Gå til innhold
Hundesonen.no

Dalmatiner funnet i vestfold

Lola Pagola

Recommended Posts

Skrevet

Vidreformidler dette:

Det er hentet inn en leverfarget dalmatinerhanne i Hof i Vestfold. Falken trenger hjelp til å finne eier, den er ikke chippet og er heller ikke meldt savnet hos Politiet. Legger ut noen bilder av han som jeg har fått. Hvis noen kjenner denne hunden eller kjenner noen i Hof og omegn som har dalmatiner, vennligst ta kontakt med meg. Den har nå stått hos Falken i snart 14 dager.

DSCF0072.jpg

DSCF0074.jpg

DSCF0075.jpg

DSCF0076.jpg

DSCF0068.jpg

Skriv her i tråden eller send en pm om du vet noe, så vidreformidler jeg det. Hunden står i fare for avlivning.

Skrevet

Jeg regner med at du har kontaktet dalmatiner-klubben? Er det ingen der som vet hvem som eier han heller?

Skrevet

Nydelig hund... Håper virkelig ikke den blir avlivet. .Men jeg klarer virkelig ikke å forstå jeg at folk ikke melder hundene sine savnet.. Hunden har vært der i 14 dager.. Tror jeg hadde fått hysterisk anfall om Blondie hadde kommet vekk fra meg og satt himmel og ******* i bevegelse for å finne henne..

Skrevet

Ja, det er jo ferietid nå og desverre i år igjen som alle andre år blir flotte hunder satt ut i skogen eller sluppet løst et sted å må klare seg selv. Egoistiske dyreplagere sier bare jeg..

Forundrer meg ikke et dugg at denne var en hund som ble kjøpt inn da ungene maste om en Dalmis etter å ha sett på Disney filmen, hvem er det som ikke chipper hunden sin i dag ? Ihvertfall ikke en rasehund ? Trodde de fleste oppdrettere chippet før de leverte ut valper jeg :wub:

Nei, dette lukter muffiens lang vei, håper den blir omplassert og at de gamle eierene får leddgikt, migreneanfall og til slutt dør av dårlig samvittighet :(

Skrevet

Det er jo ille om han skal bli avlivet da.. Det må jo gå ann å få en løsning så noen påtar seg enten å omplassere han, eller ta vare på han litt..? Jeg er sikker på at det er noen duganes hundefolk i Hof/omegn som er villige til det:)

Jeg er selv ofte på Hof Rideskole, og det er ganske mange innom der, kan henge opp en lapp,og høre litt rundt jeg..

Hvordan er hunden da? Snill og grei?:wub:

Skrevet

Jeg sendte venninna mi (som driver med dalmis) linken, og ho snakka med ei dame som visste opp et par hus på Hof som hadde dalmiser. Sistnevnte skulle dra opp der og høre om de vet noe seinere i dag, sånn jeg forstod det.

Skrevet
Ja, det er jo ferietid nå og desverre i år igjen som alle andre år blir flotte hunder satt ut i skogen eller sluppet løst et sted å må klare seg selv. Egoistiske dyreplagere sier bare jeg..

Forundrer meg ikke et dugg at denne var en hund som ble kjøpt inn da ungene maste om en Dalmis etter å ha sett på Disney filmen, hvem er det som ikke chipper hunden sin i dag ? Ihvertfall ikke en rasehund ? Trodde de fleste oppdrettere chippet før de leverte ut valper jeg :wub:

Nei, dette lukter muffiens lang vei, håper den blir omplassert og at de gamle eierene får leddgikt, migreneanfall og til slutt dør av dårlig samvittighet :(

Til informasjon så er ikke OPPDRETTER pliktig til å chippe valpene før levering.

Skrevet

Syns du er litt rask til å dømme :(

Skrevet
Jeg regner med at du har kontaktet dalmatiner-klubben? Er det ingen der som vet hvem som eier han heller?

Jada, er bare jeg som vidreformidler dette fra dalmatinerforumet :) Folk i "dalmatiner miljøet" er informert...

hva med å omplassere i stede for å avlive? :)

Ja, håper jo det blir prøvd på såklart. Jeg vet ikke mer enn det som står i førsteinnlegget, som jeg bare har klippet fra dalmatinersnakk.

