Gå til innhold
Hundesonen.no

Bra for naturen. Titt innom!!


Basse

Recommended Posts

Hei, tenkte å spørre dere om hva dere syns om min internettsiden jeg laget i/til IT timene?

Vi fikk i oppgave og lage en hjemmeside og jeg valgte miljø som tema...

Kom gjerne med kommentarer og tips, alt som Må være der er der, men kom gjerne med tips om hvordan jeg kan gjøre det bedre, hva jeg kan gjøre annerledes, et ord som er stavet feil, eller et bilde som ikke virker, What Ever!

Vær kritisk :D

Husk en lærer skal se dette og ofte blir man litt "blind ovenfor seg selv" og derfor ville jeg satt STOR pris på at dere kommer med forslag til forbedringer...

Veldig fint om du syns siden er fin da, men du kan jo begrunne en spessiell ting du likte også kanskje?

På forhånd Tusen takk!

Denne banneren er selvlaget og linker direkte til siden:

brafornaturenbanner6aw.jpg

Om ikke banneren skulle funke er adressen www.home.no/brafornaturen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laget siden i frontpage ja :D

Kan prøve å forklare det med skjemaet:

Velg: Sett inn - Skjema - Skjema

og så setter du inn de rutene du vil ha og slikt, du må anngi verdiene på noen av de hvite "boksene da" (tekstboksene) for å si hvor store de skal være...

For å etterbehandle resultatet av skemaet er det flere ting du kan gjøre:

Noen av mulighetene som ligger i FrontPage, betinger at webserveren du skal legge har innstallert Frontpage Servertillegg (se hjelpefunksjonen i frontpage)

* lage en script på ISAPI, NSAPI, CGI eller ASP. Disse programmene kjører på serveren, scriptene er egen programvare, og egen dokumentasjon må innhentes fra leveandøren.

* Sende skjemaresultatet som en fil eller e-post.

- du kan velge å skrive skjemaresultater til en fil som lagres på serveren. Dette kan være tekstfiler (txt), kommaseparerte filer (csv) eller websider (htm)Dersom det ole er knyttet en script til siden må dette tolkes manuelt.

* Sende skjemaresultatet til en database: F.eks Acess eller SQL- database. Du må først oppdrette en database på webserveren og derrretter knytte skjemaresultatene opp mot databasefeltene.

(se side 119-128 i FrontPage 2003 boken)

* sende skjemaresultater til en fil eller en e-postadresse: høyreklikk ett sted i skjemadefinisjonen -> velg egenskaper for skjema --> klikk på alternativer og velg arkfanene Lagre resultater.

Filformat: Formater tekst i HTML

Inkluder feltnavn

Filformat: HTML

Klikk derretter på arkfanen Resultatmelding:

E-psotadresse til mottaker av resultatmelding: din e-post adresse du vil den skal sendes til...

Filformat: Formater tekst i HTML

Inkluder feltnavn

Emnelinje kan være: Tilbakemelding fra web

Kryss av der det står svar til linje: navn på skjemafelt...

Klikk derretter på arkfanen lagrede felt og endre datoformatet til dato.mnd.år

For å få en bekreftelsesside. som standerd brukes en ferdigdefinert bekreftelsesside...

For å oppdrette egen: Sett inn- webkomponent- Avanserte kontroller - bekreftelsesfelt... (les mer i hjelpefunskjonen)

Det er litt vanskelig å forklare hvordan du kan få det til å fungere, men om du kjøper/låner en frontpage2003 bok står det fra side 107-118 :D

Puuuh, sliten nå ja :wink:

Gå inn på siden og kom med kommentarer her da! Folkens :D

Pliiis [-o<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig imponert over siden din.

Fine farger (forsiden var veldig bra med det treet), likte forklaringene av miljømerkene og at du hadde funnet frem alle, likte linke siden (ryddig og fin), hele siden var genrelt bra.

Så får du ikke bra på denne oppgaven så skal jeg komme og gi læreren din prikkedøden... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var grei jeg. Kan ikke så mye om naturvern osv :?

Grei ut?

Altså kunne noe vært bedre, Hva?

(eller var den grei som den er?)

Kom med tips :P

Nei, kan ikke så mye om det jeg heller,(men kan jo mer nå, enn før jeg begynnte da) ville prøve å lage en liten oversikt, det som skulle være på siden er der (Vi skulle bla ha med skjema, autominiatyrbilder, linker o.l) + en del annet også...

Hadde lyst til å gjøre noe annet enn alle de andre som laget hjemmesider om seg selv og det og ta vare på miljøet er noe jeg har blitt litt opptatt av nå... Mest fordi jeg synes det er fælt at Vi mennesker ødelegger jorden, jeg er ikke Så flink til å være veldig "miljøvennlig" selv, men jeg tenker på det, og om noen skulle bli mer engasjert i miljøvern etter å ha lest på min hjemmeside så vet jeg at det har hjulpet :P... :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble veldig imponert over siden din.

