Gå til innhold
Hundesonen.no

TV


tm100001

Recommended Posts

Vi har en noen år gammel "Grundig" tv, med sånn kasse bak, altså ingen flatkjerm. Den står i stua på en slags benk, og vi har VHS spiller under. Kan tippe at tven er rundt 4 år +/-. I det siste har tven begynt å leve sitt eget liv, med at når man ser på kan den plutselig nesten slå seg av, og bytte fra kanal nr. 2 til kanal nr. 1. Den kan også gå i standby eller bare få ett svart glimt over skjermen før den kommer tilbake til samme kanal. Dette kan jo ha noe å gjøre med at jeg liker å hoppe tau i stua, kanskje ikke tven liker det like godt? Må den til reperasjon eller kan man gjøre noe med den hjemme (med minimale kunnskaper om tv)?

Vi har bare en vanlig antenne på utstiden, og kun 3 kanaler; nrk1, tv2 og nrk2. Etterhvert slås jo disse antennene av, og vi vet ikke hvilken leverandør av kanaler osv. man burde velge?

Jeg ønsker følgende kanaler:

Animal Planet

nrk1, med distriktsnyheter

tv2

the voice

discovery(?)

eg ellers vanlige norske kanaler som tv norge, tv 2 zebra osv.

Har noen en fin leverandør og "pakke" å anbefale? :getlost: Hva med den største pakken til RiksTV?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tver kan jeg lite om så der skal jeg ikke gi deg noen råd! Man tror nok generelt man ikke bør fikle inni tven selv... :getlost: Min erfaring er også at når tver først begynner å tulle så er det som regel dyrere å reparere enn å kjøpe ny.... Men som sagt, liten peiling på tver! :lol:

Jeg har canal digital familiepakke selv. Da får du de vanligste kanalene (og discovery, animal planet er med her). De har også fått tv3 norge. :( Har også hatt viasat før, da pga tv3 siden det ikke fantes på canal digital før. De har nå også de vanligste kanalene tror jeg (tv2 og tvnorge etc), det hadde de ikke før. De har ikke discovery og animal planet, men de har noen egne kanaler som visstnok skal dekke det samme (som jeg ikke synes er like bra iallefall!).

Rikstv har de vanligste kanalene. Jeg får ikke inn dette så har aldri vurdert å bruke det. Vet at en del har hatt problemer med ting som ikke har fungert og dårlig kundebehandling, men dette har kanskje rettet seg. Den vanligste pakken der dekker iallefall de kanalene som jeg bruker, og også de du etterlyser.

Sjekk nettet så finner du ut hva du trenger og ønsker og hva som lønner seg for deg! :(

Ellers kan du jo kjøpe en sånn boks og beholde de kanalene du får gjennom antenne nå. Da betaler du en engangssum og har det gratis etter det - om jeg har skjønt det rett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tver kan jeg lite om så der skal jeg ikke gi deg noen råd! Man tror nok generelt man ikke bør fikle inni tven selv... :lol: Min erfaring er også at når tver først begynner å tulle så er det som regel dyrere å reparere enn å kjøpe ny.... Men som sagt, liten peiling på tver! :)

Jeg har canal digital familiepakke selv. Da får du de vanligste kanalene (og discovery, animal planet er med her). De har også fått tv3 norge. ;) Har også hatt viasat før, da pga tv3 siden det ikke fantes på canal digital før. De har nå også de vanligste kanalene tror jeg (tv2 og tvnorge etc), det hadde de ikke før. De har ikke discovery og animal planet, men de har noen egne kanaler som visstnok skal dekke det samme (som jeg ikke synes er like bra iallefall!).

Rikstv har de vanligste kanalene. Jeg får ikke inn dette så har aldri vurdert å bruke det. Vet at en del har hatt problemer med ting som ikke har fungert og dårlig kundebehandling, men dette har kanskje rettet seg. Den vanligste pakken der dekker iallefall de kanalene som jeg bruker, og også de du etterlyser.

Sjekk nettet så finner du ut hva du trenger og ønsker og hva som lønner seg for deg! ;)

Ellers kan du jo kjøpe en sånn boks og beholde de kanalene du får gjennom antenne nå. Da betaler du en engangssum og har det gratis etter det - om jeg har skjønt det rett.

Mamma har nemlig lovt meg å ordne fler kanaler og slikt i julegave. Kanskje vi må få ny TV da også :( 'Den må vel inn til reperasjon. Uansett har VHS greia klikka, så den e koblet ut. Alt er helt bak frem på disse tv greiene våre skjønner jeg :getlost: Kanskje canal digital family er tingen, da. Er lenge til jul, så jeg har det ikke travelt med å undersøke :(

Edit: Hva er forskjell på parabol og kabel tv i pris, kanaler, brukervennlighet osv.?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En TV skal du absolutt ikke tukle med selv. Inne i en vanlig CRT tv (det vil si de som ikke er flatskjerm) befinner det seg nemlig ca. 25.000 volt. Et støt derfra er nok til å sende deg flyvende flere meter. Og det hjelper ikke å dra ut kontakten. Spenningen holder seg der lenge uten å være koblet i veggen. Det finns vel noen få tv-reparatører fortsatt, men som regel er det ikke lønnsomt å reparere en slik tv. Sånne får du for en slikk og ingenting på finn.no, da folk stort sett bytter til flatskjerm...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En TV skal du absolutt ikke tukle med selv. Inne i en vanlig CRT tv (det vil si de som ikke er flatskjerm) befinner det seg nemlig ca. 25.000 volt. Et støt derfra er nok til å sende deg flyvende flere meter. Og det hjelper ikke å dra ut kontakten. Spenningen holder seg der lenge uten å være koblet i veggen. Det finns vel noen få tv-reparatører fortsatt, men som regel er det ikke lønnsomt å reparere en slik tv. Sånne får du for en slikk og ingenting på finn.no, da folk stort sett bytter til flatskjerm...

