Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du mye utstyr til hunden din?

Renate A

Recommended Posts

Guest Hyper_Bærta
Skrevet

ooo...Takk Jeampi, har forresten to utstillingsbånd også=P Helt likedane=P

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Hmm... det begynner vell å bli en del, skal prøve å huske allt:

1 ball med snor

1 ball

refleksvest

3 børster

hårføner (egentlig mamma's :oops: :D )

9823475538 gnagebein (haha :lol: )

1 halsbånd

3 kobbel

2 klikkere

1 apportbukk

Maaaange tepper

3 bur

2 godbit "poser" til å ha godbiter oppi

Masse mer også...men husker det ikke i farta! hehe

Skrevet

toya har ikke så mye hu heller... mat og vann skål, ett langt bånd, og ett kort lær bånd, ett kobbel med refleks, kjøpt på canis, kurv, noen leker ( må kjøpe meg lang line da) men ellers har ikke hu så alt for mye nei...

Skrevet

Jeg har ikke så mye, men jeg har alt for mye unødvendig og ting som ikke blir brukt. :roll: Sånn går're når jeg kjøper ting på hver eneste utstilling jeg er på.

Skrevet

VEGA:

4 halsbånd

2 kobbel

1 refleksvest

masse bamser

hundeseng med teppe

hundehus

børste

Mira:

2 halsbånd

2 kobbel

masse leker

masse fine pyntetørkler* miko har laget*

;):P:P

chip

børste

hundeteppe

kvalle...

Blir mye mere mere etterhvert! elsker å shoppe hundeting! venna mine blir gærne når jeg er bestandi skal innom dyrebutikken å kjøpe til dyrene

:P:P

• 3 weeks later...
Skrevet

Har en caravelle hvor hele bagasjeromet er fullt opp av: bilbur, leker, langliner, trenigskobbel og utstyr, kløv, dekken og masse leker

Hjemme ligger det også masse halsbånd og forskjellige kanalbånd, utstillingskobbel, mer leker, varmedekken, seler, merketrekanter, NRH-effekter, refleksvest.... lista er lang. I tillegg så har odin og pusen hver sin hylle i et av kjøkkenskapene til godbiter, tyggebein o.l.

Skrevet

Jeg vet ikke jeg.. Pappa eller mamma kommer hjem hver uke med et eller annet leke/nyttig/unyttig ting... Pluss masse som jeg har kjøpt og kobbel+halsbånd som jeg tror vi har tonnevis av..

• 2 weeks later...
Skrevet

Tja, mye og mye.

Bur selvfølgelig, som nesten aldri blir brukt. Det var med fra oppdretter når vi fikk Banjo. Bruker det noen ganger i året.

Han hadde en hundeseng, den tok en annen hund over. Så fikk han enda en hundeseng, annen type. Den tok katta. :roll:

Så han har en vanlig hodepute som han ligger på i stua, pluss ett fleeceteppe som har hengt med siden han var valp.

Puppia-sele med kobbel. (bånd?)

Tynt sort enkelt halsbånd. (Sånn nylongreie)

2 flexi-bånd. (1 her, 1 på hytta)

Og nå i jula har vi kjøpt jakke og genser til han. :oops:

Jeg er fortsatt meget ambivalent til de klærne, men han digger de tydligvis, og nekter og gå ut uten jakka på, og inne sitter han og ser på genseren (fleece) til vi tar den på han. Så da så.

Ellers har han 2 bamser. Thats it.

Men selvsagt sakser, børster, bartekammer, føner, utstillingsbord osv. Men det tror jeg Banjo fint kunne greid seg uten. Fnis.

Skrevet

Vi har det vi trenger av halsbånd og kobbel. Vi har nå begynt å ta i bruk utstyret etter vår forrige schnauzer - det er av lær og det liker jeg best.

Mannen min må ha kobbel av nylon, så det bruker han.

Vi har matskåler av stål. 3 stk.

Ellers har vi en hundeseng i hver etasje ( billige i plast med madrass oppi), et Vari Kennel transportbur, et sammenleggbart stålbur, et bilbur, springer til sykkelen - og skikkelig polstret lærsele til denne.

Når hun blir stor nok så skal vi begynne og sykle.

Når man har hatt hund i mange år, så blir det litt utstyr etter hvert.

Skrevet

Jeg har så mye til Miko.

Vet ikke hvor mange tusen jeg har kjøpt for. (kjekt med konfirmasjons penger, hihi :) )

Han har mange forsjellige bånd, dekken osv..

