Gå til innhold
Hundesonen.no

Sjokkert


Inustaff

Recommended Posts

Nok en gang tikker det inn mail...

Vedkommende skriver at h*n lurer på hvor resten pengene for hunden blir av...

Tonen er (sitert) "Hater å mase men synes det nå er på tide."

Det blir med andre ord utrykket at det finnes en avtale om mer penger ,hvilket det ikke gjør.

Jeg ville da ALDRI misligholdt eller oversett en avtale som var gjort.

Det er faktisk 2 gang det tikker inn en slik mail,og denne gang er langt mer sjokkerende en 1 gang.

Første gang var nemlig slik;

Hund gis bort.Hund sees,kontrakt underskrives,papirer bytter hånd.Ferdig.

Måneder senere kommer overasskelsen...

Vedkommende vil tydeligvis ha penger likevel.

Mailene tikker inn om pengekrav,og summen er 2000.

Det blir lagt vekt på at vi er sene...

Dette er et beløp vedkommende åpenbart har bestemt seg for i ettertid,og nå later denne person som om vi har misligholdt en avtale som har foreligget.

Det er selvsagt en løgn...Forvirret,sjokket og flaue blir man over sånt.Sene?

Sene med en avtale som aldri har eksistert??Fantasiavtalen som dukker opp..

Dumme er vi og betaler 2000 som kreves,og irriterte over at det går an å være så frekk.

Ubehaget stiger..Hva sier vedkommende til folk?Hvorfor dukker dette opp?Skal man la seg presse av sånt?

Likevel gjør vi det for fredens skyld.

I ettertid ser jeg at det i prinsippet ikke skulle blitt betalt en krone ettersom avtalen ikke var slik.

Nå har personen fått blod på tann...

Ubehaget var likevel så sterkt,og vi ble så sjokket at det var helt sykt.Så vi betalte..

Jeg nekter å gjørde det igjen...

Det skulle ikke gå an og gi bort en hund for deretter og fremstille det som om den som overtar er løgnere og bedragere som lurer seg unna avtaler(som ikke finnes)Kontrakten har vi jo,helt blank er den!Vi var to i bilen,den andre var EN.

Det er rett og slett ikke ord for sånt!Vi hadde da aldri oversett en avtale med noen om den eksisterte!

At folk kan late som vi gjør det virker som ren ondskap,og jeg blir både forbannet og fortvilet.

Idag igjen kommer mailen.Mer penger.Nok en avtale vi liksom har vridd oss unna...

Tonen er frekk,og nedlatende..

Hva skal man si til sånt da??

Det er rett og slett sjokkerende at mennesker kan få seg til og kreve penger,og skrive løgnaktige mailer som de tror det selv om at de venter penger du liksom holder tilbake..

Jeg finner meg ikke i sånt,og hadde ALDRI forventet noe slikt av denne person,som jeg trodde var godt plantet i rasemiljøet og anså for å være seriøs..

Jeg svarte ala dette jeg skriver her,og jeg koker inni meg over det og jeg skjønner ikke at det går an!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri funnet på å betale noe som helst, du har jo en skriftlig avtale med vedkommende også. Hva hadde du å tape på å ikke betale, utenom mulig "snakk" blant folk?

Edit: blir personen truende kan du advare om at politiet vil bli koblet inn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noe skriftlig som tilsier noe annet en det personen krever, så har du ditt på det tørre...

Blir det snakk i miljøet så har du skriftlige beviser du kan dra fram som dermed "sverter" den andre personen...

Tipper personen er i pengetrøbbel på et eller annet vis å trenger penger, da er alt tillatt... :whistle: (slik det høres ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en skriftlig kontrakt der det står blankt på avtale og kjøpesum,fordi hunden stod faktisk som gis bort på Finn.no også...Aner ikke om man kan nøste opp gamle annonser fra Finn,men nå er det nesten så jeg ønsker jeg tok bilde/screenshot av annonsen...

Noen som vet om Finn har annonse arkiv?Kjekt å ha!

Dette går meg på nervene.Den gang,sist gang var jeg også fristet til å skrive ut om det...men lot være.

Nå kunne jeg ikke dy meg,for det er langt over streken nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke finn sitter på kopier av annonser, i alle fall ikke om den som annonserte har slettet den, men send dem en mail og hør. Eller ta et søk på hunden du fikk derfra og se om annonsen ligger ute fortsatt.

Skjønner du er irritert, men ikke betal noe mer. Be dem bare ligge langt unna og ikke kontakte deg mer. Vis til avtalen dere har skrevet og si at neste steg nå blir at du kontakter politiet for trakassering. Antar du har hunden registrert i ditt navn? I så fall vil jo det vise at hundens forrige eier har godtatt de vilkår dere avtalte og omregistrert hunden på deg. Ingen omregistrerer vel en hund som overtager skylder penger på? Da er man jo en smule dum da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste akkurat mail nå..

En beklagelse om at vedkommende hadde glemt at vi betalte sist..

Okeeei?

Jaja..Da var det ute av verden,men jeg har mine tvil om det var et nytt forsøk..

Vedkommende skal få tvilen tilgode...