Hadde regnet med at tv ikke var så lurt å tukle med :getlost: Hvorfor bytter de fleste til flat skjerm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi han canal digital familiepakke, og er fornøyd med den. Har snakket med flere som har riks-tv som er misfornøyd med service, dårlig signal f.eks når telefonen ringer eller noen utenfor bruker ting med fjernstyring osv. Men det kan jo være forskjellig rundt om i Norge sikkert. På de fleste nye flatskjermer idag er det innebygget riks-tv slik at du slipper å ha en ekstra dekoder under tv'n :lol:

Personlig håper jeg snart det blir slik at man kan sette sammen kanalpakker selv, for discovery og animal planet er de eneste kanalene i familypakken jeg ser på, og da blir det egentlig ganske dyrt :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En TV burde alltid en sakkyndig holde på med.. tro meg... :getlost: Vi levde ett halvt år eller så med å gi oss selv støt for å ha tv til vi hadde råd..vi gikk bak og trykka på 3 forskjellige støtimpulser inni tv'n og eneste årsaken jeg gjorde det var fordi min sakkyndige samboer lærte meg det.

I dagens samfunn er det dyrer å reparere enn å kjøpe en ny _god_ TV. Om dere kjøper flatskjerm ville jeg gått for LCD eller LED(kun Samsung som har). Selvfølgelig ville jeg også ha hatt den HD klar..

Normalt sett fungerer det bare å kjøpe en familiepakke så er animal og osv som oftest med :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lest de andre svarene du har fått men.

Kjæresten min jobber med TV'er.

Han sier at TV'n skal tåle at du hopper tau i stua :( og at den må til reperasjon.

For å få de kanalene du vil ha trenger du parabol :lol:

Grundig er visst dårlig - kjøp ny Sony :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppe tau i stua høres fantastisk rart ut :( Men det er morsomt, alle burde begynne med det! Helt til dere må bytte tv da :getlost:

Prøvde å sjekke at kontakten var satt rett i, så det ikke var ustabil strømforsyning eller hva det nå het. Det var den. Forresten er den ekstra mye sånn når man går over gulvet eller hundene hopper ned fra sofaen eller sånn.

Blir nok CanalDigital Familiy og ny tv. Er det mye forskjell på å se på store som små tver (sånn tomme str. på skjermen)?

Sony tv er notert :( Lønner det seg å kjøpe en flatskjerm? Når man har parabol, må man betale lisenes til nrk i tillegg?

Edit: La til litt...

En TV burde alltid en sakkyndig holde på med.. tro meg... :lol: Vi levde ett halvt år eller så med å gi oss selv støt for å ha tv til vi hadde råd..vi gikk bak og trykka på 3 forskjellige støtimpulser inni tv'n og eneste årsaken jeg gjorde det var fordi min sakkyndige samboer lærte meg det.

I dagens samfunn er det dyrer å reparere enn å kjøpe en ny _god_ TV. Om dere kjøper flatskjerm ville jeg gått for LCD eller LED(kun Samsung som har). Selvfølgelig ville jeg også ha hatt den HD klar..

Normalt sett fungerer det bare å kjøpe en familiepakke så er animal og osv som oftest med ;)

HD klar? Er det bare å sette på en kanal som er HD klar, og ha en slik tv, også ordner den det selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sony tv er notert :getlost: Lønner det seg å kjøpe en flatskjerm? Når man har parabol, må man betale lisenes til nrk i tillegg?

Ja flatskjerm er tingen, ingen vil ha kasse Tv'r lenger om dere feks skulle få lyst til å selge den igjen. Vet ikke om dere får tak i noe annet lenger heller, og flatskjerm gir bedre bilde.

Man må alltid betale lisens desverre uansett. Og ang spørsmålet du skrev om HD var visst svaret ja :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ikke slått deg at TV'n kan være hjemsøkt av spøkelser? Det høres jo ut som noe man ser på Åndenes makt! :)

:) Får ikke det stakkars spøkelset 25.000 volt i seg flere ganger daglig da? :D Kanskje det er slike elektriske spøkelser fra mummi trollet som kommer når det lynet? *se om jeg ser noen ting inni der*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har riks-tv pakken. I starten når "overføringen" kom var det mye tull med at kanaler falt ut o.l. også fortalte Siri (her inne) meg at jeg måtte søke opp kanalene på nytt (tror det var det jeg gjor) og siden har jeg ikke hatt noen problemer. Unntagen når jeg "forventer" problemer med parabol og normal antenne: storm, masse snø som faller ned, lyn og torden o.l.).

Jeg er fornøyd med pakken nå, har ikke hatt noen tull. Den dekker også mesteparten av kanalene dine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...