Gå til innhold
Hundesonen.no

Når startet din hund å bli grå i hårene?


ipadda

Recommended Posts

Ja. Hvor tid begynte hunden din å få grå hår?

Vi har en Dp tispe her på 2 år, og allerede har hun begynnt å få grå hår :|

Blandt gårdshundene fikk Prikken på 9 år grå hår når hun passerte 8 år.

Teddy er 9 år og har ikke et eneste grått hår enda...

Hva skjer med at dp-en vår har fått grå hår allerede??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!Neimen,bra se flere blir tidlig grå da :whistle: Stakkars lille blandings dyret her på 3 år har jo fått ganske så bra grå snute!Hjelpes så tidlig da gitt.Har vurdert ha på hun negelakk da! :) Enn om noen år ser hun nok ikke ut!Haha.

Hun er som en Doberman i fargene så jeg tror kanskje svarte hunder blir det raskere?Sikkert ikke men,man ser det raskere på de da.Forrige hunden min var Engelsk Setter og hun ble over 12 år uten få noen grå hår!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chili begynte å gråne rundt snuten da hun var rundt året. Nå, ved tre års alder, er hun nesten helt grå under munnen/haken og har såvidt fått noen grå hår i øyenbrynene. Vesla, som er fire år, har ingen grå hår enda.

Chili, tre år:

IMG_2939.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eira er 1 år og hun har allerede blitt litt grå i nakken. Tror kanskje det er underull da men. Hun har forresten vært grå på labbene fra hun ble født til hun var noen mnd da, men, det telles nok ikke :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

En schäferhanne ble grå rundt 2 års alder, en schäferhanne på 4.5 år ikke grå, schäfertispe 7 år ble grå under haka i vinter, en bc tispe snart 6 år begynt å bli grå over øynene nå etter valpekull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Caro er 11 år nå ,og er grå rundt munnen og under labbene. Kullsort ellers. Begynte å bli grå rundt munnen da han var ca 8 år. Og jeg sier rundt munnen med vilje :whistle: . Det er som en lebestiftstrek rundt munnen ,type smal mustasje ,med tilhørende lite flippskjegg... Er så søt så. :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min kjære Border Collie begynte vel å bli grå i 8-års alderen.. Husker ikke helt. Han er 13 år nå, og grå rundt snuten og øynene.

Rart å lese her at noen blir grå så tidlig som 2-årsalderen osv! Men det er vel som med oss mennesker :console:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...