Gå til innhold
Hundesonen.no

Bjeffing

Morri

Recommended Posts

Vet ikke hva jeg skal gjøre med jentungen min på 11 år. Hun er en liten tibetansk spaniel som egentlig har gått fra jævelig til bedre på kort tid.

Før skrapte hun opp dører, dro ut søpla, brøyt seg inn på rom, tissa, bæsja osv når hun var alene hjemme.

Jeg begynte å ha henne i buret for å få henne til å slutte med det og det funket.

Etter en stund begynte jeg å ha henne løs i korte perioder og hun har nå helt sluttet med å gjøre faenskap når hun er alene.

MEN

Hun bjeffer. NOn stop!

I bilen bjeffer hun litt så legger hun seg ned.

Men hjemme i BLOKKA vi bor i, hvor det IKKE skal være støy fra hunder, bjeffer hun uten like.

Når typen går fra henne stopper hun som regel, for noen ganger holder hun stilt, men hvis jeg lar henne være hjemme alene, bjeffer hun som en gal.

Så jeg har skjønt at problemet ligger på meg. Oftest.

Så når hun klikker når jeg kommer hjem, overser jeg henne til hun er helt rolig, da koser jeg med henne. (leste at dette skulle funke) men ser ikke no spess resultat.

Noen gode ideer for å få henne til å slutte med den bjeffinga?

Kan ikke ha henne hvis hun holder på slik, og da må hun til foreldrene mine igjen, og det vil jeg IKKE.

Hun er flink noen ganger, og hun får alltid en LANG tur før hun blir plassert alene. men til ingen nytte.

What to do!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om hun har sep.angst jeg..

Jeg hadde samme problem med min hund, og jeg tok henne med til en adferdsterapaut, som hjalp oss masse:)

Nå var riktignok min hun ganske mye yngre enn din da, men kan jo være det hjelper :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det høres ut som om hun har sep.angst jeg..

Jeg hadde samme problem med min hund, og jeg tok henne med til en adferdsterapaut, som hjalp oss masse:)

Nå var riktignok min hun ganske mye yngre enn din da, men kan jo være det hjelper :console:

Ja jeg antar det er litt sånn jeg å. men tanken på at hun ikke bjeffer i bilen??

Trodde det da burde vært noe annet. Men jeg vet hun er "mamma" dalt for hun piper med en gang jeg forlater henne litt...

*usikker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg antar det er litt sånn jeg å. men tanken på at hun ikke bjeffer i bilen??

Trodde det da burde vært noe annet. Men jeg vet hun er "mamma" dalt for hun piper med en gang jeg forlater henne litt...

*usikker*

Sep angst arter seg på veldig mange forskjellige måter.. Og i bilen kan være en helt annen opplevelse for henne enn i huset deres.. Veldig mange Sep.angs-hunder er med eier hele tiden, og ligger i bilen mens de er på jobb ol, og de hundene takler bil helt fint, antagelig fordi de forstår et de "er med" så lenge de er i bilen..

Noen hunder har også angst i noen hus, mens ikke i andre.. Min hund har vært helt rolig hos mamma og pappa, der vi bodde da hun var valp, mens alle andre steder har hun vært redd.. Så bodde jeg i kjellerleiligheten til en venninde, og der var det plutselig helt greit å være alene igejn, så det finnes ingen svar på hvor og hvorfor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sep angst arter seg på veldig mange forskjellige måter.. Og i bilen kan være en helt annen opplevelse for henne enn i huset deres.. Veldig mange Sep.angs-hunder er med eier hele tiden, og ligger i bilen mens de er på jobb ol, og de hundene takler bil helt fint, antagelig fordi de forstår et de "er med" så lenge de er i bilen..

Noen hunder har også angst i noen hus, mens ikke i andre.. Min hund har vært helt rolig hos mamma og pappa, der vi bodde da hun var valp, mens alle andre steder har hun vært redd.. Så bodde jeg i kjellerleiligheten til en venninde, og der var det plutselig helt greit å være alene igejn, så det finnes ingen svar på hvor og hvorfor...

OK...

Nei huset gjør ikke no, hun piper alltid hvis hun ikke er med meg eller kjæresten. Er hun hos sviger så piper hun, selv om hun kjenner de kjempe godt, og er veldig glad i de.

Når jeg går om morgenen og typen sover er hun helt rolig, og som sagt, det er ikke alltid hun gråter når vi går. Men har i det siste øvd på å ikke se henne når jeg kommer hjem. Bare ignorere henne, slik at det ikke skal være så utrolig gøy når jeg kommer hjem, heller kose med henne når hun har roet seg, siden hun er hysterisk :hyper:

Blir bare bedre og bedre. I går måtte hun være alene da vi dro og trente, og da var det ikke en lyd, mens andre ganger klikker hun helt. Uforstålig :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun bjeffer betyr nødvendigvis ikke at hun har seperasjonsangst. Antageligvis har hun blitt trent for lite på å være alene hjemme. Mitt råd er at du ikke lar henne være rundt dere hele tiden når dere er hjemme. Kjør mange, men korte økter hver dag også når dere forlater henne og strekk tiden ettervert som det går bedre. Ikke gå inn i leiligheten om hun bjeffer og om du absolutt må det, ignorer henne totalt til hun er rolig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det at hun bjeffer betyr nødvendigvis ikke at hun har seperasjonsangst. Antageligvis har hun blitt trent for lite på å være alene hjemme. Mitt råd er at du ikke lar henne være rundt dere hele tiden når dere er hjemme. Kjør mange, men korte økter hver dag også når dere forlater henne og strekk tiden ettervert som det går bedre. Ikke gå inn i leiligheten om hun bjeffer og om du absolutt må det, ignorer henne totalt til hun er rolig.

Dette har jeg gjort.

Og det har funket kjempe fint i en liten periode. Kanskje til og med opp til en mnd, men nå har det begynt igjen... Virker jo nesten ikke ut som det er en varig løsning. ...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...