Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatiner funnet i vestfold


Lola Pagola

Recommended Posts

Vidreformidler dette:

Det er hentet inn en leverfarget dalmatinerhanne i Hof i Vestfold. Falken trenger hjelp til å finne eier, den er ikke chippet og er heller ikke meldt savnet hos Politiet. Legger ut noen bilder av han som jeg har fått. Hvis noen kjenner denne hunden eller kjenner noen i Hof og omegn som har dalmatiner, vennligst ta kontakt med meg. Den har nå stått hos Falken i snart 14 dager.

DSCF0072.jpg

DSCF0074.jpg

DSCF0075.jpg

DSCF0076.jpg

DSCF0068.jpg

Skriv her i tråden eller send en pm om du vet noe, så vidreformidler jeg det. Hunden står i fare for avlivning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nydelig hund... Håper virkelig ikke den blir avlivet. .Men jeg klarer virkelig ikke å forstå jeg at folk ikke melder hundene sine savnet.. Hunden har vært der i 14 dager.. Tror jeg hadde fått hysterisk anfall om Blondie hadde kommet vekk fra meg og satt himmel og ******* i bevegelse for å finne henne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ferietid nå og desverre i år igjen som alle andre år blir flotte hunder satt ut i skogen eller sluppet løst et sted å må klare seg selv. Egoistiske dyreplagere sier bare jeg..

Forundrer meg ikke et dugg at denne var en hund som ble kjøpt inn da ungene maste om en Dalmis etter å ha sett på Disney filmen, hvem er det som ikke chipper hunden sin i dag ? Ihvertfall ikke en rasehund ? Trodde de fleste oppdrettere chippet før de leverte ut valper jeg :wub:

Nei, dette lukter muffiens lang vei, håper den blir omplassert og at de gamle eierene får leddgikt, migreneanfall og til slutt dør av dårlig samvittighet :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo ille om han skal bli avlivet da.. Det må jo gå ann å få en løsning så noen påtar seg enten å omplassere han, eller ta vare på han litt..? Jeg er sikker på at det er noen duganes hundefolk i Hof/omegn som er villige til det:)

Jeg er selv ofte på Hof Rideskole, og det er ganske mange innom der, kan henge opp en lapp,og høre litt rundt jeg..

Hvordan er hunden da? Snill og grei?:wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ferietid nå og desverre i år igjen som alle andre år blir flotte hunder satt ut i skogen eller sluppet løst et sted å må klare seg selv. Egoistiske dyreplagere sier bare jeg..

Forundrer meg ikke et dugg at denne var en hund som ble kjøpt inn da ungene maste om en Dalmis etter å ha sett på Disney filmen, hvem er det som ikke chipper hunden sin i dag ? Ihvertfall ikke en rasehund ? Trodde de fleste oppdrettere chippet før de leverte ut valper jeg :wub:

Nei, dette lukter muffiens lang vei, håper den blir omplassert og at de gamle eierene får leddgikt, migreneanfall og til slutt dør av dårlig samvittighet :(

Til informasjon så er ikke OPPDRETTER pliktig til å chippe valpene før levering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jo ferietid nå og desverre i år igjen som alle andre år blir flotte hunder satt ut i skogen eller sluppet løst et sted å må klare seg selv. Egoistiske dyreplagere sier bare jeg..

Forundrer meg ikke et dugg at denne var en hund som ble kjøpt inn da ungene maste om en Dalmis etter å ha sett på Disney filmen, hvem er det som ikke chipper hunden sin i dag ? Ihvertfall ikke en rasehund ? Trodde de fleste oppdrettere chippet før de leverte ut valper jeg :wub:

Nei, dette lukter muffiens lang vei, håper den blir omplassert og at de gamle eierene får leddgikt, migreneanfall og til slutt dør av dårlig samvittighet :(

Syns du er litt rask til å dømme :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg regner med at du har kontaktet dalmatiner-klubben? Er det ingen der som vet hvem som eier han heller?

