Gå til innhold
Hundesonen.no

Forsikring?


morwen

Recommended Posts

Jeg har ikke fått bruk for forsikringen *bank i bordet*, men har gjensidige, og fant ut av at det var det beste for meg (husker ikke helt hvorfor, men tror det var noe med at den dekker hd hvis man forsikrer innen 4 mnd.)

Har også min forsikring der, så greit å ha det samlet. Sto mellom gjensidige og agria, men valgte gjensidige fordi jeg leste så mye dritt om agria, at de var vanskelige osv. (men er jo folk som har dårlig erfaring med gjensidige og, så det vil alltid være litt delt).

Veldig veldig lurt å forsikre iallefall, uansett hva du velger!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Agria på våre mopser. Men dette er i pga at vi avler og de har skjulte feil forsikring og forsikringen for keisersnitt, samt rabatter pga oppdretternavnet osv.

Ene hunden (han som bor her med meg) har IF, der går det kun på at vi har egenandel på 999,- også hvis hunden dør før fylte 10 år får vi igjen penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig har jeg aldri fått bruk for forsikrningen, så jeg har jo ikke noe erfaringer med hvordan de er med utbetalinger!

Men alle mine dyr er forsikret i Agria. Jeg syns også det er greit med et forsikringsselskap som spesialiserer seg på hund (dyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi valgte Agria til vår border terrier-valp. Det gjorde vi pga forsikringssum på veterinærregninger kunne vi få opp til 45.000 kr og vi kunne droppe livsforsikring, som vi ikke kunne velge bort hos de andre forsikringsselskapene vi kontaktet. Samt at vi har førstehåndskunnskap på at de er ryddige og ordentlige i direkteoppgjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker også Agria på våre hunder, og er svært fornøyde med servicen vi har fått fra dem. Vi har beklageligvis vært nødt til å bruke forsikringen et par ganger, og har fått oppgjør som forventet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en slik tråd...?

http://hundesonen.no/forum/index.php?showt...jensidige+agria

Gjensidige, billigst for oss da vi har rabatt som totalkunde hos dem, og angivelig enklere i forbinnelse med utbetalinger en agria... (uten at vi har erfaring med det.)

Gjensidige har også landbruk, og husdyr, ku,gris,hest,katt,hund,kylling,lama,geit og giraff... (silje)

(Så ingen grunn for at agria skal være bedre pga at de driver kun med hund/katt/hest.)

I mitt hode så er det liksom Gjensidige og Agria som er de aktuelle kandidatene...

Ring dem begge (eller bruk kalkulator på nettet) og finn ut hvem som gir det beste tilbudet sett mot vilkår.

(de billigste er skjelden de beste sånn sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en slik tråd...?

http://hundesonen.no/forum/index.php?showt...jensidige+agria

Gjensidige, billigst for oss da vi har rabatt som totalkunde hos dem, og angivelig enklere i forbinnelse med utbetalinger en agria... (uten at vi har erfaring med det.)

Gjensidige har også landbruk, og husdyr, ku,gris,hest,katt,hund,kylling,lama,geit og giraff... (silje)

(Så ingen grunn for at agria skal være bedre pga at de driver kun med hund/katt/hest.)

I mitt hode så er det liksom Gjensidige og Agria som er de aktuelle kandidatene...

Ring dem begge (eller bruk kalkulator på nettet) og finn ut hvem som gir det beste tilbudet sett mot vilkår.

(de billigste er skjelden de beste sånn sett)

beklager jeg ikke har sett det var slike tråder før, er ganske ny og glemte av å søke etter tråder.

men man må nesten regne med at div spm kommer gang på gang på forum

ellers takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjensidige, billigst for oss da vi har rabatt som totalkunde hos dem, og angivelig enklere i forbinnelse med utbetalinger en agria... (uten at vi har erfaring med det.)

Gjensidige har også landbruk, og husdyr, ku,gris,hest,katt,hund,kylling,lama,geit og giraff... (silje)

(Så ingen grunn for at agria skal være bedre pga at de driver kun med hund/katt/hest.)

Jeg har ikke forsikret giraffene mine, så jeg har ikke sjekket Gjensidige :)

Får man ikke NKK-rabatt og ved Agria? Og jeg mener jeg har både oppdretterrabatt og rabatt på grunn av at jeg har mange hunder?

Hvor mye betaler man for en hund i året hos Gjensidige?

Jeg betaler rett i overkant av 1000 kr per hund, med avlsforsikring, 10 000 i livsforsikring og 45 000 i kostnader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva er sånn ca "normal" pris i året på forsikringer?

her fikk jeg tilbud fra gjesidige på over 4000kr, er dette hva den bruker å ligge på?

har aldri forsikret hunder før

Jeg håper det var for flere hunder?? :wub: En vanlig forsikring på en stk hund, pleier å koste et sted mellom 1000 (kan finnes noen forsikringer som er pittelitt billigere), og opp til 2000 (finner sikkert noen som er litt dyrere også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper det var for flere hunder?? :wub: En vanlig forsikring på en stk hund, pleier å koste et sted mellom 1000 (kan finnes noen forsikringer som er pittelitt billigere), og opp til 2000 (finner sikkert noen som er litt dyrere også).

nei det var kun for en hund det. synes det var litt mye men siden jeg ikke har forsikret før så vet jeg ikke satsene

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det var kun for en hund det. synes det var litt mye men siden jeg ikke har forsikret før så vet jeg ikke satsene

Ja, det var fryktelig dyrt! Var det noe spesielt med forsikringen; avlsforsikring, særdeles høy premie på livsforsikring, bruksforsikring eller lignende? Jeg ville definitivt ha tatt kontakt med agria og hørt hva de tilbyr for en lignende pakke. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var fryktelig dyrt! Var det noe spesielt med forsikringen; avlsforsikring, særdeles høy premie på livsforsikring, bruksforsikring eller lignende? Jeg ville definitivt ha tatt kontakt med agria og hørt hva de tilbyr for en lignende pakke. :wub:

nei ba om tilbud på en helt vanlig forsikringspakke på veterinær og livsforsikring.

ikke avl eller bruks forsikring

for det er en familiehund, og skulle kun ha forsikring tilfelle noe uforutsett skulle skje

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei ba om tilbud på en helt vanlig forsikringspakke på veterinær og livsforsikring.

ikke avl eller bruks forsikring

for det er en familiehund, og skulle kun ha forsikring tilfelle noe uforutsett skulle skje

Fire tusen er sykt dyrt! Har du en rase som er utsatt for mange arvelige sykdommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...