Gå til innhold
Hundesonen.no

Rallar utstillinga i Narvik. (8 & 9 setember, I think..)

Bazenji maniac

Recommended Posts

Jeg skal i hvert fall, med lille gutt. Er det noen andre..?

Vi vil ha oppmøte av Basenji! Driver på å hører rundt i miljøet om noen kunne tenke seg å være med, men det er jo så himla lite Basenjis her oppe.. Surk.. Eller de som er gidder ikke å stille.. Same shit, egentlig..

Men iallefall det var egentlig ikke det jeg skulle frem til..

Noen som skal?

Vil møte soniser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er usikker... Tror nemlig at Basenjien bare kan stille en av dagene, sånn som i Harstad...

Hm... Sånn, at de går gruppevis...

Har hørt noen rykter, som jeg egentlig lurer litt på om stemmer..

Det var et menneske som sa at fra neste år får vi bare en NKK i nord..?

Det ble sagt at de skulle bytte, ene året i Tromsø og neste år i Harstad..

Er dette mulig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er usikker... Tror nemlig at Basenjien bare kan stille en av dagene, sånn som i Harstad...

Hm... Sånn, at de går gruppevis...

Har hørt noen rykter, som jeg egentlig lurer litt på om stemmer..

Det var et menneske som sa at fra neste år får vi bare en NKK i nord..?

Det ble sagt at de skulle bytte, ene året i Tromsø og neste år i Harstad..

Er dette mulig...

Det var planen til NKK ja, men en meget sterk dame i Tromsø fikk stanset dette ganske kjapt, så det blir nok 2 NKK utstillinger i nord frammover, men det blir forandret på tidspungt i forhold til før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner som regel igjen folk jeg faktisk vet hvem er, på gata, grunnet hundene.. Kan vel egentlig bare stile meg med Greyhound ringen med min Basenji, så kjenner vi kanskje igjen hverandre?

Det er jo sannsynligvis bare meg som har Basenji, liksom.

Selv om jeg driver på å overbeviser eierne til ei lita tispe om at jeg må få stille henne...

De vil bruke Bono på henne...

Da må hun stilles, tenk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
Fått nummeret idag. Ingen andre greyhounds, som vanlig . Kjedelig da! :ahappy: Men det er 3 andre myndevalper så kanskje det blir litt konkurranse i grupperingen, hvis jeg kommer dit :hug: *øve mer*

Jeg kjenner 2 whippetvalper som skal dit, skikkelige søtinger! Selv skal jeg stille Boogi og Sir Toby på søndag, og Boogi skal rusle agility på lørdag :ahappy: Valpene skal være med, men de får holde seg i campingvogna!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Jeg Elsker Helsitar, men bruker nå den fra Hooks pga pris. Ikke så holdbare som de dyre, men gøy med ny vest innimellom  
    • I dag har vi vært på første fellestrening. Vi kom litt sent fordi han måtte sove ut formiddagshvilen, men 2 timer er uansett lenge for en valp, og poenget var en god opplevelse, så jeg lot ham sove ut heller enn å vekke ham for å komme tidsnok.  Ede var ganske skeptisk og motvillig da vi entret hallen med bare luktene fra masse hunder, ingen kilder til luktene synlige eller hørbare fra bak veggen, men han lot seg overtale til å bli med inn og ble ikke noe mer skeptisk av å runde veggen og se dem. Fant seg fort til rette på valpeteppet sitt fra oppdretter, og skepsisen til den eldre valpen ved siden slapp fort taket. I løpet av de 1.5 timene vi var der var han akkurat passe avslappet, interessert, nonchalant, gira og rolig i de riktige situasjonene. Rolig og avslappet på teppet og i fanget, observerte sånn passe nysgjerrig, ignorerte sånn passe nonchalant. Passe ivrig på gulvet. Tok alle godbiter og lekte selvsikkert og ledig.  Speilet var en utfordring. Han likte ikke å se oss i speilet hjemme i tussmørket i går, det snudde han seg bare bort fra, så det måtte vi utfordre i dag. Initielt virket han helt kewl med det, men ryggen var krum og halen stiv inntil beina i en 15 sek tid mens han stod med siden til det nylig introduserte speilet med dobbelt sett av eldre/større, fremmede hunder, to av meg og et slags spøkelses søsken(?) på den ene siden, og gomlet frossen kjøttbolle — men ryggen sank, halen og hodet løftet seg og det endte med trygg selvsikkerhet også for speilet. Så trygg og selvsikker at da han på tur tilbake til plassen vår, kanskje 7 meter fra, ble vitne til at en eldre og større valp i forbifarten sniffet på pleddet og veska hans, uten blygsel leverte et tydelig advarselsbjeff. Klar beskjed, ikke sjenert foran enda eldre og større hunder, om at det pleddet og den veska der, det var hans private eiendom, altså. Ingen videre dramatikk av det, kun assertive om sine egne greier og fullstendig kewl med det da den andre valpen trakk seg unna.  Alt i alt veldig fornøyd
    • Riesenschnauzer. Kjempesvær ifht en labrador på samme alder. Prøver nyte at han er valp, men kjenner jeg gleder meg til han blir voksen også
    • Haha! Jeg har stålsatt meg på at puberteten blir et mareritt. Som en idrettsutøver visualisert og øvd på å puste med magen og messe: "Det er en fase, det går over, det er en fase, det blir bra," som et mantra for å holde fokus på at det ER lys i enden av pubertetstunellen. Tiden frem til puberteten handler om å forberede og forebygge og ha et godt utgangspunkt for å komme gjennom det og lande på når testosteronet normaliserer seg.
    • åh gratulerer:) Er det labrador? Jeg er valpesyk, noe som er merkelig i og med at jeg har unghund🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...