Gå til innhold
Hundesonen.no

Shiva


caro89

Recommended Posts

Tidlig mandags morgen kom Shiva hjem etter en laang kjøretur. Vi kjørte i ca 10 timer, men hun klagde ikke, ville bare kose å sove :lol: Utrolig nok ble det ingen uhell i bilen, flink som hun var ventet hun på pausene :P

Her hjemme har hun funnet seg godt til rette, og hun har allerede funnet ut hva som er lov å tygge på å ikke. Virker ikke som hun har hatt noe særlig hjemlengsel, men klynker litt når hun ikke får det helt som hun vil, opp i sengen, ut i regnet og lignende :)

Shiva har forøvrig bare hatt to små uhell etter vi kom hjem, noe vi er veldig stolte over! :P De to gangene var min skyld, var ikke helt på vakt etter hun hadde sovet..

Gemyttet på Shiva er vanvittig bra, tror og håper det kommer til å forbli sånn :P Foreldrene har forøvrig også veldig godt gemytt, noe som hun har tatt med seg tror jeg :( Eierene er også veldig greie og jordnere mennesker, men myegod kunnskap om begge rasene. Så jeg føler at Shiva virkelig har fått en så god start i livet som mulig, og jeg skal gjøre alt jeg kan for at hun får det godt her hos meg også.

Legger med litt bilder, har desverre ikke fått tatt så mangen enda, er full rulle her hele tiden :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alle sammen :rolleyes2:

Shiva veier nå ca 6,5 kilo og er idag 7 uker og 2 dager.

Idag har hun lært seg sitt, ligg og vi har finpusset litt på kom :rolleyes2: Er skikkelig stolt over henne, hun er veldig ivrig etter å lære, noe jeg er storfornøyd med :) Har prøvd å tatt små økter med trening, men hun er skikkelig kose og godis syk så kunne nok nok ha drevet på en stund med henne, men tørr ikke ta sjangsen på at hun blir lei.

Skal ut i hagen med det rare i, så kommer kanskje litt flere bilder senere :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har oppdrettern turt å tippe på antall kg hun vil komme opp i?? :rolleyes2: jeg tror jeg vil tippe rundt 40 :rolleyes2: med tanke på at min var 11kg når jeg hentet ho, også den største tispen i kullet sitt :) og oppdretter regnet med en vekt på mellom 65-70 :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stor jente hun da :rolleyes2:

De hadde ikke peiling, men pappan som var kraftig, med tyske linjer var hvertfall over 75 kilo og mamman som er boerboel var ca 55.

Så jeg personlig tror hun blir ett sted mellom 45 og 55 kilo. :rolleyes2: Men jeg får vente å se :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har Shiva vert til valpekontroll og fått valpesprøyta si :) Allt gikk temmelig greit, men hun var litt skeptisk til alle luktene dyrene og dyrlegen. Men det er forståelig.

Hun veide 8,8 kilo, noe som ikke stemmer overens med våres vekt, så må si jeg føler meg ganske dum nå.. Har trodd at jeg har vert 1kilo lettere i snart ett år :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk :D

Har igjen litt problemer med å legge ut bilder.. Er visst nok for store, noe som bare er tull :P har minska de flere ganger, men prøver igjen.

Shiva skal beggynne på valpekurs på tirsdag, det gleder jeg meg veldig til :P men jeg er litt urolig for hvordan hun kommer til å oppføre seg, hun er ganske skeptisk til nye folk og hunder, spess de første 10-15 minuttene. Da virker det som hun er redd og nervøs.. Noen gode tips til hvordan å gå frem?

Hun er bare 9uker da kurset begynner, så hun er en mnd yngre enn de yngste som er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vær rolig selv, gi henne tid og ikke trøst henne når hun viser seg usikker og heng deg opp i den siden av henne,.. la henne få bruke tiden og se de andre ann.. det er naturlig og være skeptisk til ting, men du må lære henne at den usikkerheten ofte er ubegrunnet, passe på hun får masse positive opplevelser :D Slik vokser hun av og får mer selvtillit.

Iallefall slik jeg personlig ser på det.. andre har kasnje andre meninger :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta deg henne med mye ute. Det er en liten tommelfingerregel som har dukket opp litt rundt omkring. Den er veldig enkel og går ut på at valpen skal møte 50 nye menn, 50 nye kvinner og 50 nye barn hver uke i de første ukene. Ta med deg godbiter og utstyr de som vil hilse med godbiter. Det kan være fint å stille seg i sentrum av en by eller utenfor et kjøpesenter (du kan jo også snike deg inn på et kjøpesenter. Sjelden valper blir sparket ut av et kjøpesenter :P ). Finn ut hva som gjør hunden din tryggest. For noen hunder er det det at folk setter seg ned på huk, for andre er det best å bli ignorert, for andre igjen (som min) er det best at folk bare begynner å kose med den. Ikke at de kommer brått på, men at de i stedet for å vente på valpen, så begynner de å klappe på henne.

Prøv å sørg for at hun ikke blir skremt. Gjør opplevelsene så morsomme som mulig, og folkene så interessante som mulig :D

Hu var utrolig søt da :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for gode råd :lol:

Tok med Shiva ned i "sentrum" her jeg bor både idag og igår. Igår var hun velig skeptisk mot folk som gikk rett mot hun, men igår var det også lørdag og mange folk i gatene. Vi ble derfor bare i 15-20 min. Idag gikk det kjempe bra :ahappy: Det var ikke like mange folk, noe som gjorde at hun faktisk ble mer inntresert enn skeptisk mot de som gikk forbi :blink: Noen stoppet opp for å hilse, og da logret hun faktisk litt med halen snuste på de. Men vi ble ikke lenger enn 10-15 inutter idag heller. Synest nsten det er bedre så det ikke blir for slitsomt for henne :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Mandag var vi til dyrlegen igjen og fikk den andre vaksina til Shiva, gikk mye bedre da og Shiva fikk mye skryt av dyrlegen :| tror nesten hun ble litt betatt av lille gulle denne gangen. :)

Shiva veide 16,5 kilo, så hun har vokst ganske kjapt synest jeg. Dyrlegen sa hun så perfekt ut, ang vekt, pels, øyne og ører og ben. Noe vi er veldig stolte av :hmm:

Men er vanskelig når det er blanding synest jeg, kan ikke helt fastså hvordan hun kommer til å bli utseendemessig og gemyttmessig. Hun ligner egentlig mest en gd, men har blandet gemytt fra begge foreldrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...