Gå til innhold
Hundesonen.no

Avrevet klo


Carma

Recommended Posts

Falco greide å skade kloa si her om dagen så det endte opp med tur til veterinær og øverste del av kloa ble fjernet. Er altså klo igjen, men mest bare nerve nå. Han har fått bandasje og veterinær sa at den kunne sitte på til i dag (dette skjedde på lørdag). Men det er jo på ingen som helst måte grodd og Falco synes helt klart det er ubehagelig. Men er det bare å gjøre som veterinæren sa, rive av bandasje og la det få luft og så får han styre selv? Eller ville dere hatt på bandasje ei stund lengre, isåfall hvor lenge...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist gang dette skjedde en av mine (i sommer) lot jeg han ha bandasje/sokk i 2-3 dager, så fikk det "gå som det går". Han gikk da også på antibiotika, men var grei til å ikke slafse og slikke så mye på det.

Gikk helt superb, det..

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han får antibiotika også. De er litt "snikslikkere" disse dyra ofte, men ikke så ille til å slikke som jeg ser han her heller. Men flott, takk! Da har vi på sokk til i morgen eller noe og så får han lufte tærne etterpå! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaring med avrevet klo, men med klokapselløsning som behandlingsmessig bør være ganske likt. Dersom nerven ligger såpass åpent som jeg får inntrykk av, ville jeg hatt på hunden en ren bomullssokk (en av de som mistet makkeren i vaskemaskina) når den er inne. Den vil forhindre at skitt kommer til, samtidig som kloa får luft. Det blir også vanskeligere for hunden å slikke. Ute, spesielt dersom det er vått, ville jeg brukt en potesokk. Selv om hunden får antibiotika, er det et mål at kloa skal være ren og tørr inntil ny klo har vokst ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg erfaring med avrevet klo, men med klokapselløsning som behandlingsmessig bør være ganske likt. Dersom nerven ligger såpass åpent som jeg får inntrykk av, ville jeg hatt på hunden en ren bomullssokk (en av de som mistet makkeren i vaskemaskina) når den er inne. Den vil forhindre at skitt kommer til, samtidig som kloa får luft. Det blir også vanskeligere for hunden å slikke. Ute, spesielt dersom det er vått, ville jeg brukt en potesokk. Selv om hunden får antibiotika, er det et mål at kloa skal være ren og tørr inntil ny klo har vokst ut.

Hmmm ja... det hørtes lurt ut! Foreløpig har han bandasje, men innesokk og utepotesokk høres ikke dumt ut! Duly noted! :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...