Hunden er registrert på meg,da vi fikk alle papirer den dag vi hentet.

Men nå er saken utav verden håper jeg!

Jeg følte jeg måtte ut med det,for jeg har ingenting å skamme meg for og mener det er bedre jeg kommer ut med det enn at folk eventuelt hører løgn...Er ikke så gøy for oss.Hundemiljø kan være møkk av og til.Mennesker er rare!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte at dere betalte sist faktisk.

Og ja, det er bedre du kommer med det selv enn at det skal komme fra andre, men allikevel vil folk som regel tro det verste. Sånn er hundemiljøet. Selv om du forteller det aldri så mye kan du nesten banne på at på en eller annen utstilling vil det hviskes og tiskes. Hundemiljøet er så og si elendig. Det ser man f.eks bare på utstillinger, hvor valpekjøpere står og slenger dritt om oppdetteren til folk de prater med, men til oppdretteren skryter de av en fantastisk hund og at de gleder seg til neste valp fra dem osv, selv om de nettopp har sagt til noen andre at neste hund skal i alle fall ikke derfra. Det er noe med den kappa som man snur med vinden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang tikker det inn mail...Hund gis bort.Hund sees,kontrakt underskrives,papirer bytter hånd.Ferdig.

Dumme er vi og betaler 2000 som kreves,og irriterte over at det går an å være så frekk.

Ubehaget stiger..Hva sier vedkommende til folk?Hvorfor dukker dette opp?Skal man la seg presse av sånt?

Likevel gjør vi det for fredens skyld.

I ettertid ser jeg at det i prinsippet ikke skulle blitt betalt en krone ettersom avtalen ikke var slik.

Nå har personen fått blod på tann...

Ubehaget var likevel så sterkt,og vi ble så sjokket at det var helt sykt.Så vi betalte.

Det skulle ikke gå an og gi bort en hund for deretter og fremstille det som om den som overtar er løgnere og bedragere som lurer seg unna avtaler(som ikke finnes)Kontrakten har vi jo,helt blank er den!Vi var to i bilen,den andre var EN.

Det er rett og slett ikke ord for sånt!Vi hadde da aldri oversett en avtale med noen om den eksisterte!

At folk kan late som vi gjør det virker som ren ondskap,og jeg blir både forbannet og fortvilet.

Idag igjen kommer mailen.Mer penger.Nok en avtale vi liksom har vridd oss unna...

Tonen er frekk,og nedlatende..

Hva skal man si til sånt da??

Det er rett og slett sjokkerende at mennesker kan få seg til og kreve penger,og skrive løgnaktige mailer som de tror det selv om at de venter penger du liksom holder tilbake..

Jeg finner meg ikke i sånt,og hadde ALDRI forventet noe slikt av denne person,som jeg trodde var godt plantet i rasemiljøet og anså for å være seriøs..

Jeg svarte ala dette jeg skriver her,og jeg koker inni meg over det og jeg skjønner ikke at det går an!

Øhhh, mulig jeg er treig her - men - dere har altså signert en avtale, og da er det vel klinkende klart hvilke vilkår dere er enige om i forbindelse med overdragelsen? Dersom avtalen sier at hunden gis bort vederlagsfritt - ja så er man rimelig dum om man betaler i etterkant - dersom den sier noe annet og man ikke gjør opp for seg så er man ditto frekk som ikke betaler.

Hvor vanskelig kan det være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg ville gått ut med han, for det er jo ubehagelig å holde seg. jeg holder på med det så lenge de trenger. Den lengste varte tilogmed 5 måned. Det er forskjell på hunder og valper.
    • Det blir nok kompostgrinder og langline. håper bare det går bra med flytting midt i alene hjemme treningen.
    • Jeg tenker og gjør det samme som de ovenfor. Viktigere med gode hundemøter med gode sikre, kjente hunder.  
    • Har ei tispe på 5 som begynte å renne fra det rene øyet for litt siden. Vi dro til vet, men siden det ikke var rødt, eller irritert og ikke gul veske, så fikk jeg beskjed om å dryppe med saltvann en periode og komme tilbake om det ble verre. Det plager henne heller ikke.  Det er bedre om jeg drypper typ to ganger om dagen, men forsvinner ikke. Virker som om det blir verre på tur i vind feks.   Kan det være tett tårekanal? Hva gjøres med det?    Jeg spør her før jeg drar til veterinæren. Hun som så på det sist nevnte ikke det som et alternativ selv om jeg sa det virka som om det ble verre i «vær».  
    • Det bør du ikke. Gå god for dem. En av eierne der nå er anmeldt av veterinær, for dyremishandling. Etter at en valp på 6 mnd som var på kurs der ble strupt og holdt opp i luften etter kobbelet (Med struphålsbånd) og fikk påført varige skader på luftrør og strupehode.  Fordi den "utagerte" mot andre hunder. Som om valper bjeffer av annen grunn enn usikkerhet.... Veterinæren ble så rystet over skadene at mat-tilsynet ble meldt.    Så styr langt unna er mitt råd. Man risikerer at hunden blir varig skadet på kropp og sinn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...