Jada, er bare jeg som vidreformidler dette fra dalmatinerforumet :) Folk i "dalmatiner miljøet" er informert...

hva med å omplassere i stede for å avlive? :)

Ja, håper jo det blir prøvd på såklart. Jeg vet ikke mer enn det som står i førsteinnlegget, som jeg bare har klippet fra dalmatinersnakk.

Ja, det er jo ferietid nå og desverre i år igjen som alle andre år blir flotte hunder satt ut i skogen eller sluppet løst et sted å må klare seg selv. Egoistiske dyreplagere sier bare jeg..

Forundrer meg ikke et dugg at denne var en hund som ble kjøpt inn da ungene maste om en Dalmis etter å ha sett på Disney filmen, hvem er det som ikke chipper hunden sin i dag ? Ihvertfall ikke en rasehund ? Trodde de fleste oppdrettere chippet før de leverte ut valper jeg :icon_confused:

Nei, dette lukter muffiens lang vei, håper den blir omplassert og at de gamle eierene får leddgikt, migreneanfall og til slutt dør av dårlig samvittighet :twisted:

Håper på det beste, og at det er en familie som savner ham, at det har vært en glipp ett eller annet sted :/ men man begynner jo å lure. Ser ut som en deilig hund iallefall. Jeg vet ikke hvor gammel hunden er, men ser ut som en eldre kar på bildene iallefall, rundt snuten, og det var kanskje ikke alle som chippet automatisk før?

Det er jo ille om han skal bli avlivet da.. Det må jo gå ann å få en løsning så noen påtar seg enten å omplassere han, eller ta vare på han litt..? Jeg er sikker på at det er noen duganes hundefolk i Hof/omegn som er villige til det:)

Jeg er selv ofte på Hof Rideskole, og det er ganske mange innom der, kan henge opp en lapp,og høre litt rundt jeg..

Hvordan er hunden da? Snill og grei?:)

Ja håper det kommer til noe annet enn avlivning ja. Ja, heng gjerne opp lapp og hør rundt! Jeg vet ikke hvordan hunden er, men ser jo hyggelig ut på det nederste bildet da he he ;)

Jeg sendte venninna mi (som driver med dalmis) linken, og ho snakka med ei dame som visste opp et par hus på Hof som hadde dalmiser. Sistnevnte skulle dra opp der og høre om de vet noe seinere i dag, sånn jeg forstod det.

Så bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må jo spørre.. Om ikke eierne til denn ehunden dukker opp, er det ikke mulig for andre å kunne komme å hente den og enten ha den selv, eller tilby seg å omplassere den?

Jeg vet at jeg har i hvertfall ikke hjertet til å se en voksen herremann av en hund bli avlivet fordi eierene hans ikke vil ha han lenger.. :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det burde være mulig ja, jeg vet ikke hvordan slikt fungerer jeg. Men skulle gjerne tatt ham selv faktisk, om jeg hadde mulighet til det.

Her er link til blogginlegg om dette (samme som i startposten). Nederst på innlegget ligger det en knapp, der man kan legge innlegget til på sin facebook. Så om noen har lyst til å gjøre det, er det kjempebra http://dalmatiner.vgb.no/2009/07/28/dalmat...n-denne-hunden/

Det som blir gjort er følgende: De avventer fram til mandag i håp om at eier melder seg. Deretter er de pliktig til å annonsere i lokalavisen tre dager på rad om at hunden er hos Falken. De setter da en frist på ca 10 dager, hvis eier ikke da har meldt seg går de til politiet og får vedtak enten om omplassering el avliving. De har ikke mulighet til å gjøre noe annet. De skulle prøve å få et omplasseringsvedtak. Hvis det blir til at hunden omplasseres, koster dette en viss sum. Hvor mye kunne han ikke si nå. De var veldig glad for hjelpen, og derfor drøyer de til mandag før de annonserer.

Hunden er snill og kosete, hopper litt og virker glad. Blir han bedt om å gå å legge seg gjør han det. En trivelig hund sa han.

Så det.... krysser fingrene for omplassering.

Edit: ops ble mye dobblposting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bra, håper det er eieren da:)

Kanskje han/henne også burde få vite at man kan ringe både politi og falken om hunden blir borte, eventuelt at chip/navnebrikke er en ting som er smart å ha på den:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...