Gå til innhold
Hundesonen.no

Bra for naturen. Titt innom!!


Basse

Recommended Posts

Hei, tenkte å spørre dere om hva dere syns om min internettsiden jeg laget i/til IT timene?

Vi fikk i oppgave og lage en hjemmeside og jeg valgte miljø som tema...

Kom gjerne med kommentarer og tips, alt som Må være der er der, men kom gjerne med tips om hvordan jeg kan gjøre det bedre, hva jeg kan gjøre annerledes, et ord som er stavet feil, eller et bilde som ikke virker, What Ever!

Vær kritisk :D

Husk en lærer skal se dette og ofte blir man litt "blind ovenfor seg selv" og derfor ville jeg satt STOR pris på at dere kommer med forslag til forbedringer...

Veldig fint om du syns siden er fin da, men du kan jo begrunne en spessiell ting du likte også kanskje?

På forhånd Tusen takk!

Denne banneren er selvlaget og linker direkte til siden:

brafornaturenbanner6aw.jpg

Om ikke banneren skulle funke er adressen www.home.no/brafornaturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget siden i frontpage ja :D

Kan prøve å forklare det med skjemaet:

Velg: Sett inn - Skjema - Skjema

og så setter du inn de rutene du vil ha og slikt, du må anngi verdiene på noen av de hvite "boksene da" (tekstboksene) for å si hvor store de skal være...

For å etterbehandle resultatet av skemaet er det flere ting du kan gjøre:

Noen av mulighetene som ligger i FrontPage, betinger at webserveren du skal legge har innstallert Frontpage Servertillegg (se hjelpefunksjonen i frontpage)

* lage en script på ISAPI, NSAPI, CGI eller ASP. Disse programmene kjører på serveren, scriptene er egen programvare, og egen dokumentasjon må innhentes fra leveandøren.

* Sende skjemaresultatet som en fil eller e-post.

- du kan velge å skrive skjemaresultater til en fil som lagres på serveren. Dette kan være tekstfiler (txt), kommaseparerte filer (csv) eller websider (htm)Dersom det ole er knyttet en script til siden må dette tolkes manuelt.

* Sende skjemaresultatet til en database: F.eks Acess eller SQL- database. Du må først oppdrette en database på webserveren og derrretter knytte skjemaresultatene opp mot databasefeltene.

(se side 119-128 i FrontPage 2003 boken)

* sende skjemaresultater til en fil eller en e-postadresse: høyreklikk ett sted i skjemadefinisjonen -> velg egenskaper for skjema --> klikk på alternativer og velg arkfanene Lagre resultater.

Filformat: Formater tekst i HTML

Inkluder feltnavn

Filformat: HTML

Klikk derretter på arkfanen Resultatmelding:

E-psotadresse til mottaker av resultatmelding: din e-post adresse du vil den skal sendes til...

Filformat: Formater tekst i HTML

Inkluder feltnavn

Emnelinje kan være: Tilbakemelding fra web

Kryss av der det står svar til linje: navn på skjemafelt...

Klikk derretter på arkfanen lagrede felt og endre datoformatet til dato.mnd.år

For å få en bekreftelsesside. som standerd brukes en ferdigdefinert bekreftelsesside...

For å oppdrette egen: Sett inn- webkomponent- Avanserte kontroller - bekreftelsesfelt... (les mer i hjelpefunskjonen)

Det er litt vanskelig å forklare hvordan du kan få det til å fungere, men om du kjøper/låner en frontpage2003 bok står det fra side 107-118 :D

Puuuh, sliten nå ja :wink:

Gå inn på siden og kom med kommentarer her da! Folkens :D

Pliiis [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig imponert over siden din.

Fine farger (forsiden var veldig bra med det treet), likte forklaringene av miljømerkene og at du hadde funnet frem alle, likte linke siden (ryddig og fin), hele siden var genrelt bra.

Så får du ikke bra på denne oppgaven så skal jeg komme og gi læreren din prikkedøden... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var grei jeg. Kan ikke så mye om naturvern osv :?

Grei ut?

Altså kunne noe vært bedre, Hva?

(eller var den grei som den er?)

Kom med tips :P

Nei, kan ikke så mye om det jeg heller,(men kan jo mer nå, enn før jeg begynnte da) ville prøve å lage en liten oversikt, det som skulle være på siden er der (Vi skulle bla ha med skjema, autominiatyrbilder, linker o.l) + en del annet også...

Hadde lyst til å gjøre noe annet enn alle de andre som laget hjemmesider om seg selv og det og ta vare på miljøet er noe jeg har blitt litt opptatt av nå... Mest fordi jeg synes det er fælt at Vi mennesker ødelegger jorden, jeg er ikke Så flink til å være veldig "miljøvennlig" selv, men jeg tenker på det, og om noen skulle bli mer engasjert i miljøvern etter å ha lest på min hjemmeside så vet jeg at det har hjulpet :P... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig imponert over siden din.

Fine farger (forsiden var veldig bra med det treet), likte forklaringene av miljømerkene og at du hadde funnet frem alle, likte linke siden (ryddig og fin), hele siden var genrelt bra.

Så får du ikke bra på denne oppgaven så skal jeg komme og gi læreren din prikkedøden... :wink:

Å, det er alltid koselig å høre :P

Har jobbet Mye med den, til å med en dag i høstferien for å bli ferdig, men nå er det de andre som kanskje ikke blir ferdig med fristen da, mens jeeg må begynne på noe annet :roll: :wink:

Likte det treet selv også, men er litt bekymret for at noen skal saksøke meg eller noe sånnt da, for har jo tatt noe av informasjonen jeg har funnet fra andre steder og skrevet den litt om (men jeg linket jo til de sidene som jeg hadde funnet informasjonen til noen steder både på linkesiden og' på den siden det er på, så tror det går greit... Håper i alle fall det :P )

Tusen takk for alle komplementene det varmer :P

:P Prikkedøden :P Takker og bukker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en flott side jeg' date=' kjempebra jobba =D>[/quote']

Tusen takk for komplementene og kommentarene :P

Likte fargene selv :wink::P

Har prøvd å ikke skrive feil da, for vi lærte tildlig at dette får fort leseren til å tro du er useriøs, men man vet jo aldri om det har dukket opp noe jeg har oversett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Weeeeeeee :)

Oh, man oh man oh man!!!! :D

Nå er jeg Liiiiite gla da :D

Måtte akkurat ha en fremvisning av hjemmesiden for klassen (det var det flere som måtte) (noe som forøvrig var SkUmmelt.....)

Meeeen uansett!

Læreren sa jeg fikk 6'er på hjemmesiden :D:D:D

(høres sikkkert syyykt skrytete ut detta her, men jeg blei så gla, å så hadde jeg jobba mye med den :D)

Hun skulle komme med litt flere tilbakemeldinger og slikt til fredag da, for sånn Egentlig så fikk vi ikke vite karakteren i dag ;)

Orntlig gla nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott :D Jeg fikk også sekser (eller to seksere og en femmer, det er delt i tre deler) på den hjemmesiden jeg lagde i førsteklasse :D Da føler man at man har klart noe :)

Ja ikke sant? Det føltes ordentlig deilig :D Men så sa læreren at det med hjemmesidelaging bare kommer som en liten del av karakteren og det som kommer nå med Database kommer til å bli lagt større vekt på, får håpe det går greit det da, man vet ikke helt hvordan det bli før en har prøvd...

Så flott da =D> kjempebra :D

Kjempe bra jobba! =D> Flower  Flash

Kjempe bra!!! ;)  =D>

Tusen takk alle sammen:D

Bittelittegranne stolt og glad nå ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...