Skrevet

Lisa hadde en del, men mye av det er ødelagt eller borte :(

Av leker har hun 1 pinnsvin som hun elsker og en kong. Resten av lekene hennes har hun gravd ned i hagen. Smart :roll: Hun har også to halsbånd, ert i lær ogg et i nylon, 3 kobbel av nylon og en flexi-line, 1 kloklipper, 3 karder og en kam.

Vesla har ikke så mye. Hun har et nylonhalsbånd, et reflekshalsbånd, en flexi-line, et nylon kobbel, refleksdekken, varmedekken, genser, og et nylonkobbel..

Skrevet

Jeg har nok mani jeg å :( Bajas har bling my name fra pet shop girls, det er den som er på profil bilde :( Tillegg har han 3 andre pynte halsbånd i lær.. Sist jeg hadde opprydding så hadde jeg 18 stk kobbel + en flexi som er benyttet engang.. Jeg har 2 stk kløv,3 trekk seler, 2 spor seler,3 stk strikk liner, 4 langliner, 2 vinter dekken, 12 potesokker, 5 stk bringkobbel, 6 løsbitt, 4 refleksvester, 4 blink halsbånd,masse valpehalsbånd, 2stk førstehjelp skrin 2 stk halti som ikke benyttes lenger :( =D>

Leker har jeg ikke kontroll over sikkert flere hundre baller som flyter rundt i akerselva :( i rote skuffen så er det hvertfall konger, baller med og uten tau, 10talls flyte leker til vann. Hundeliv messa i år brukte jeg 2500kr på stæsj til bajas inkl bling my name halsbåndet :(

Skrevet

Hundene mine har alt for meget. I tillegg til at jeg har en del utstyr fra de gamle hundene mine som er enten for store elle små til Nirm og Bogar.

De har egen hylle på kjøkkenet med godis, i tillegg til hylle i boden.

Jeg har fått forbud av familien om å ønske meg hundeutstyr i jule og burdagsgave. De gikk lei av å bare kjøpe til hundene...

Skrevet

Alt for mye...

Siden det tar for mye plass her så får jeg ramse det opp på denne måten:

To förtønner i kjelleren

En skittentøyskorg oppe

En kasse i bilen

Pluss litt ting som ligger i ene skape

og jeg skal nå til brukshunden for å se etter en ny skinnline :oops:

(må legge til at dette har vært til flere hunder gjennom tidene, men jeg kan jo ikke kaste/selge ting som jeg hadde til scäferen... den kan jo komme en slik i hus igjen.. ](*,)

Skrevet

Tror ikke jeg har spesielt mye.

Til å gå tur med har jeg: ca 3 halsbånd, 4 bånd, 1 sele og 1 grime

Har 2 dekken, et rosa i ull, og et for iskalde dager.

Ellers har jeg vel bare nødvendige ting som : bur, førstehjelpskrin, klotang, go biter, poser...

Skrevet

Jeg har altfor mye til min beskjedne welsh. Men med kjøpedilla, og nærmest abstinente symptomer om jeg ikke er innom dyrebutikken minst to ganger i måneden, så blir det slik.. :D Og jeg har gjerne 3 forskjelige utgaver av hvert bånd. Har blått flexibånd, grønt flexibånd, rødt flexibånd, svart flexibånd, også var det alle koblene da, enten i web eller lær eller nylon eller.. Men så sliter jeg sjelden ut noe også, då, når jeg kan varierer fra dag til dag. Har en koffert full i pelsstell-remedier, enda denne bare er i bruk to ganger i året.

Synes man skal ha litt utstyr, jeg. Har fått flere telefoner fra venninne som plutselig har mistet sitt eneste halsbånd, eller det ene kobbelet hun hadde liggende. Da er det fint å være reddende engel, slik at det planlagte lufteturen ikke må avlyses.

• 4 weeks later...
Skrevet

har ikke så veldig mye, men blitt litt mer nå når han har blitt større

så har: halsbånd med sånn skjerf greie, et i rødt i "lær", et brunt lærstrup, et i tøy.

Ski trekk sele og antitrekksele.

skinnkobber, langt tøybånd (egentlig leietau til hest), retrieverkobber, to tynne røde og flexibånd.

masse forskjellige leker, men blir stadig kjøpt nytt for noe blir ødelagt.

skal kjøpe dekken, sporsele og sikkerhets sele til bil nå snart :o

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...