Gå til innhold
Hundesonen.no

Shibatreff i Tromsø 20. september


Rødhette&Ulven

Recommended Posts

Hei,

vi er et lite knippe shibafolk som gjerne vil få shibaklubben avdeling nordnorge opp på fote igjen. Til det trenger vi å få kontakt med så mange shibaeiere og shibainteresserte som mulig for å avdekke interessefeltet - slik at vi kan skape et tilbud folk faktisk ønsker seg. Selv familiehunder (og familier) har godt av litt samvær med andre av sitt eget slag, så "bruksinteresse" er ikke påkrevd, selv om bruksfolket så klart er mer enn ønsket de også!

Første treff er satt til 20. september 2009 og da håper vi at så mange som mulig i regionen tar seg tid til å komme. Vi avventer litt med tanke på program for dagen, men ser for oss et nokså uhøytidelig treff, hvor målet er å skape kontakt og kartlegge om det er interesse for å opprette klubbaktivitet i nord. Her er alle forslag velkomne: Alt fra sosialt samvær med bål og svartkjele til fagseminar til aktivitetsdager for hele familien. Din drøm, vår utfordring. Men vi trenger altså flere deltakere hvis vi skal få det til. Så sjekk annonsering på shibaklubbens hjemmeside (www.norskshibaklubb.net), samt se etter notis i lokalpressa når det nærmer seg. Eller send meg en PM, så holder jeg deg oppdatert. Kan du ikke komme den 20., men er interessert senere, så send meg en PM med dine ønskedrømmer for shibaklubben avdeling nordnorge, så vi vet at du er der og at du har lyst! Et hvert engasjement mottas med stor takk, da initiativtakerne er überentusiastiske og håpefulle på respons.

Håper vi sees!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok.

Akkurat for i år har jeg egentlig ingen ønsker om aktiviteter osv.

Men har snart fullført nybegynnerkurs i LP, og setter i gang med påfølgende kurs.

Hadde vært gøy å treffe andre som bruker sin Shiba til LP, eller andre grener innen bruks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kommer nok.

Akkurat for i år har jeg egentlig ingen ønsker om aktiviteter osv.

Men har snart fullført nybegynnerkurs i LP, og setter i gang med påfølgende kurs.

Hadde vært gøy å treffe andre som bruker sin Shiba til LP, eller andre grener innen bruks.

Hei Hampus,

hjertelig velkommen skal du være!

Vår distriktskontakt har sine shiba som rene familiehunder, men har tidligere drevet litt med utstilling. Jeg ønsker å bruke min shiba til spor/rundering og må dermed trene en del LP som grunnmur, og er også svært interessert i å bli kjent med flere som driver med dette. Min ringe erfaring tilsier at det kan være godt å ha noen shibafolk å dele/sammenligne erfaringer med, siden jeg opplever at hva som motivere rasen kan gå nokså på tvers ifht andre raser... :P

Så jeg håper virkelig at du dukker opp - kanskje vi treffer flere likesinnede og får til en liten treningsgruppe (eller støttegruppe :lol: ) etterhvert?

Hvor går du LPkurs i dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hampus,

hjertelig velkommen skal du være!

Vår distriktskontakt har sine shiba som rene familiehunder, men har tidligere drevet litt med utstilling. Jeg ønsker å bruke min shiba til spor/rundering og må dermed trene en del LP som grunnmur, og er også svært interessert i å bli kjent med flere som driver med dette. Min ringe erfaring tilsier at det kan være godt å ha noen shibafolk å dele/sammenligne erfaringer med, siden jeg opplever at hva som motivere rasen kan gå nokså på tvers ifht andre raser... :P

Så jeg håper virkelig at du dukker opp - kanskje vi treffer flere likesinnede og får til en liten treningsgruppe (eller støttegruppe :lol: ) etterhvert?

Hvor går du LPkurs i dag?

Jeg trener hos Marita på Hundevis.

Skal etter hvert også komme oss på et nybegynnerkurs i spor, men hun har ikke hatt noen som har passet i år.

