Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan fange inn ville kattunger?


mushi

Recommended Posts

Naboen har vært smart og mata en hjemløs katt i noen mndr uten å ville ha den inne i huset. Fant akkurat ut at den har tre 8-10 uker gamle kattunger som er utrolig ville. Ingen mennesker har tatt på dem før, så er vel ikke så rart.

Hvordan får jeg fanget dem?

Dyrebeskyttelsen åpner ikke igjen før om to uker, og må få huka dem inn fortest mulig hvis det skal være noe sjangs til å gjøre de tamme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært ute med hov og kattemat, med lite hell. Alt er stengt nå, også dyrlege, så får ta meg en ringerunde i morgen. Ser ikke ut som de er mer enn 6-7 uker gamle, men kan jo ikke la de fly ute.

Tenkte å be naboen fortsette å mate mammaen, for så å ringe dyrebeskyttelsen når de åpner igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi fått lånt en felle hos Mattilsynet. Både de og dyrlegen sa at vi måtte ta inn morra også, så da gjør vi det. Må ha dem på gjesterommet siden det er så mange dyr i huset akkurat nå. Kan ikke beholde noen selv :(

Skal få hengt opp lapper med mora på, kanskje eierne melder seg :wub:

EDIT: Fikk fanget mammaen! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på å ha på deg hansker så ikke kattungene biter deg til blods.

For det gjorde katten vår Vips når vi fanget inn henne.

i5720010_55026_4.jpg

Mora hennes er en halvtam gårdskatt og fødte ungene i et utehus på gården vi hadde hestene på ei stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått tak i to unger også. De er under åtte uker, men klarer ikke helt gjette alder fordi jeg aldri har hatt så små kattunger før. :icon_confused:

En kattunge vi enda ikke har fått tak i. Den har vært alene i natt og i hele dag. Felle står tom hver gang jeg sjekker og ingen av naboene har sett den heller. Ser mørkt ut for den stakkars.

De er rimelig ville hele gjengen, så veit ikke helt hvordan dette kommer til å gå :twisted: Sitter inne med dem ett par timer om dagen og er der inne ganske ofte for å gi de skinke og sånt.

Mamma tørr og spise, hun bare knurrer litt på meg. Den ene kattungen er helt paralysert, den andre freser heletiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
    • Hei, Av ren nyskjerrighet kan man blande en tispe kanindachs med en hann dvergdachs dersom begge er friske og har ingen skjulte sykdommer?    Vil det oppstå komplikasjoner eller hvordan er det? Si hun blir max 5 kg og han blir max 7,5 kg
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...