Gå til innhold
Hundesonen.no

Venter på valp (Endelig!)


HeraHiromi

Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Nå begynner de å bli søte da. :) Hiver meg gjerne med Silje og dere på et aldri så lite valpetreff, venter jo valp jeg også. :wub:

Så kjekt! Er det også en Belger? Hva tid kommer din valp? Da er vi snart en liten valpegjeng i Stavanger :lol: Kjenner ikke så mange med hund, så dette blir gøy. De jeg kjenner med hund er liksom ikke interessert i hund :aww: Men nå er jo jeg litt over middels interessert. hehe

Skrevet
Så kjekt! Er det også en Belger? Hva tid kommer din valp? Da er vi snart en liten valpegjeng i Stavanger :wub: Kjenner ikke så mange med hund, så dette blir gøy. De jeg kjenner med hund er liksom ikke interessert i hund :aww: Men nå er jo jeg litt over middels interessert. hehe

Det er en belger det også ja, ei lita svart jente. :) Hvis alt går som det skal, så skal jeg hente henne mot slutten av neste uke. :lol:

Alltid kjekt med nye hundevenner ja. :)

Skrevet
De var kjempe søte. :D

Er hvit gjeterhund en godkjent rase i Norge? :wub:

Hvit gjeter er godkjent ja :aww: Nå har de fått egen raseklubb også: Hvit gjeterhundklubb

Det er en belger det også ja, ei lita svart jente. :D Hvis alt går som det skal, så skal jeg hente henne mot slutten av neste uke. :)

Alltid kjekt med nye hundevenner ja. :lol:

Da har du ikke så lang ventetid igjen :) Blir spennende!

Skrevet

Har egentlig ikke noe vettugt å komme med enda i denne tråden, men må bare si at det kribler i hele kroppen! Nå er det 4,5 ukers ventetid igjen :lol: *veldig veldig utålmodig*

Når valpene er 7 uker skal de ta valpetest av dem for å se hvem som skal ha hvem. Det blir spennende :(

Skrevet

oh myy lord :)

Noe så hinsides herlig!!

Har oppdretter kommet med noen tanker om hvilken valp som kan passe dere?

Skrevet
oh myy lord :ahappy:

Noe så hinsides herlig!

Har oppdretter kommet med noen tanker om hvilken valp som kan passe dere?

Nei, har prøvd å fiske litt. Vi får nok ikke vite noe før om 3 uker. Da skal de valpetestes for å finne rett hund til rett eier. Danmark føles uendelig langt borte akkurat nå. Har lyst å besøke dem å stikke hodet ned i valpekassen :ahappy:

Så herlige de er! :hug:

Ja, de er fantastiske :lol:

Skrevet
Å, så ufattelig herlig! Grattis! :)

Takk :lol:

Nei, så utrolig søte de er! :ahappy:

Ja, nå er det rett før jeg setter meg i bilen og freser til Colorline! :ahappy:

nyydelige :lol:

:lol:

Skrevet

Oppdretter har lagt ut 6 UKERS bildene : )

Nå begynner jeg å lure på hvilken av dem vi skal ha. Jeg har en liten magefølelse på at det blir den med beige halsbånd... Nå blir det jo snart valpetest så da bestemmer de hvem som skal hvor. Utrolig spennede :)

Skrevet

Magefølelsen min stemte ikke i det hele tatt foreløpig :sint_01: Oppdretter skrev netopp i en mail at den med beige halsbånd var for forsiktig av seg til barnefamilie, den rosa var veldig frempå og litt vill og likte godt å bite i bukkseben, så den var hun også litt i tvil om :) Så hun sto litt i mellom grå og lilla som var litt mer dempet enn den rosa. hehe, men de kunne endre seg en del mellom 7 og 8 uke, så det kan jo også snu :)

Ååååå det er så utrolig spennede :sint_01:

Skrevet

Sist jeg hadde kontakt med oppdretter sto hun mellom den lilla og grå :) Nå blir det spennede å se. Jeg syns de ser veldig kraftige ut. Svære poter ;)

Skrevet

post-3969-1253564654_thumb.jpg

Ja, da har vi fått vite hvem av de små som er vår :P Oppdretter valgte den rosa til oss. Ut av testen ble hun en B med pil ned mot C :)

For de som lurer på hva de forskjellige bokstavene står for kan dere lese på oppdretter sin side under "hvalpe 7 uker" (H-kull)

Hun skal ivertfall være en selvsikker og leken valp :)

Har litt problemer med å legge inn bilde. Så det ble litt lite :)

:):P:)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...