Stiller også en del ut, sist helg var i blandt annet i Danmark.

Har DSG i tillegg.

Hvilken kennel har du hund fra?

Linus kommer fra Soldoggen som veldig mange av byens Shibaer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener hos Marita på Hundevis.

Skal etter hvert også komme oss på et nybegynnerkurs i spor, men hun har ikke hatt noen som har passet i år.

Stiller også en del ut, sist helg var i blandt annet i Danmark.

Har DSG i tillegg.

Hvilken kennel har du hund fra?

Linus kommer fra Soldoggen som veldig mange av byens Shibaer.

Så gøy, har vært i kontakt med Marita jeg også. Har vedig lyst på et nybegynnerkurs i LP siden jeg ikke har særlig erfaring med konkurranserettet lydighet, men det er visst bare viderekomnekurset som er i anmarsj i nær fremtid... jaiks!

Treffes kanskje i morgen da, på hundetreffet på Slottet?

Imponerende, vår utstillingsinteresse er mildt sagt laber (til oppdretters store sorg :P )...

Raissa er fra Bergen, Enerhaugen, fjorårets rekordkull (og så klart den aller vakreste av de ni :lol: ).

Håper du vil spre ordet til andre shibaeiere du kjenner, så vi blir så mange som mulig den 20. september. jeg har svært lyst til å få opp miljøet her i regionen igjen - hører rykter om at det pleide å være rett så trivelig for noen år tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy, har vært i kontakt med Marita jeg også. Har vedig lyst på et nybegynnerkurs i LP siden jeg ikke har særlig erfaring med konkurranserettet lydighet, men det er visst bare viderekomnekurset som er i anmarsj i nær fremtid... jaiks!

Treffes kanskje i morgen da, på hundetreffet på Slottet?

Imponerende, vår utstillingsinteresse er mildt sagt laber (til oppdretters store sorg :aww: )...

Raissa er fra Bergen, Enerhaugen, fjorårets rekordkull (og så klart den aller vakreste av de ni :wub: ).

Håper du vil spre ordet til andre shibaeiere du kjenner, så vi blir så mange som mulig den 20. september. jeg har svært lyst til å få opp miljøet her i regionen igjen - hører rykter om at det pleide å være rett så trivelig for noen år tilbake!

Har faktisk ikke vært på noen av hundetreffene på slottet.

Mulig vi tar oss en tur.

Etter ferie i Danmark, der de har inngjerda hundeparker på hvert et nes, er hundene ganske så vant til å leke med fremmede hunder.

Ellers er Linus litt pysete for store hunder, etter å ha blitt skalla ned av en for en tid siden.

Vil tro Lone har nådd de fleste Shibafolka jeg kjenner pr mail.

Fikk selv mail fra henne i går...

Hørte om det enorme kullet på Enerhaugen.

Helt utrolig at så mange valper vokser opp.

Det er vel flere hunder fra Enerhaugen her i i omegnen eller?

Var vel i utgangspunktet ikke såååå interessert i utstilling jeg heller.

Til det begynte å ta av for Hampus, min DSG som nå er Nordisk champion, og ble Verdensvinner i fjor.

Nå er jeg avhengig.

Skummelt det der, kanskje like greit å styre unna galskapen... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke vært på noen av hundetreffene på slottet.

Mulig vi tar oss en tur.

Etter ferie i Danmark, der de har inngjerda hundeparker på hvert et nes, er hundene ganske så vant til å leke med fremmede hunder.

Ellers er Linus litt pysete for store hunder, etter å ha blitt skalla ned av en for en tid siden.

Vil tro Lone har nådd de fleste Shibafolka jeg kjenner pr mail.

Fikk selv mail fra henne i går...

Hørte om det enorme kullet på Enerhaugen.

Helt utrolig at så mange valper vokser opp.

Det er vel flere hunder fra Enerhaugen her i i omegnen eller?

Var vel i utgangspunktet ikke såååå interessert i utstilling jeg heller.

