Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er veien mellom Lillehammer og Dokka?

Symra&Pippin

Recommended Posts

Skrevet

Jeg tenkte jeg skulle være litt snill mot bilen min og la den trekke campingvogna over Valdresflya bare hjemover fra Nesbyen. Altså må jeg finne en alternativ rute mellom Trondheim og Nesbyen. Jeg ser det går vei Gjøvik - Dokka - Aurland - Gol - Nesbyen. Jeg ser også en vei som går opp fra Lillehammer til Dokka, men den har bare en tynn strek på kartet, for å si det sånn. Er det noen som vet om denne veien er egnet for campingvognkjøring? Riksvei 33 heter den forresten.

Noen som bor i nærheten/kjenner veistrekningen?

Skrevet

Er ingen brei veg, men den er asfaltert og det går fint å kjøre med campingvogn sier mannen.

Edit: han ble brått litt usikker og mener at den kanskje ikke er så grei likevel.

Skrevet

Oj, den heter forresten riksvei 250. Men det er altså den som går fra Lillehammer til Dokka.

Kanskje jeg bør satse på den som går fra Gjøvik til Dokka da.

Skrevet

Veien er helt fin den altså! Bor på Dokka og kjører der innimellom. Sist jeg kjørte der dreiv de med asfaltarbeid, men det er ei stund siden så de er vel forhåpentligvis ferdige. :)

Det er to problemer med veien da. Det ene er at det er mye sau der nå... Det andre er at fra Vingrom (der du svinger av E6) og opp mot åsen er det ganske bratt et par km! Om du har en sterk bil så går det sikkert greit, men jeg har opplevd å måtte snu med henger der fordi bilen kokte.... Du bruker ca 20 min mer på å kjøre om Gjøvik med vanlig kjøring, men bedre egnet for "tungt å dra"... Jeg ville kjørt om Gjøvik om jeg ikke hadde sterk bil, ellers er det helt ok å kjøre over åsen. Jeg gjør det alltid selv om jeg skal til Lillehammer. :)

Skrevet
Veien er helt fin den altså! Bor på Dokka og kjører der innimellom. Sist jeg kjørte der dreiv de med asfaltarbeid, men det er ei stund siden så de er vel forhåpentligvis ferdige. :)

Det er to problemer med veien da. Det ene er at det er mye sau der nå... Det andre er at fra Vingrom (der du svinger av E6) og opp mot åsen er det ganske bratt et par km! Om du har en sterk bil så går det sikkert greit, men jeg har opplevd å måtte snu med henger der fordi bilen kokte.... Du bruker ca 20 min mer på å kjøre om Gjøvik med vanlig kjøring, men bedre egnet for "tungt å dra"... Jeg ville kjørt om Gjøvik om jeg ikke hadde sterk bil, ellers er det helt ok å kjøre over åsen. Jeg gjør det alltid selv om jeg skal til Lillehammer. :)

Tusen takk! Skikkelig inside information, som jeg håpet på. (Hva skulle man gjort uten Sonen?). Hvis det ikke er mer enn 20 min å spare på denne veien, så kjører jeg heller om Gjøvik. :)

Skrevet
Tusen takk! Skikkelig inside information, som jeg håpet på. (Hva skulle man gjort uten Sonen?). Hvis det ikke er mer enn 20 min å spare på denne veien, så kjører jeg heller om Gjøvik. :)

Godt valg! :)

Sonen er flott! Kan brukes til det meste! Ikke mye man ikke kan få svar på her inne! :)

Skrevet
Egentlig syns jeg det burde være en liten sonenhundeslipp når du passerer Dokka.... PÅ hundeplassen feks... :twisted: Vi stiller vel opp bente? :icon_confused:

Ja, det er jeg helt enig i! Hundeplassen er flott og inngjerdet og vi stiller selvfølgelig opp! :)

Skrevet

Det må vi prøve å få til! (Selv om Pippin er litt usikker på folk han ikke kjenner og Symra muligvis er i ferd med å bli løpsk ....). Jeg må snakke med Sara og finplanlegge litt!

Skrevet
Møtes gjerne :twisted: Selma vil leke! Men vi vet jo ikke akkurat når vi er der da.

Vi er der sånn utpå ettermiddagen en gang. Hvis vi får et mobilnummer kan vi gi beskjed i god tid. Mitt nr er 93836540.

(Ikke lur oss inn på en liten skogsvei uten snumuligheter da, vi har campingvogn! :icon_confused: ).

Edit: Det er altså i morgen ettermiddag det er snakk om!

Skrevet
Vi er der sånn utpå ettermiddagen en gang. Hvis vi får et mobilnummer kan vi gi beskjed i god tid. Mitt nr er 93836540.

(Ikke lur oss inn på en liten skogsvei uten snumuligheter da, vi har campingvogn! :lol: ).

Edit: Det er altså i morgen ettermiddag det er snakk om!

Fakk! Dette så jeg nå liksom.... Sorry... :getlost:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Blir det bare kaos om man har katter og hunder sammen i samme hus?  Hva slags erfaring har dere med det?
    • Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...