Gå til innhold
Hundesonen.no

Løs hund i nabolaget


Beauvoir

Recommended Posts

Jeg vet det er en jack russel terrier hann som har herjet slik i majorstua område og vært inne på viking noen ganger.. Men var en periode det stoppet opp.. var kanskje da de skrev på halsbåndet "jeg går hjem selv" han skal vist bo rett ved siden av frogner parken. er vanskelig å se om det er han på bilde.. er en stund siden jeg har sett han.

Men det er bare å ringe politiet hver gang.. hvis han har vært innom en del ganger på kort tid kan viking ta det videre til politiet og dyrevernet. Skal følge det opp, også kjekke hvor lenge han var inne før han ble hentet av eier på viking.

Vi har bodd her siden 1. juni nå, og han har løpt rundt her siden da. Det er jo helt tullete å slippe en hund løs i Oslo, han burde jo få et hjem hvor eierne gidder å ta turen ut sammen med ham.

Jeg lover at jeg skal ringe politiet hver gang jeg har mulighet til å vente med ham. Jeg sitter stort sett hjemme og leser og jobber med oppgaven min, så det går nok som regel bra. Har du mulighet til å sjekke når de henter ham eller om de henter ham? Jeg må inrømme at vi sitter og lurer mye på om det går bra med ham ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du mulighet til å sjekke når de henter ham eller om de henter ham? Jeg må inrømme at vi sitter og lurer mye på om det går bra med ham ;)

Viking svarer på dette om du ringer de..

Det er vel Sæter Auto dette, prøv å ringe: 22 19 10 11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bodd her siden 1. juni nå, og han har løpt rundt her siden da. Det er jo helt tullete å slippe en hund løs i Oslo, han burde jo få et hjem hvor eierne gidder å ta turen ut sammen med ham.

Jeg lover at jeg skal ringe politiet hver gang jeg har mulighet til å vente med ham. Jeg sitter stort sett hjemme og leser og jobber med oppgaven min, så det går nok som regel bra. Har du mulighet til å sjekke når de henter ham eller om de henter ham? Jeg må inrømme at vi sitter og lurer mye på om det går bra med ham ;)

Ringer du kunde senteret til viking på 06000 kan de si det til deg.. bare si hvilken rase , når, hvor den ble hentet.. da får du vite om eier har hentet han eller om har gått videre til en annen kennel...

Sæter auto har ikke kapasitet til å ta imot alle samtaler fra folk som har funnet hunder og vil vite hvordan det går... de har heller ikke info`n forran seg sånn som kunde senteret...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sæter auto har ikke kapasitet til å ta imot alle samtaler fra folk som har funnet hunder og vil vite hvordan det går... de har heller ikke info`n forran seg sånn som kunde senteret...

Det høres noget spesielt ut, med tanke på at det vel er hos Sæter auto de havner..?

De har alltid hatt svaret på flekken når jeg har ringt, har bare beskrevet hunden, så har de visst hvilken jeg mener, og gitt meg status..

De er der noen dager før de sendes til Standal, det går ut kunngjøring i de store avisene i området, og om ingen eier melder seg innen en uke fra kunngjøringen blir hunden avlivet eller omplassert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres noget spesielt ut, med tanke på at det vel er hos Sæter auto de havner..?

De har alltid hatt svaret på flekken når jeg har ringt, har bare beskrevet hunden, så har de visst hvilken jeg mener, og gitt meg status..

De er der noen dager før de sendes til Standal, det går ut kunngjøring i de store avisene i området, og om ingen eier melder seg innen en uke fra kunngjøringen blir hunden avlivet eller omplassert.

Kunde senteret ligger rett ved siden av sæter auto.. er greit når noen finnere ringer innimellom.Men hvis alle som finner hunder ringer dit blir det mye.. da er det greit å anbefale å ringe kunde senteret.. det er jobben deres. de å¨sæter auto er hygglige de. Men er ikke alltid de har tid. De har mer en nok å gjøre.. så anbefalerå ringe kunde senteret.. Jeg har jobbet/jobber der så vet hvordan det funker...

Skjønner ikke hvorfor det høres så spessielt ut.. kunde senteret er jo der for å hjelpe kunden. Sæter auto er jo viking...

Viking sæter auto....