Fine farger (forsiden var veldig bra med det treet), likte forklaringene av miljømerkene og at du hadde funnet frem alle, likte linke siden (ryddig og fin), hele siden var genrelt bra.

Så får du ikke bra på denne oppgaven så skal jeg komme og gi læreren din prikkedøden... :wink:

Å, det er alltid koselig å høre :P

Har jobbet Mye med den, til å med en dag i høstferien for å bli ferdig, men nå er det de andre som kanskje ikke blir ferdig med fristen da, mens jeeg må begynne på noe annet :roll: :wink:

Likte det treet selv også, men er litt bekymret for at noen skal saksøke meg eller noe sånnt da, for har jo tatt noe av informasjonen jeg har funnet fra andre steder og skrevet den litt om (men jeg linket jo til de sidene som jeg hadde funnet informasjonen til noen steder både på linkesiden og' på den siden det er på, så tror det går greit... Håper i alle fall det :P )

Tusen takk for alle komplementene det varmer :P

:P Prikkedøden :P Takker og bukker :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en flott side jeg' date=' kjempebra jobba =D>[/quote']

Tusen takk for komplementene og kommentarene :P

Likte fargene selv :wink::P

Har prøvd å ikke skrive feil da, for vi lærte tildlig at dette får fort leseren til å tro du er useriøs, men man vet jo aldri om det har dukket opp noe jeg har oversett :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Weeeeeeee :)

Oh, man oh man oh man!!!! :D

Nå er jeg Liiiiite gla da :D

Måtte akkurat ha en fremvisning av hjemmesiden for klassen (det var det flere som måtte) (noe som forøvrig var SkUmmelt.....)

Meeeen uansett!

Læreren sa jeg fikk 6'er på hjemmesiden :D:D:D

(høres sikkkert syyykt skrytete ut detta her, men jeg blei så gla, å så hadde jeg jobba mye med den :D)

Hun skulle komme med litt flere tilbakemeldinger og slikt til fredag da, for sånn Egentlig så fikk vi ikke vite karakteren i dag ;)

Orntlig gla nå :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott :D Jeg fikk også sekser (eller to seksere og en femmer, det er delt i tre deler) på den hjemmesiden jeg lagde i førsteklasse :D Da føler man at man har klart noe :)

Ja ikke sant? Det føltes ordentlig deilig :D Men så sa læreren at det med hjemmesidelaging bare kommer som en liten del av karakteren og det som kommer nå med Database kommer til å bli lagt større vekt på, får håpe det går greit det da, man vet ikke helt hvordan det bli før en har prøvd...

Så flott da =D> kjempebra :D

Kjempe bra jobba! =D> Flower  Flash

Kjempe bra!!! ;)  =D>

Tusen takk alle sammen:D

Bittelittegranne stolt og glad nå ja :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Tok bilder i dag, med tanke på dagboken, og innså at det ikke er noe nytt å melde, utover ny frisyre. Spanielørene måtte vike i varmen. Nyfrisert Edeward i solnedgang   
    • Når du ber om en øvelse eller tar en strafferunde så belønner du bjeffingen med at det skjer noe. Så det beste er at det ikke skjer noe. Hva med å prøve konsekvent time-out i bilen? Eller lær å bjeffe på kommando og stoppe å bjeffe på kommando. Om du ber han om å slutte å bjeffe så husk å tell til tre før du belønner, ellers belønner du for tidlig at han er stille og han kan ta det som belønning for bjeff. 
    • Dytter denne opp. Her har jeg kontret forventingsbjeff med: "Legge i bakken" (forsiktig press i halsbåndet) og tatt en på stedet hvil. Ingen effekt utover tiden vi står i hvil, hvor han skuespiller avslappet for å komme videre, og begynner bjeffe igjen med en gang. Ignorert og ventet ham ut. Øker bare i stress. Bedt om øvelse (sitt/dekk/spinn/fot../) og så belønnet det med en leke for å gi ham litt godfølelse. Resultatet? Han ser bjeffing som et cue for å få meg til å utføre den adferden. Avledet med å ta en "strafferunde" rundt oss selv. Heller ikke effektivt utover i øyeblikket vi gjør det.  Gitt ham en kald skulder. Vist at jeg er skuffet og synes han er teit og snudd meg bort med et litt foraktelig fnys. Går opp i stress fordi han blir såret og synes jeg er urettferdig.  Jeg er clueless. Antakelig skulle en av disse metodene appliseres konsekvent, right? Det er antakelig veldig forvirrende med det random utvalget av ulike adferder fra meg - men hvilken er riktig å velge som en konsekvent reaksjon? Da hestene her ga ham sosial avvisning med foraktelige fnys og snudde ryggen til ham forstod han umiddelbart greia og responderte med å slutte bjeffe. Hvorfor har ikke det der samme effekten fra meg? Er det fordi jeg gir ham oppmerksomhet når jeg forstår/synes at han bjeffer av såkalte legitime årsaker? Jeg kan jo ikke slutte med det.   
    • Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...