Forundrer meg ikke et dugg at denne var en hund som ble kjøpt inn da ungene maste om en Dalmis etter å ha sett på Disney filmen, hvem er det som ikke chipper hunden sin i dag ? Ihvertfall ikke en rasehund ? Trodde de fleste oppdrettere chippet før de leverte ut valper jeg :icon_confused:

Nei, dette lukter muffiens lang vei, håper den blir omplassert og at de gamle eierene får leddgikt, migreneanfall og til slutt dør av dårlig samvittighet :twisted:

Håper på det beste, og at det er en familie som savner ham, at det har vært en glipp ett eller annet sted :/ men man begynner jo å lure. Ser ut som en deilig hund iallefall. Jeg vet ikke hvor gammel hunden er, men ser ut som en eldre kar på bildene iallefall, rundt snuten, og det var kanskje ikke alle som chippet automatisk før?

Det er jo ille om han skal bli avlivet da.. Det må jo gå ann å få en løsning så noen påtar seg enten å omplassere han, eller ta vare på han litt..? Jeg er sikker på at det er noen duganes hundefolk i Hof/omegn som er villige til det:)

Jeg er selv ofte på Hof Rideskole, og det er ganske mange innom der, kan henge opp en lapp,og høre litt rundt jeg..

Hvordan er hunden da? Snill og grei?:)

Ja håper det kommer til noe annet enn avlivning ja. Ja, heng gjerne opp lapp og hør rundt! Jeg vet ikke hvordan hunden er, men ser jo hyggelig ut på det nederste bildet da he he ;)

Jeg sendte venninna mi (som driver med dalmis) linken, og ho snakka med ei dame som visste opp et par hus på Hof som hadde dalmiser. Sistnevnte skulle dra opp der og høre om de vet noe seinere i dag, sånn jeg forstod det.

Så bra!

Skrevet

Håper det ordner seg til det beste for hunden! Det hadde jo vært fryktelig trist om en frisk og velfungerende hund skulle bli avlivet på grunn av folks dumhet...

Skrevet

Jeg må jo spørre.. Om ikke eierne til denn ehunden dukker opp, er det ikke mulig for andre å kunne komme å hente den og enten ha den selv, eller tilby seg å omplassere den?

Jeg vet at jeg har i hvertfall ikke hjertet til å se en voksen herremann av en hund bli avlivet fordi eierene hans ikke vil ha han lenger.. :icon_confused:

Skrevet

Det burde være mulig ja, jeg vet ikke hvordan slikt fungerer jeg. Men skulle gjerne tatt ham selv faktisk, om jeg hadde mulighet til det.

Her er link til blogginlegg om dette (samme som i startposten). Nederst på innlegget ligger det en knapp, der man kan legge innlegget til på sin facebook. Så om noen har lyst til å gjøre det, er det kjempebra http://dalmatiner.vgb.no/2009/07/28/dalmat...n-denne-hunden/

Det som blir gjort er følgende: De avventer fram til mandag i håp om at eier melder seg. Deretter er de pliktig til å annonsere i lokalavisen tre dager på rad om at hunden er hos Falken. De setter da en frist på ca 10 dager, hvis eier ikke da har meldt seg går de til politiet og får vedtak enten om omplassering el avliving. De har ikke mulighet til å gjøre noe annet. De skulle prøve å få et omplasseringsvedtak. Hvis det blir til at hunden omplasseres, koster dette en viss sum. Hvor mye kunne han ikke si nå. De var veldig glad for hjelpen, og derfor drøyer de til mandag før de annonserer.

Hunden er snill og kosete, hopper litt og virker glad. Blir han bedt om å gå å legge seg gjør han det. En trivelig hund sa han.

Så det.... krysser fingrene for omplassering.

Edit: ops ble mye dobblposting

Skrevet

Det er bra, håper det er eieren da:)

Kanskje han/henne også burde få vite at man kan ringe både politi og falken om hunden blir borte, eventuelt at chip/navnebrikke er en ting som er smart å ha på den:)

Skrevet

Jeg vet ikke mer enn at eieren hadde vært på sykehus. Hvorfor hunden ikke var meldt savnet og sånn, og hva som har skjedd vet jeg ikke... Men må si jeg er litt nysgjerrig ja :getlost: Uansett godt at det ikke endte med avlivning!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har nylig vært gjennom det samme med min tispe på snart 9 år. Hun var for det meste i sengen sin den første uken, så vi gå henne våtfor og vann ved sengen (hun nektet å spise tørrfor, så hun fikk vårfor i ca 10 dager). hun beveget seg litt mer etter 7 dager, men ble ikke seg selv før stingene ble tatt av
    • Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...