Gå til innhold
Hundesonen.no

Forslag til hjemmesidenavn/domene

Guest LeenaM

Recommended Posts

Guest LeenaM
Skrevet

Familien har et domene nå, men jeg har tenkt til å kjøpe et eget. Noen som har forslag til navn? :lol:

Edit; Noe som man ikke blir fort lei av også.. :getlost:

Skrevet

Noe som forbinder med deg, hunden eller rasen? Inspirert av noe dere holder på med, agility, lp, utstilling?

Guest LeenaM
Skrevet

Ja, tenkte på noe slikt jeg også. Men jeg har nå lagt til at jeg ikke skal bli lei det og slikt i første innlegget. Med dette mener jeg at, jeg får jo med en mail-adresse der. Det er ikke sikkert jeg har hjemmeside om mange år, men mail-adressen er jo grei å ha. Så derfor tenkte jeg at det er kanskje litt dumt å ha noe som har med Eira å gjøre, hvis jeg skal ha adressen i 20 år til liksom, og Eira lever jo ikke så lenge. Tror ikke jeg er like fornøyd med navnet når hun ikke finnes mer... :getlost: Forventer jo ikke at hun lever i 20 år til, men det er nå en annen sak...

Navnet må ikke ha noe med dyr, eller meg å gjøre (har to kaniner, en hund og er veldig interessert i hest), men det kan. Navnet kan liksom være tatt helt ut av det blå :lol:

Skrevet
Ja, tenkte på noe slikt jeg også. Men jeg har nå lagt til at jeg ikke skal bli lei det og slikt i første innlegget. Med dette mener jeg at, jeg får jo med en mail-adresse der. Det er ikke sikkert jeg har hjemmeside om mange år, men mail-adressen er jo grei å ha. Så derfor tenkte jeg at det er kanskje litt dumt å ha noe som har med Eira å gjøre, hvis jeg skal ha adressen i 20 år til liksom, og Eira lever jo ikke så lenge. Tror ikke jeg er like fornøyd med navnet når hun ikke finnes mer... :getlost: Forventer jo ikke at hun lever i 20 år til, men det er nå en annen sak...

Navnet må ikke ha noe med dyr, eller meg å gjøre (har to kaniner, en hund og er veldig interessert i hest), men det kan. Navnet kan liksom være tatt helt ut av det blå :lol:

Hvis du kjøper en hjemmeside også avslutter du kundeforholdet der så mister du også epost-adressen din.

Guest LeenaM
Skrevet
Hvis du kjøper en hjemmeside også avslutter du kundeforholdet der så mister du også epost-adressen din.

Hæ? Jeg skal kjøpe eget domene, da er det fritt valg for meg om jeg vil lage hjemmeside og ha e-post eller bare bruke e-posten. Jeg skjønner jo at jeg må betale for å ha e-post adressen. Hvis det var det du mente?

Skrevet

Ta en ting eller en farge du ser, og sleng på noe bak? F.eks Brown + ish, brownish. Eller brownie som i kaken, men det er vel antageligvis brukt.

Skrevet

Eller så kan du bare finne frem en ordbok, trenger ikke nødvendigvis å være på norsk også er det bare å bla igjennom til du finner et fint ord! :getlost:

Skrevet
Hæ? Jeg skal kjøpe eget domene, da er det fritt valg for meg om jeg vil lage hjemmeside og ha e-post eller bare bruke e-posten. Jeg skjønner jo at jeg må betale for å ha e-post adressen. Hvis det var det du mente?

mente siste delen ja...

Skrevet

Man kan registrere et domene og ha retten til bruken av navnet, men for at du skal kunne bruke navnet så må det være tilknyttet en webtjeneste. Så bare det å registrere et domenenavn gir ikke automatisk tilgang til å bruke det til epost.

Guest LeenaM
Skrevet

Takk for forslag! :getlost: Kjøpte domene i går, ble ikke så bra navn, men lett å huske osv. Legger den ut på "vis din hjemmeside" når siden er ferdig, har ikke begynt enda engang...

Ok, skjønner ikke helt hva dere mener, men det er sikkert ikke så viktig? :blink:

Skrevet
Ok, skjønner ikke helt hva dere mener, men det er sikkert ikke så viktig? :getlost:

Ok - hvis du kun har registrert domenet men ikke leid noen andre former for webtjenester så kan du heller ikke bruke det til epost. Andre former for webtjenester er vanligvis webhotell, som man må ha for å få lagt ut hjemmesiden sin.Ble det klarere da?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...