Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund i fly

tm100001

Recommended Posts

Jeg lurer på om noen vet max størrelse på hund man kan ha i kabinen? Og bagen som skal under setet? :)

Baggen eller buret må ikke være større enn 43x31x21 cm, og hund+bur må ikke veie mer enn åtte kg. Du bør bestille billett til hunden samtidig eller så raskt som mulig etter at du har bestilt din egen billett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos Norwegian får du ikke valp med i cabin, den må i lasterommet. Hos SAS og Widerøe går det greit, men du må ha den i godkjent reisebag.

Hei dette var nå merkelig.. begge gangene vi hentet valp i Finland så reiste vi med Norwegian og da hadde vi med valpen i cabinen det var ikke noe problem.

Kristin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer fra flyselskap til flyselskap, du må sjekke mål og vekt der! Noen har nemlig 6 kg grense. Og dette er da totaltvekt på hund og bur/veske. Såvidt jeg vet er det kun til Storbritannia det er "offisiellt" forbudt å ha hunden i kabinen pga. noe importregler, men man bør nok sjekke for sin flight.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En venninne av meg reiste nettopp innenlands med Norwegian for å hente valp. Ikke tale om at hun fikk den med seg i cabinen, den måtte pent gå i lasterommet. Vedkommende hun snakket med i selkapet, påsto at dette var Norwegians policy. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart. En av mine valpekjøpere reiste med Norwegian med valp i kabinen...

quote fra norwegian sin side:

"Mindre hunder og katter kan også fraktes i kabinen (PETC) under spesielle betingelser, men også her gjelder regelen om maksimum to dyr per flyavgang i separat IATA-godkjent bur/kennel.Maksimum vekt for slikt bur/kennel er brutto åtte kilo med maksimum dimensjoner på 43 x 31 x 20 cm."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...