Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Stavanger

HHC

Recommended Posts

• Svar 62
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Vi skal faktisk dit, det blir første gang jeg er på utstilling utenfor østlandsgrensen :angry: Det blir moro!

Skrevet

greier ikke bestemme meg.. kan stille oscar på to utstillinger og Karma på spanielklubbens valpeshow.. så egentlig burde jeg jo kanskje?

Skrevet

hmm, hvis Marco får 1 cert på en av de 2 utstillingene han skal på i Drammen i slutten av august så står han får championatet når han bikker 2 år. Og han blir 2 år 11 September så i teorien så kan han jo bli champion den helga.. :)

Tja, vi får nå se :P

Guest Gråtass
Skrevet
Noen fra Hamar-området som skal oppover som har plass til en ekstra liten hund + handle denne?

Totalt OT men: Det heter ikke oppover når man reiser sørover/vestover, da heter det nedover evt bortover.

Skrevet
Totalt OT men: Det heter ikke oppover når man reiser sørover/vestover, da heter det nedover evt bortover.

*Ler* jeg blir stadig tilsnakket for den. Min uhelbredelige feil-formulering. Jeg sier opp selv til Danmark, jeg :aww:

Skrevet

Jeg har meldt på Betty. Hun mangler storcertet...

Edit: om noen trenger overnattingssted, så finnes det et ledig rom hos Mamma og de. Jeg bor ikke selv der, men det er hundefolk, og det er fullt mulig å ha med hund inn :rolleyes2:

Skrevet

Jeg er skriver ene dagen og skal nok på sosialisering med valpis andre dagen! :|

I tillegg har jeg huset fult av chihuahua mennesker :) :)

Skrevet

Jeg skal, hvertfall med am.cocker (blir hennes første utstilling på to år!) og kanskje boxer og/eller golden.

Skrevet
Jeg er skriver ene dagen og skal nok på sosialisering med valpis andre dagen! :)

I tillegg har jeg huset fult av chihuahua mennesker :):|

...også har du en halv hund påmeldt! :)

Skrevet

Vi meldte på i går - skal også ha med oss ei flat tispe som står for championatet hun òg. Dessuten blir vi 4 mennesker og ca 7-8 flatter i samme hytta :|:)

Skrevet
...også har du en halv hund påmeldt! :whistle:

Haha, da håper jeg at min del av hunden er orntlig groomet altså! :)

Skrevet

Jeg kommer :) Jippi! Håper på stor certet. Dommeren er Arne Foss hos oss, men jeg finner ikke så mye ut om han og papillon. Jeg har også sett på alle oppdrettere av Papillon i landet vårt som har hjemmeside (som funker) og det ser ikke ut til at noen av de (bortsett fra en hund) skal ned dit, så lurer på hvordan konkurransen blir.

Fristen er vell blitt utsatt til den 24, så jeg får meldt på når jeg kommer hjem :)

Yodel, om du finner transport, men ikke handler, så kunne jeg godt tenkte å hjelpe til om det ikke krasjer med tider :whistle: Det er samme dag ihvertfall.

Skrevet
Jeg kommer :) Jippi! Håper på stor certet. Dommeren er Arne Foss hos oss, men jeg finner ikke så mye ut om han og papillon. Jeg har også sett på alle oppdrettere av Papillon i landet vårt som har hjemmeside (som funker) og det ser ikke ut til at noen av de (bortsett fra en hund) skal ned dit, så lurer på hvordan konkurransen blir.

Fristen er vell blitt utsatt til den 24, så jeg får meldt på når jeg kommer hjem :)

Yodel, om du finner transport, men ikke handler, så kunne jeg godt tenkte å hjelpe til om det ikke krasjer med tider :whistle: Det er samme dag ihvertfall.

Arne Foss dømte papillon på Sunndalsøra i april og i Sunnmørshallen i mai, så du kan jo se på DogWeb hva han gjorde da. Samme hannhunden ble i hvert fall BIR begge steder, men jeg husker jo ikke hva han het... Er fra kennel Dob, dog.

Ellers er Arne Foss en veldig, veldig koselig dommer å stille for!

Skrevet
Arne Foss dømte papillon på Sunndalsøra i april og i Sunnmørshallen i mai, så du kan jo se på DogWeb hva han gjorde da. Samme hannhunden ble i hvert fall BIR begge steder, men jeg husker jo ikke hva han het... Er fra kennel Dob, dog.

Ellers er Arne Foss en veldig, veldig koselig dommer å stille for!

Yei :whistle: Fra oppdretteren min da! Dobs :) Men da skal vell dette gå fint, spesielt når det er en hyggelig dommer.

Edit: Og om han dømmer samme hund BIR begge gangene så har han endten peiling, eller sett oppdretteren før, eller ser i katalogen :) Men han har sikkert peiling.

Skrevet
Yei :whistle: Fra oppdretteren min da! Dobs :) Men da skal vell dette gå fint, spesielt når det er en hyggelig dommer.

Edit: Og om han dømmer samme hund BIR begge gangene så har han endten peiling, eller sett oppdretteren før, eller ser i katalogen :) Men han har sikkert peiling.

Nå var det bare fire uker mellom de to utstillingene, men da liker han i hvert fall den typen.

Også husket jeg feil kennelnavn, den er fra Sneff. Du ser hunden her.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...