Og må bare legge til at de blir sjelden avlivet så sant de ikke er syke.. De havner på FOD.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Vi ringte kundeservice, vi. Snakket med en hyggelig dame som kunne fortelle at han fortsatt var der og at det ikke var så mange andre der nå om dagen, så han fikk litt ekstra oppmerksomhet og storkoste seg. Om ingen kom for å hente ham ble han satt ut til adopsjon. Krysser fingrene for at han får en ny og ansvarlig eier, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg krysser fingrene for at det ordner seg best mulig for hunden. Per i dag er vel det beste om de finner et nytt hjem til den, med mindre eierne faktisk tar seg selv litt i nakken...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble vi oppringt fra en kennel som heter Standal. Dette er vovven sitt midlertidige hjem. De ringte for å spørre om vi visste hvem som eier ham, siden de som har nummeret sitt på halsbåndet hans nekter for at han er deres. Standal sa at de hadde fått tak i info om at han kunne være kastet ut hjemmefra, men at de ikke visste noe sikkert.

Er det noen som vet hvem som eier ham? Da kan dere ta kontakt med Standal på nummer 67077360. Om dere ikke vet det og har lyst til å gi en god og snill jack med godt gemytt en ny sjanse ved å adoptere ham er det veien det går om det ikke dukker opp noen eiere. Han er veldig glad i barn, når de har løpt etter ham og rundt ham i nabolaget her har han logret og sett lykkelig ut.

Jeg synes det er hjerteskjerende at eierne ikke melder seg og krysser virkelig fingrene for ham :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er han ikke chippet?

Tydeligvis ikke. Jeg antar at både Falken og Standal har såppas rutine på dette at de sjekker sånt først. :whistle:

Men, dette med telefonnummeret på halsbåndet... ikke vet jeg. Så fikk de omplassert hunden sin da, gratis. Elns.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig Viking som henter bikkjer? Har vi ikke noe i norge som ligner på SPCA osv som de har i amerika? hmm jeg trodde det jeg :lol:

Så bra du tok å ringte, høres ut som han har det 1000 ganger bedre nå enn når han løp rundt i gatene.

Da vet jeg ihvertfall hvor jeg kan ringe hvis dette skjer meg :whistle:

Han var forresten nydelig. Synd noen eiere kan være så teite mot noe så nydelig som en hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig Viking som henter bikkjer? Har vi ikke noe i norge som ligner på SPCA osv som de har i amerika? hmm jeg trodde det jeg :whistle:

I Norge er det stort sett de forskjellige bergningsselskapene som jobber på oppdrag for politiet osv som har inntauing av hunder også..

I Oslo er det Viking, på nedre romerike er det Nilsens Bilberging elns, ellers i landet er det mange steder Falck har den jobben..

Jeg ser ikke noe galt i det heller, så lenge de har tilrettelagt for å også drive med slik virksomhet, noe de naturligvis har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I oslo har viking avtale med Politiet. Det er for at politiet bare skal ha 1 tlf nr å ringe. De får bilbærging, hundehenting. De ringer til å med viking for at slik hvit bil skal hente døde folk. det driver ikke viking med da.. men viking viderefører til de som har det.

synd med denne hunden!

Det er jo helt Åpenbart deres hund hvis tlf står på halsbåndet. Hunden har tydlighvis ikke chip.. dette kjekker viking med en gang de får de inn og de kjekker jo dette på standal også.

Er så lenge siden jeg hadde denne hunden inne så husker ikke om den hadde chip.. Men de er vel lei av han da. Dårlig måte å gjøre det på. men det virker ikke som de tar så godt vare på han..

Krysser fingrene på at han får et nytt godt hjem!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser ikke noe galt i det heller, så lenge de har tilrettelagt for å også drive med slik virksomhet, noe de naturligvis har.

Nei ikke noe galt i det :) Bare tenkte for meg selv. hmm har ikke viking of falck med biler å gjøre :)

Syns det var litt artig.

Hvis jeg hadde fått meg jobb i viking også fikk jeg mitt første oppdrag å dra å hente en hund tror jeg jeg hadde detti av stolen :) Neida ^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ikke noe galt i det :) Bare tenkte for meg selv. hmm har ikke viking of falck med biler å gjøre :)

Syns det var litt artig.

Hvis jeg hadde fått meg jobb i viking også fikk jeg mitt første oppdrag å dra å hente en hund tror jeg jeg hadde detti av stolen :) Neida ^^

Jeg var mer nervøs for å gjøre feil!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...