Til det begynte å ta av for Hampus, min DSG som nå er Nordisk champion, og ble Verdensvinner i fjor.

Nå er jeg avhengig.

Skummelt det der, kanskje like greit å styre unna galskapen... :wub:

Lone sendte vel mail til alle i regionen hun har mailadresse til, men det var vel ca bare halvparten av de registrerte i regionen, så vi får stole på at jungeltelegrafen kan nå de andre.

Bortsett fra Lones Mitsu vet jeg ikke om flere Enerhaugenhunder her nordpå, men så er jeg nyinnflyttet også da. Ville forundret meg stort om det ikke var flere.

Gratulerer med Hampus, med slike titler kan jeg jo skjønne at du orker å reise litt! Stiller du Linus også?

Håper vi sees i morgen da - skjønner at det går meget ordnet for seg, så din Linus skal nok slippe å omgås "bøsingene" :lol: Raissa er i hvert fall svært omgjengelig og overstrømmende... Var det shiba eller var det retriever mon tro?? :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lone sendte vel mail til alle i regionen hun har mailadresse til, men det var vel ca bare halvparten av de registrerte i regionen, så vi får stole på at jungeltelegrafen kan nå de andre.

Bortsett fra Lones Mitsu vet jeg ikke om flere Enerhaugenhunder her nordpå, men så er jeg nyinnflyttet også da. Ville forundret meg stort om det ikke var flere.

Gratulerer med Hampus, med slike titler kan jeg jo skjønne at du orker å reise litt! Stiller du Linus også?

Håper vi sees i morgen da - skjønner at det går meget ordnet for seg, så din Linus skal nok slippe å omgås "bøsingene" :wub: Raissa er i hvert fall svært omgjengelig og overstrømmende... Var det shiba eller var det retriever mon tro?? :aww:

Joda vi stille Linus også.

Han mangler kun stort CERT for å bli Norsk champion, og siden han har et hvilende Dansk CERT blir han Dansk champion i samme slengen.

Så gjenstår det å se om vi får kloa i det Norske CERTET da.. :lol:

Linus fikk en knekk på bordet etter verdensutstillinga i fjor.

Og det tok meg 8 mnd igjen for å få han trygg.

Så vi får se hvor lenge vi driver på i utstillingsringen med han.

Håper vi skal komme i gang med LP i løpet av 2010.

Mener forresten at det er minst en hund fra Enerhaugen som stilles her nord.

Har sett den i Harstad i hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda vi stille Linus også.

Han mangler kun stort CERT for å bli Norsk champion, og siden han har et hvilende Dansk CERT blir han Dansk champion i samme slengen.

Så gjenstår det å se om vi får kloa i det Norske CERTET da.. :wub:

Linus fikk en knekk på bordet etter verdensutstillinga i fjor.

Og det tok meg 8 mnd igjen for å få han trygg.

Så vi får se hvor lenge vi driver på i utstillingsringen med han.

Håper vi skal komme i gang med LP i løpet av 2010.

Mener forresten at det er minst en hund fra Enerhaugen som stilles her nord.

Har sett den i Harstad i hvertfall.

Savnet deg på hundetreff i dag. Men Raissa som ikke hadde hørt noe om at det kanskje skulle komme en shiba var storfornøyd allikevel, hun. Hun trives godt sammen med høye, mørke brukshanner, og ønsker seg nok sin egen schäfer eller dober en gang... :aww: Blir fint på trening med hundeklubben til uka, regner med det dukker opp noen høye mørke der også. Det blir liksom alltid oss og gutta... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Savnet deg på hundetreff i dag. Men Raissa som ikke hadde hørt noe om at det kanskje skulle komme en shiba var storfornøyd allikevel, hun. Hun trives godt sammen med høye, mørke brukshanner, og ønsker seg nok sin egen schäfer eller dober en gang... :rolleyes2: Blir fint på trening med hundeklubben til uka, regner med det dukker opp noen høye mørke der også. Det blir liksom alltid oss og gutta... :rolleyes2:

Siden det ble så godt vær, pakket jeg sekken og dro til Ramfjorden med hundene i stede for på treff.

