Gå til innhold
Hundesonen.no

Dere som har med hund på jobb


eple

Recommended Posts

Jeg blir alltid så fascinert når jeg hører at folk har med hundene sine på jobb, og jeg lurer veldig på hvilke jobber dere har. Jeg skjønner det hvis man jobber på hundepensjonat, dyrebutikk eller veterinærklinikk, men hvilke andre arbeidsplasser kan man ta med hunden sin på? Jeg jobber på et offentlig kontor og har hatt hunden med på kontoret en dag jeg ikke hadde annet alternativ. Hadde selvsagt avklart dette på forhånd, men det er ikke noe jeg kan gjøre ofte/jevnlig. Så, hvor jobber dere? :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber/jobbet (har gått sykemeldt siden nyttår pga prolaps og skal omskoleres) som murer. Jeg hadde Supra med på jobb hver dag. jobbet mye på hytter og sånt og da løp hun løs hele dagen. Ellers på store byggeplasser bandt jeg henne til bilen så hun kunne hoppe ut/inn som hun ville. I nybygg som ikke var kommet så langt innvendig så var hun med inn. I lunsjpausene trente vi lydighet, spor eller feltsøk ettersom hva som passet greiest der vi var :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet jo hvor jeg jobber nå, men hatt med hund på jobb på de to tidliger jobbene mine også. Første jobbet jeg som personlig assistent, og hadde med valpen. Det ble pes i starten - men så ordnet det seg fint med at hundene ble venner. Siste var jeg pedagogisk assistent for en funksjonshemmet gutt, og når jeg jobbet hjemme hos dem hadde jeg med hunden, samt at jeg jobbet som natt"sykepleier" for samme gutten og da hadde jeg også med hund. :getlost:

Alt var jo avklart med dem jeg jobbet hos.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt med hund i barnehage, men det var stort unntag, men moro for de små. Hunden fikk slappe av på personalrommet mellom all barnelek og klåing osv.

Jeg har hatt hunden med på nattevakt i HVPU avlastningshjem. Det gikk kjempe fint. Den lærte fort hvem som var snill og hvem som var hardhendt og hunden behandlet de alle forskjellige. Som de som lugger og klyper, da satt den seg såpass langt unna at de ikke kom til, men likevel nært nok til at de fikk kose med fingertuppene. Den sa også i fra når den nederst i hallen våknet, før jeg hørte det selv.

Så var den med på dyreklinikken, lå i bur der for det meste, så valgte stort sett å ha den hjemme, men hvis jeg skulle noe etter jobb, ikke rakk hente hunden, så var den med. Når kollegaer hadde pause lot de den snuse rundt i spiserommet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet først i dyrebutikk/dyreklinikk. Der er det selvfølgelig null problem med hund på jobb :getlost:

Nå er jeg resepsjonist/kontormedarbeider et entreprenør/ingeniørfirma. Her har de fleste jeg jobber sammen med hund og det er stadig tre hunder samtidig rundt i gangene der :blink: Veldig koselig. Jeg hadde med valpen helt fram til sommerferien, men han lå stadig lenger tid i bilen mot slutten for å trene på å være alene.

Det er koselig å ha med hunden på jobben, men jeg syns også det kan være litt slitsomt. Jeg skal jo tross alt jobbe, men samtidig så syns jeg jo jeg må gjøre noe med hunden også da... Så foretrekker å ha dem hjemme jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå jobber jeg i dyrebutikk, så hunden/e er ofte med. Ellers hadde jeg med hund på skolen av og til(i praksis som tømrer) og det funket egentlig bedre det! Ellers så ble Gofs med på jobb med stefaren min på Opel der han var delelagersjef eller noe.. Da lå han mest på kontoret imellom turene :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på lageret i en RC-butikk. Ponni går løs der, men har ett åpent bur hun kan ligge i når jeg jobber med å sende ut pakker etc. Ofte tar hun ser en tur ut i butikken for å plage kunder, eller en tur inn på kontoret for å tigge mat og kos. Hun går egentlig rundt som hun føler for, og ingen bryr seg hehe.

Var litt slit i begynnelsen når hun ikke var husrein og jeg måtte passe på det heletiden, men det gikk seg fort til.

Hun blir lufta tre ganger om dagen, når det er røykepause.

Det er rett vedsiden av ett stilaslager og ett lastebilfirma som driver med transport av industrivarer. Hun løper løs på en plass det er semitrailere, traktorer og trucker :getlost: Hun veit å passe seg og er imun mot alt av sånne ting, så det er deilig.

Nå om dagen er det sommerferie for søsteren min, så da er hun heller hjemme med henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber med IT. Nemi er stort sett med meg i bilen. Har mulighet til å ha henne med på kontoret også, men det er sjelden jeg er der. For det meste er jeg rundt hos kunder, og da ligger hun og slapper av i bilen eller kikker på bylivet. Jeg får ofte ledig tid på dagen og ta tar vi gjerne en tur i en park eller vandrer litt i byen avhengig av hvor vi er.

