Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du mye utstyr til hunden din?

Renate A

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

ooo...Takk Jeampi, har forresten to utstillingsbånd også=P Helt likedane=P

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hmm... det begynner vell å bli en del, skal prøve å huske allt:

1 ball med snor

1 ball

refleksvest

3 børster

hårføner (egentlig mamma's :oops: :D )

9823475538 gnagebein (haha :lol: )

1 halsbånd

3 kobbel

2 klikkere

1 apportbukk

Maaaange tepper

3 bur

2 godbit "poser" til å ha godbiter oppi

Masse mer også...men husker det ikke i farta! hehe

Skrevet

toya har ikke så mye hu heller... mat og vann skål, ett langt bånd, og ett kort lær bånd, ett kobbel med refleks, kjøpt på canis, kurv, noen leker ( må kjøpe meg lang line da) men ellers har ikke hu så alt for mye nei...

Skrevet

Jeg har ikke så mye, men jeg har alt for mye unødvendig og ting som ikke blir brukt. :roll: Sånn går're når jeg kjøper ting på hver eneste utstilling jeg er på.

Skrevet

VEGA:

4 halsbånd

2 kobbel

1 refleksvest

masse bamser

hundeseng med teppe

hundehus

børste

Mira:

2 halsbånd

2 kobbel

masse leker

masse fine pyntetørkler* miko har laget*

;):P:P

chip

børste

hundeteppe

kvalle...

Blir mye mere mere etterhvert! elsker å shoppe hundeting! venna mine blir gærne når jeg er bestandi skal innom dyrebutikken å kjøpe til dyrene

:P:P

• 3 weeks later...
Skrevet

Har en caravelle hvor hele bagasjeromet er fullt opp av: bilbur, leker, langliner, trenigskobbel og utstyr, kløv, dekken og masse leker

Hjemme ligger det også masse halsbånd og forskjellige kanalbånd, utstillingskobbel, mer leker, varmedekken, seler, merketrekanter, NRH-effekter, refleksvest.... lista er lang. I tillegg så har odin og pusen hver sin hylle i et av kjøkkenskapene til godbiter, tyggebein o.l.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg.. Pappa eller mamma kommer hjem hver uke med et eller annet leke/nyttig/unyttig ting... Pluss masse som jeg har kjøpt og kobbel+halsbånd som jeg tror vi har tonnevis av..

• 2 weeks later...
Skrevet

Tja, mye og mye.

Bur selvfølgelig, som nesten aldri blir brukt. Det var med fra oppdretter når vi fikk Banjo. Bruker det noen ganger i året.

Han hadde en hundeseng, den tok en annen hund over. Så fikk han enda en hundeseng, annen type. Den tok katta. :roll:

Så han har en vanlig hodepute som han ligger på i stua, pluss ett fleeceteppe som har hengt med siden han var valp.

Puppia-sele med kobbel. (bånd?)

Tynt sort enkelt halsbånd. (Sånn nylongreie)

2 flexi-bånd. (1 her, 1 på hytta)

Og nå i jula har vi kjøpt jakke og genser til han. :oops:

Jeg er fortsatt meget ambivalent til de klærne, men han digger de tydligvis, og nekter og gå ut uten jakka på, og inne sitter han og ser på genseren (fleece) til vi tar den på han. Så da så.

Ellers har han 2 bamser. Thats it.

Men selvsagt sakser, børster, bartekammer, føner, utstillingsbord osv. Men det tror jeg Banjo fint kunne greid seg uten. Fnis.

Skrevet

Vi har det vi trenger av halsbånd og kobbel. Vi har nå begynt å ta i bruk utstyret etter vår forrige schnauzer - det er av lær og det liker jeg best.

Mannen min må ha kobbel av nylon, så det bruker han.

Vi har matskåler av stål. 3 stk.

Ellers har vi en hundeseng i hver etasje ( billige i plast med madrass oppi), et Vari Kennel transportbur, et sammenleggbart stålbur, et bilbur, springer til sykkelen - og skikkelig polstret lærsele til denne.

Når hun blir stor nok så skal vi begynne og sykle.

Når man har hatt hund i mange år, så blir det litt utstyr etter hvert.

Skrevet

Jeg har så mye til Miko.

Vet ikke hvor mange tusen jeg har kjøpt for. (kjekt med konfirmasjons penger, hihi :) )

Han har mange forsjellige bånd, dekken osv..

