Gå til innhold
Hundesonen.no

etterlyser en eier


Boston eier

Recommended Posts

hei! jeg er frustrert og vet ikke hvor ellers jeg skal henvende meg her inne. Vi mistenker dumping.

Viking har plukket opp min tidligere hund (solgt i 2006), og ringt meg. Det viser seg at den nye eieren (tilbake i 2006) ikke har endret chip på hunden, slik at jeg fremdeles står som eier. Nå husker ikke jeg navnet på denne nye eieren, og ei heller hvor vedkommende holder til. Kontrakten er blitt borte under flytting for to år siden..

Hunden skal flere ganger å blitt observert ved Majorstuen, hunden blev også plukket op ved Majorstuen for en stund siden. Er det noen av dere som kjenner til hvem som nå er eier av denne jack russel terrieren:

BILDE 1: http://tinyurl.com/muxa8v

BILDE 2: http://tinyurl.com/ln4zdm

Bildene er riktignok fra 2006, men tegninger osv endrer seg jo ikke.

Noen som kjenner til hunden og dens eier? send meg gjerne en mld. Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 51
  • Created
  • Siste svar

Dersom de nye eierene ikke har omregistrert eierens navn på chip-merkingen etter så lang tid så viser det jo bare seg at de er NULL interesserte i denne hunden.

Så du hadde postet en tråd på et annet forum om dette også, det beste hadde jo vært om du kunne ha tatt tilbake hunden, men forstår jo om du ikke kan det. MEN.. for all, ikke send denne hunden tilbake til de som viser så lite for hunden sin.

Da er det bedre den blir omplassert til noen som kan ta vare på den.

Jeg har ikke kjennskap til denne historien, så hvis det sitter noen inne med flere detaljer og info så bør de jo si ifra til trådstarter. Evnt link til en tråd der denne hunden har blitt diskutert om tidligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hunden blir 4 til høsten. om den hadde et tlf nr på seg, så er det garantert eieren ja. om det er samme hund vi snakker om.

jeg vet at det er en hund som "henger" på hundejordet alene ofte. men det er ikke en jack russel. så da kan det hende vi ikke snakker om samme hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det har blitt vist bilder av den i en annen tråd, og den lignet veeldig mye.. Og der var det mange som kjente den igjen at den hadde gått mye alene rundt midt i oslo sentrum majortsuen osv..

Sier meg enig med jane her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden er vistnok blitt sett av mange rundt omkring løs i oslo sentrum, med et halsbånd hvor det står jeg går hjem selv.

ER DET MULIG !??!?!?!??!?!? Denne eieren skulle jo ALDRI hatt hund, håper den blir omplassert og aldri kommer tilbake til en slik uansvarlig hundeeier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det samme hund som er blitt diskutert her før, så fortjener den jammen meg ett nytt og bedre hjem stakkar.... hvis ikke, så håper jeg du finner eieren :)

Men er litt rart at hunden ikke har blitt omregistrert enda ja. Kan jo hende at de bare har gått ut ifra at det er noe som skjer automatisk eller noe, eller har rett og slett ikke tenkt på det og glemt av det helt til det nå hadde vært en vits...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom de nye eierene ikke har omregistrert eierens navn på chip-merkingen etter så lang tid så viser det jo bare seg at de er NULL interesserte i denne hunden.

Så du hadde postet en tråd på et annet forum om dette også, det beste hadde jo vært om du kunne ha tatt tilbake hunden, men forstår jo om du ikke kan det. MEN.. for all, ikke send denne hunden tilbake til de som viser så lite for hunden sin.

Da er det bedre den blir omplassert til noen som kan ta vare på den.

Jeg har ikke kjennskap til denne historien, så hvis det sitter noen inne med flere detaljer og info så bør de jo si ifra til trådstarter. Evnt link til en tråd der denne hunden har blitt diskutert om tidligere.

jeg kan ikke ta tilbake denne hunden, fordi den jeg har nå og den sloss som bare det. og jeg reagerte på pelsen hans.

jeg hadde seff hentet ut denne hunden, men problemet er at det vil da koste meg mange 1000kr. jeg kan desverre ikke gjøre det. de på kennelen forstår situasjonen min. og de kan ikke bare utlevere hunden.

det er eieren som skal ta dette ansvaret. jeg håper noen andre kan ta vare på han. jeg er redd dette kan være dumping.

og jeg sitter igjen med et kjempe problem fordi de ikke endret chippen, noe familien lovet å gjøre.

jeg vet at mannen jobber med data. det er så lenge siden, så det er ikke lett å huske alt heller. men jeg håper noen der ute vet noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg fått lest hele den andre tråden og det er ikke ofte jeg blir totalt STUM, men det ble jeg nå!

Stakkars lille uskyldige vesen, skulle ønske jeg var stor og sterk så skulle jeg funnet ut hvem den tullingen var å banket han sunder og sammen :):)

Fy fader, helt utrolig at han lever! Håper virkelig det er noen snille mennesker der ute som kan gi han et hjem han fortjener, og til deg trådstarter : drit i å finn ut hvem som eier han, de har vist omverden at de ikke har interesse for den lille!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hente han ut å omplassere han videre og kreve et par tusen for han da? Så får du igjen de pengene du må ut med?? Jeg vil tippe det er av din interesse at din tidligere hund får et godt hjem igjen også

Hun skriver jo at den ikke går overens med den hunden hun har hjemme, må jo være bedre for hunden å stå på kennel og bli omplassert derfra. Skjønner det er vondt for tidligere eier å få høre hvordan hennes tidigere hund har det, men jeg syns de som driver med omplassering bør få sjangsen til å finne et nytt og bedre hjem til hunden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å hente han ut å omplassere han videre og kreve et par tusen for han da? Så får du igjen de pengene du må ut med?? Jeg vil tippe det er av din interesse at din tidligere hund får et godt hjem igjen også

ja, jeg skal høre i morgen hvor mye dette blir. så skal jeg hente han i MORGEN!

dette viste jeg ikke noe om. jeg trodde det var en fin familie han hadde kommet til. det ser ut som halen er kupert?

fortsatt skal jeg ha nr til denne personen.. dette skal jeg gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...