Gå til innhold
Hundesonen.no

Er kokt lever hundemat?


ida

Recommended Posts

Jeg bruker å koke lever, og tørke oppskjærte biter en times tid i stekeovnen. Bruker de som godbiter, og bikkja elsker dem! Ulempen er at huset "stinker" etter kokingen... Lønner seg å lage masse når man først lager, og fryse ned i passe trenings-porsjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fôrer du på ellers? Det kan bli litt kraftig hvis de bare er vant til tørrfôr kanskje, men man kan gi det bårde rått og kokt :icon_confused:

Mine hunder får tørrfôr (med V&H innimellom). Det er Solo (eldstebarnets hund) som innimellom får en hel pakke (500gr?) kokt lever hos "barnevakten". Sist hun hadde vært der, ble hun skikelig slapp og uvel og da tenkte vi å spørre her, før hun eventuellt ba ham kutte ned på leverfôringa. Det kan jo hende at det ikke var derfor. :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hvorfor dere koker den før dere tørker den?

Jeg har hørt at det blir mindre lukt under tilberedningen om man koker før man tørker, men det er godt mulig at det finnes andre grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare lurer på hvorfor dere koker den før dere tørker den?

En gang så gadd jeg ikke koke levra først, innbiller meg at det ble mer lukt, og at bitene ble seigere...(ikke at bikkja bryr seg om det, men...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syntes nok det blir litt kraftig for ham å få så mye en sjelden gang..

Bedre å kutte det ut, eller gi han litt oftere isåfall så magen er vant med det :P

Solo er en dame. Mamman til fibi ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ifølge Ellensviks hundeservice som tilbyr matesker med ferskmat til hund så er det viktig med nyrer og lever en gang i uka. Lever inneholder vitamin A - fettløslig og lagres i kroppen og kan overdoseres - så det er greit å avgrense bruken av lever noe - men en gang i uka burde gå greit. Se litt rundt på hjemmesida og bli inspirert.

http://www.ellensvik.se/hundservice/innehall.htm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...