Men vi har romslig inngjerda hage om du og hunden har lyst å komme å hilse på en gang.

Hundene er veldig glad i besøk.

Hampus liker å vise fram lekene sine, mens Linus oftest er den som leker med hundene vi har på besøk... :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da begynner programmet å flaske seg for SHIBATREFFET den 20. september.

Oppmøte kl 12:30 ved skytebanen i Tromsdalen

Derfra spaserer vi opp mot Lavvoen til "Gutta på Skauen" hvor det blir grill/bål.

Folk tar selv med hva de vil grille/spise og drikke. Kake står arrangørene for, hører jeg...

Fint hvis alle har med 2 små premier til lotteri. Inntekten går til Gutta på Skauen, som takk for lånet av den fantastiske plassen!

Så håper vi at så mange som mulig fra fjernt og nært tar turen; målsetningen vår er å komme i kontakt med så mange som mulig for å få etablert et miljø for shiba i nordnorge. Jo flere vi er jo mer kan vi få til!

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Juni 2006 ble jeg medlem! 4mnd før Sasha flyttet inn. Rart å tenke på. Jeg sparte iherdig til å kjøpe hund, planla kjøp til etter komfirmasjonen, var i kontakt med ulike oppdrettere. Men så havna en smågal border collie i hus lenge før.    Akkurat nå er vi hundeløse. Med 4unger i hus der minste er 2mnd blir det nok noen år til. Men da har jeg god tid til å planlegge😁
    • Jeg jobber som hundefrisør fulltid, og det er en ufattelig krevende, men også givende jobb! Jeg fikk utdannelsen min via jobben, da jeg jobber i en dyrebutikk som også utdanner sine egne hundefrisører, og nå 3 år senere jobber jeg fortsatt i samme kjede som hundefrisør. Jeg har også tatt et par kurs i ettertid for å bygge videre på det jeg allerede har lært, og har et lite nettverk av dyktige hundefrisører jeg rådfører meg med dersom jeg trenger hjelp. Det har vært til ekstremt stor hjelp!
    • Jeg ble medlem i januar 2006. Ganske lenge siden ja Håper du får en fin påske, og mye god pelsterapi ❤️ 
    • Her synes jeg det er noe som skurrer bittelitt.. Det som virkelig forbauser meg her er at du skriver at hunden er kjent for sin uberegnelige atferd.. Da lurer jeg på hva venninna di gjorde så tett på denne hunden? Hadde jeg visst om en slik hund  i området der jeg bodde hadde jeg gått lange omveier for å verne min egen hund.  Men så sier du og at hunden utagerte helt ut av det blå? Ingen hunder gjør det. Det ligger alltid noe bak og der er det vår jobb å ha såpass oppmerksomhet på hunden vår når vi går tur at vi har størst mulig kontroll på miljøet . Ofte blir hunder bånd reaktive pga de har vært utsatt for utfall fra andre hunder. Noe å tenke på.  Håper det går bra med hunden til venninna di.  Må tillegge at for meg som er atfersterapeut og instruktør så hadde det vært interessant å hørt begge sider av saken .. Og husk en ting - for hver person som anmelder "mindre" episoder dess verre blir det å være hund i dette landet. Naturlig atferd blir allerede sett på som "farlig" .. Ingen glemmer vel Bob og mange andre hvor det i 90% kunne vært en helt annen sak hvis det hadde vært litt mer empati og kunnskap inne i bildet.. Hadde dere tatt forhåndsregler og eier av hunden som utagerte hadde brukt en vest ell. lign som sier hold avstand så hadde dette ikke vært en sak i det hele tatt.. Så om det da stemmer at denne hundeeieren er helt elendig så kan jo dere gå foran med et godt eksempel. 
    • Ta kontakt med avlsrådet i klubben, de har kanskje noe mer info om hvem som planlegger hva. De kan også si noe om hvem som har hunder som kan passe deg.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...