Jeg har vært litt redd for at det kanskje blir kjedelig for henne i bilen. Jeg jobber jo tross alt mesteparten av tiden.

Men hun er så vant til det at hun faktisk ble rastløs nå siste uken av ferien hvor vi var mye hjemme. Å være hjemme alene har hun ingen problemer med. Men når jeg er her og vi ikke drar noe sted, ble det tydligvis veldig kjedelig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobbet først i dyrebutikk/dyreklinikk. Der er det selvfølgelig null problem med hund på jobb :getlost:

Nå jobber jeg i dyrebutikk, så hunden/e er ofte med.

Jeg jobber også på dyrebutikk og måtte en dag ta med hunden av forskjellige grunner. Jeg ble da fortalt av sjefen min at etter mattilsynets regler er det ikke lov til å ha med egne dyr gående i dyrebutikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tillatelse fra sjef og øvrige kollegaer til å ha hunden på mitt kontor, og hun etterlyses når hun er hjemme. Men om vi får inn nye medarbeidere eller andre som har problemer med hund, blir dyret hjemme - helt fair. Vi har for eksempel en ekstern IT-supporter som er allergisk, så etter at h*n endelig turte å si det lar jeg dyret være hjemme de dagene jeg vet h*n er innom. Selv om h*n gjerne skulle ha kunnet kose med dyret, etter eget utsagn :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er så heldig at jeg har kunnet bruke hunden i jobbsammenheng helt siden jeg fikk ham som valp for 6,5 år siden.

Jeg har jobbet i en HVPU-bolig, der var han med. Jobbet som støttekontakt for psykisk utviklingshemmede, der var han med. De få gangene jeg ikke tok ham med ble det bestandig spørsmål om hvor han var og hvordan han hadde det.

Jobbet med en multihandikapped gutt, der var han med. Var forresten innom der en snartur ett par uker etter at engasjementet mitt var ferdig, og kommer aldri til å glemme de gledeslydene og de strålende øynene på gutten når han fikk se hunden i bagasjerommet på bilen.. heller ikke de forskremte gispene, fra vikarene som hadde ansvaret for gutten, når jeg satte gutten inn i bagasjerommet sammen med hunden, og han begynte å pille både i ører, nese og munn :blink:

Jobbet med barn og ungdom med konsentrasjonsvansker, der var han med. Utrolig hvor fort enkelte barn/ungdom roer seg ned når det er en "happyklump" i nærheten, og det eneste ønske den "klumpen" har er å gjøre andre glad...

Jobbet med ungdom med rus- og atferdsproblemer, der var han med. Der fikk vi faktisk egen leilighet av ledelsen som vi kunne bruke mens vi var på jobb :lol: og han var selfølgelig med på de fleste utfluktene, enten det var dagstur eller hyttetur over flere dager.

Og igjen.. var han ikke med meg en dag, ble han etterspurt av ungdommen.

Akkurat nå har vi ferie, og ungdomssenteret er omgjort til senter for unge asylsøkere. Men jeg ser ikke bort fra at han blir med på jobb der og :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber i bomstasjon.. hunden er med i bua hver dag. ligger ofte ved beina mine under pulten også er vi ute på en liten lufte tur i skråningen når det er rolig for biler. Før jobbet jeg med å kjøre post, da var man med meg han i bilen når jeg kjørte ruta mi...

Mamma er fysoterapaut og hun har hunden sin på kontoret, de ande fystoerapautene har også sine hunder med på kontorene, koselig for hundene å møtes hver dag og ha det sosialt mens mammane jobber;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg jobber på hundepensjonat, har jeg med hundene.

Jeg brukte Casper, forrige hunden, i min jobb som støttekontakt. Jeg og h*n jeg var støttekontakt for, gikk fjellturer av og til, og da var han med. Når h*n kom hjem til meg, var selvsagt Casper der. Han digget "jobben" sin. :getlost:

Jobbet også på en avlastningsbolig for multifunksjonshemmede barn, og en gang ble to stykker med hjem til meg for en forandring. Da var Casper der, og de syntes det var kjempestas å få trene triks med han og at han hørte etter de (var veldig lydig og vant til folk i rullestol). Hadde nok ikke kunnet brukt Tulla til det samme..! :) En av de som var med var så handicappet av h*n måtte styre rullestolen med en pitteliten spake med tommelen. H*n kunne såvidt bevege tommelen og snakke og vri litt på nakken, ellers ingen bevegelighet i kroppen overhodet. Da er man temmelig hjelpesløs dersom en hund kommer og hopper opp i fanget liksom, men Casper var et lite underverk der; han skjønte han måtte være forsiktig, og han adlydet andres kommandoer. De snakket om dagen hjemme hos meg i flere måneder etterpå. :)

Da jeg jobbet som stalljente på Beitostølen helsesportsenter (rehabiliteringssenter for skadde og funksjonshemmede), fikk jeg Casper. Da han ble gammel nok, var det flere brukere som kom og ville "låne" han, og jeg husker en som gikk en tur på seks-sju timer med han! :blink: Skal si jeg var litt nervøs for om de i det hele tatt ville komme tilbake.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...