farlig fort... :)

Både Selma OG Symra ble BIR med CERT! Jippiiiiiiiiii!! :):):)

Gratulerer så mye :D Ingen kommentarer på Symraoverlinjer i dag altså?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :)Ingen kommentarer på Symraoverlinjer i dag altså?

Ikke et ord heller :) Men så kommer det veldig ann på hvordan Symra løper da. I dag løp hun pent og var glad inne i ringen og da ser rygglinjen også helt fin ut. Det er når hun er litt motvillig eller underlaget er humpete at hun får kritikk på overlinjen. Rart det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde en super dag hvor Amy ble BIS 2 valp og Chelsea BIS :)

Noen som har bilder fra BIS? Kameraet var pakket ned for anledningen :)

Kjempegrattis! Det er jo et fabelaktig resultat! Jeg husker ikke helt hva vi har av bilder, vi får se hva Sara finner i kameraet sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Både Selma OG Symra ble BIR med CERT! Jippiiiiiiiiii!! :):):P

Det var nemlig det de ble! Det må jo også nevnes at Selma ble nr 3 i en stoooor terriergruppe!

Dommeren (Rosemary Cabion) kjente både på overlinjen og sideflesket til Symra og sa: She is a little well fed, but still a very beautifull bitch. (Tror det var sånn omtrent ordlyden). I kritikken står det bare positive ting. Happy! a040.gif

Næmmen grattis så mye til begge to, det var da superflott :P

*jeg er sikker på at det var tanken på sykkelen som gjorde underverker med Symra's overlinje, så nå vet du hva du har å fortsette med :)*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...