Skrevet

Lisa hadde en del, men mye av det er ødelagt eller borte :(

Av leker har hun 1 pinnsvin som hun elsker og en kong. Resten av lekene hennes har hun gravd ned i hagen. Smart :roll: Hun har også to halsbånd, ert i lær ogg et i nylon, 3 kobbel av nylon og en flexi-line, 1 kloklipper, 3 karder og en kam.

Vesla har ikke så mye. Hun har et nylonhalsbånd, et reflekshalsbånd, en flexi-line, et nylon kobbel, refleksdekken, varmedekken, genser, og et nylonkobbel..

Skrevet

Jeg har nok mani jeg å :( Bajas har bling my name fra pet shop girls, det er den som er på profil bilde :( Tillegg har han 3 andre pynte halsbånd i lær.. Sist jeg hadde opprydding så hadde jeg 18 stk kobbel + en flexi som er benyttet engang.. Jeg har 2 stk kløv,3 trekk seler, 2 spor seler,3 stk strikk liner, 4 langliner, 2 vinter dekken, 12 potesokker, 5 stk bringkobbel, 6 løsbitt, 4 refleksvester, 4 blink halsbånd,masse valpehalsbånd, 2stk førstehjelp skrin 2 stk halti som ikke benyttes lenger :( =D>

Leker har jeg ikke kontroll over sikkert flere hundre baller som flyter rundt i akerselva :( i rote skuffen så er det hvertfall konger, baller med og uten tau, 10talls flyte leker til vann. Hundeliv messa i år brukte jeg 2500kr på stæsj til bajas inkl bling my name halsbåndet :(

Skrevet

Hundene mine har alt for meget. I tillegg til at jeg har en del utstyr fra de gamle hundene mine som er enten for store elle små til Nirm og Bogar.

De har egen hylle på kjøkkenet med godis, i tillegg til hylle i boden.

Jeg har fått forbud av familien om å ønske meg hundeutstyr i jule og burdagsgave. De gikk lei av å bare kjøpe til hundene...

Skrevet

Alt for mye...

Siden det tar for mye plass her så får jeg ramse det opp på denne måten:

To förtønner i kjelleren

En skittentøyskorg oppe

En kasse i bilen

Pluss litt ting som ligger i ene skape

og jeg skal nå til brukshunden for å se etter en ny skinnline :oops:

(må legge til at dette har vært til flere hunder gjennom tidene, men jeg kan jo ikke kaste/selge ting som jeg hadde til scäferen... den kan jo komme en slik i hus igjen.. ](*,)

Skrevet

Tror ikke jeg har spesielt mye.

Til å gå tur med har jeg: ca 3 halsbånd, 4 bånd, 1 sele og 1 grime

Har 2 dekken, et rosa i ull, og et for iskalde dager.

Ellers har jeg vel bare nødvendige ting som : bur, førstehjelpskrin, klotang, go biter, poser...

Skrevet

Jeg har altfor mye til min beskjedne welsh. Men med kjøpedilla, og nærmest abstinente symptomer om jeg ikke er innom dyrebutikken minst to ganger i måneden, så blir det slik.. :D Og jeg har gjerne 3 forskjelige utgaver av hvert bånd. Har blått flexibånd, grønt flexibånd, rødt flexibånd, svart flexibånd, også var det alle koblene da, enten i web eller lær eller nylon eller.. Men så sliter jeg sjelden ut noe også, då, når jeg kan varierer fra dag til dag. Har en koffert full i pelsstell-remedier, enda denne bare er i bruk to ganger i året.

Synes man skal ha litt utstyr, jeg. Har fått flere telefoner fra venninne som plutselig har mistet sitt eneste halsbånd, eller det ene kobbelet hun hadde liggende. Da er det fint å være reddende engel, slik at det planlagte lufteturen ikke må avlyses.

• 4 weeks later...
Skrevet

har ikke så veldig mye, men blitt litt mer nå når han har blitt større

så har: halsbånd med sånn skjerf greie, et i rødt i "lær", et brunt lærstrup, et i tøy.

Ski trekk sele og antitrekksele.

skinnkobber, langt tøybånd (egentlig leietau til hest), retrieverkobber, to tynne røde og flexibånd.

masse forskjellige leker, men blir stadig kjøpt nytt for noe blir ødelagt.

skal kjøpe dekken, sporsele og sikkerhets sele til bil nå snart :o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...