Gå til innhold
Hundesonen.no

Over ett år siden saken startet


BDD Girl

Recommended Posts

Joda jeg leste hva du skrev og jeg har så langt ikke sett noen idikasjon på at det du sier nødvendigvis er riktig. Jeg vet at hunden som ble vist på tv som haltet også haltet hos forrige eier, selv om dette ikke kom fram på tv. Jeg vet også at minst en av rottweilerne hadde vært avlivet om den ikke sto på Finnskogen nå. Jeg har tro på at det lokale mattilsynet hadde vært der og fjernet flere dyr om det var slik at de i følge lov om dyrevern at de led i utrengsmål.

Men det er tydelig at det viktigste her er ikke dyra men eiere som gir blanke..

Nei, for Gud forby om det skulle læres av tidligere erfaringer om hvordan denne personen behandler dyrene sine. Det er da bare dyr som bør lære at handlinger har en konsekvens sant?

Men så fint at du har tro på det lokale Mattilsynet, da er vel det kanskje et annet Mattilsyn enn det Mattilsynet som kanskje brukte lilttegranne lang tid på å gripe inn sist kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes ganske mye "interessant" lesing på vedkommendes hjemmside (kennelnavnet.com tror jeg det er). Bl.a en dobermann som påstås spist av bjørn... jah..den tror vi på... :rolleyes2:

Hun har byttet hjemmeside, har en del registrert på seg, men disse vet jeg ikke adressene til.

Jeg er flau over norske dyrevernet, veldig flau...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Nei, for Gud forby om det skulle læres av tidligere erfaringer om hvordan denne personen behandler dyrene sine. Det er da bare dyr som bør lære at handlinger har en konsekvens sant?

Men så fint at du har tro på det lokale Mattilsynet, da er vel det kanskje et annet Mattilsyn enn det Mattilsynet som kanskje brukte lilttegranne lang tid på å gripe inn sist kanskje?

Hvis du hadde fulgt med i saken, så hadde du visst at det faktisk er det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tusen takk, alle, for deling av erfaringer. Nå er det slik at hunden har fôrallergi, og går på et Specific-fôr. Så jeg tør ikke skifte fôr uten videre, til for eksempel Hills. Men ringte dyreklinikken i dag, og fikk time i morgen, siden det nå har pågått i to uker. Vet ikke hvor lenge mage-/tarm-infeksjoner kan vare? Kjenner jeg er veldig spent, håper på en relativt "grei" diagnose. Men takk igjen for innspill! 
    • Personlig er jeg fortsatt litt skeptisk til miniaussie. Selv om det er blitt en mer etablert og godkjent rase så har det vært mye rusk på dem (dårlig mentalitet, og jeg aner ikke hvordan det er med leddproblematikken), og jeg aner ikke hvordan de er bruksmessig. Jeg ville ikke hengt meg så veldig opp i det med førstegangshund, så lenge dere er innstilte på å sette dere inn i hundehold og trening, og prioritere det hunden trenger. Om lydighet og agility er målet ville jeg valgt sheltie av de alternativene du nevner. De kan bjeffe en del, og krever litt pelsstell (børsting regelmessig), men er fine familiehunder, aktive og som oftest ganske lette å trene. Selv er jeg ganske svak for kooikeren, men den er litt særere og mer krevende å trene. Anbefaler dere å lese rasestandarden og RAS-dokumentet på NKK eller raseklubb-sidene, og dra gjerne på noen treff eller arrangement der dere møter flere hunder av rasen og får se hvordan de er. Snakk med eiere og oppdrettere og få ulike erfaringer, så blir det kanskje litt lettere å velge.
    • jeg har lyst på en førstegangangs hund(og agility eller lydighet hund)vi er 4 i familien (vi har katt) men alle vil ha forskjellige hunderaser  det er:kooiker, sheltie , og mini aussie men hvem av de rasene er best førstegangangs hund?    
    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...