Gå til innhold
Hundesonen.no

Hetterotte

Guest Vicky

Syns du hetterotter er søte?  

29 stemmer

1. 1.

• JAAA :D
      25
    • Nei, æsj de er ekle :p
      4

Recommended Posts

Hetterotter er jo dritsøte!!! :P :P

Søsknene til sambo har hatt 4 stk!

Det som koster er jo bur og mat da. De bør ha bur med jern eller noe sånnt - IKKE plastikk! Det spiser de opp :roll:

Burene bør jo renholdes en gang i uka iallefall, tror jeg. Det går ikke så veldig lang tid før det begynner å lukte... :P

Forskjellen på kjønnene merkes ikke så godt, bortsett fra at hannene blir større enn huene.

De er veldig tillitsfulle og kosete! :P Er definitivt ikke det dummeste kjæledyret du får i deg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

de er jo kjempe søte :P

vi har ei rotte

hadde to til før men den eine fikk dyrp og døde ,

den andre sørga seg i hjæl :P

den siste vi har nu sørga okså.

tror det er vanlig att de sørga , for det har skjedd før.

Hetterotter er veldig kloke og tilpasningsdyktige dyr og har en bemerkelsesverdig høy sosial struktur. Derfor anbefales det å ha flere rotter sammen, spesielt når man tenker på dyrets beste.

Voksen vekt : 300-500 gram

Antall unger : 8-10 unger

Avvenning : 3 uker

Levetid : 3 år

buret må rengjøres en gang i uka

de liker å ha høy de kan grave seg ned i

linker:

http://awas.nvg.org/faq/index.html

http://www.dyrenett.no/no/s/artikkel.asp?a...?art=Gnager&h=o

http://www.geocities.com/siggi132003/Hetterotter.doc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 stykker...

Kjempe søte..

Jeg valgte jenter fordi de lukter litt mindre enn gutter.

Synes jeg da.

Som strø burde du bruke slike pellets greier eller yesterday news.De får litt mye støv i øynene av sakflisen..

Høy liker de.

Elsker grønnsaker.. Stort bur som bulig seff.

også anbefaler jeg å kjøpe av oppdrettere

http://www.tamrotter.com/ Fint forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for masse gode svar folkens!! :P

Taz: ok, det går ikke å ha 1 alene?

Som Cavalita sa, Rotter er flokkdyr. :P

Så vil ikke råde deg å ha en rotte aleine.

Men husk å sjekke at Rottene er samme kjønn, ellers ender du opp med seriøst mangen rotter. (Som du antagelig ikke får gitt bort)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :D Jeg har kanskje tenkt å skaffe meg en hetterotte. Også lurer jeg litt på hvordan de er i stellet' date=' og hvor mye det koster å holde en :D Hvilket kjønn er lurest?[/quote']

jeg elsker hetterotter! De kan virke ganske så smarte :P

For å si det sånn en hannrotte liker seg best på store flater, de er ikke de som liker å klatre, men det gjør hunnrotter, hanner er som oftest de roligste og mest kosete, hunnrottene er litt mer nyssjerrige og har ikke alltid tid til å ligge å kose! ulempen med hannene er at de kan finne på å markere utenfor buret sitt.

rotter krever mye oppmerksomhet, de må ut at buret sitt hver dag og håndteres, koses med og få gått løse :P

http://tamrotter.com/ besøk denne siden og les ALT, anbefaler deg også å besøke forumet dems, der får du fort svart :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt 2 stykker...

Kjempe søte..

Jeg valgte jenter fordi de lukter litt mindre enn gutter.

Synes jeg da.

Som strø burde du bruke slike pellets greier eller yesterday news.De får litt mye støv i øynene av sakflisen..

Høy liker de.

Elsker grønnsaker.. Stort bur som bulig seff.

også anbefaler jeg å kjøpe av oppdrettere

http://www.tamrotter.com/ Fint forum.

yesterdays news er det beste, og flis kan de også få luftveisinfeksjoner av :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som Cavalita sa, Rotter er flokkdyr. :D

Så vil ikke råde deg å ha en rotte aleine.

Men husk å sjekke at Rottene er samme kjønn, ellers ender du opp med seriøst mangen rotter. (Som du antagelig ikke får gitt bort)

nettopp, det er ike bra for en rotte å bo alene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hannrotte er helt gal.

Han sitter å skulderen min også hopper han bort til nærmeste skap, bord u name it. Så jeg må passe veldig godt på han.. Hehe.

Han er akrobaten min. :P

Han trodde også at han klarte å hoppe fra gulvet opp på benken, men endte med at halveis opp så var han på vei ned igjen.. :P

Men han er en utrolig rotte. :D Det ene øyeblikket er han i hundre, mens i det andre ligger han og sover i fanget mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :lol: Jeg har kanskje tenkt å skaffe meg en hetterotte. Også lurer jeg litt på hvordan de er i stellet' date=' og hvor mye det koster å holde en :lol: Hvilket kjønn er lurest?[/quote']

Retter deg på første setning der jeg! :wink: Man skal ikke tenke på å skaffe seg EN hetterotte. Rotter skal være flere sammen! alltid! Om du ikke har hatt rotter før, så kan gjerne to gutter være det greieste, da de er roligere,og ikke så "mongo" som jentene er.Jentene roer seg litt etter fyllte 1 år, men de er litt mer kranglete mot hverandre generelt enn guttene er og.

En hetterotte koster ca 150 kr, og et skikkelig bur ligger på 1500.- -det inkluderer rør å klatre i, matskåler, vannflaske osv.

Kostnader pr mnd er ikke så mye. et skikkelig for koster rundt 100 lappen, og det varer lenge. såvidt jeg husker hadde jeg en 750gr pose med mat til mine 4 i ca 6 uker,eller mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er drit kule!!! En venninne av meg hadde 7 stk og var aldri noe problem med slossing eller noe, de var bare kule! :mrgreen: På sommeren pleide vi å ha de med ut, (ikke alle på en gang da... :wink: ) de satt på skulderen og gjemte seg inne i håret vårt!

Hun hadde katt også, han rørte de ALDRI, men han satt utenfor buret og det så ut som han mobbet de for at de måtte være i bur! Det tok brått slutt når rottene spiste opp værhårene hans...! :) Da så han rimelig teit ut...! :roll:

Når rottene hadde bebiser så pleide de å bruke katten som lekeplass, kjempe gøy å skli fra toppen av hodet hans og nedover! :) Utrolig hva den katten fant seg i assa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...