Ia Skrevet 8. Juli 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2009 Ja, men ingen i oslo. Og vi har ikke tilgang på bil, så det er vanskelig å hente noen langt unna. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 8. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 8. Juli 2009 Jeg fant, jeg fant! Søkte litt, og kom over en medie reportasjoe om rotter. Der fant jeg denne oppdretteren, det er visst i Kjeller(?) utenfor Oslo! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fionamorami Skrevet 9. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2009 Jeg fant, jeg fant! Søkte litt, og kom over en medie reportasjoe om rotter. Der fant jeg denne oppdretteren, det er visst i Kjeller(?) utenfor Oslo! Ja, Eva sendte linken til meg å jeg fikk snakket litt med henne! Hun har en del gode tips, og jeg likte at hun ikke bruker vanlig sagflis i bunnen av burdet, men fleece Selv brukte jeg kattesand. Uansett så virket det som om hun viste hva hun snakket om og hun tar dyrene sine ganske seriøst! Syntes du burde snakke med henne og høre hva hun hadde å komme med Hun kan noe mer enn meg så du kommer til å få masse tips av henne, og siden hun er oppdretter kan du holde kontakt med henne så lenge du vil. Og du kan snakke med henne hver gang du har et nytt spørsmål Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 9. Juli 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2009 Å, supert! Tusen takk! Jeg skal nok ta kontakt med henne. Får håpe hun har planlagt noen kull i nær framtid, da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 9. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2009 Hun virket veldig seriøs synes jeg, og avler for god helse og godt gemytt Synes du burde kontakte henne! Edit: Her er også en oppdretter i Akershus, jeg vet ikke hvordan det er i forhold til dere. Og er også rundt Oslo tror jeg Edit2: Her er noen fra Bærum, aner ikke hvor det er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixmaster Skrevet 9. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2009 Hvis du går inn på forumet på www.tamrotter.com så er det mange oppdrettere der og regner med at de fleste der er særiøse (og sikkert noen fra Oslo området). Men du har vell kanskje funnet en bra oppdretter? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 9. Juli 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2009 Hvis du går inn på forumet på www.tamrotter.com så er det mange oppdrettere der og regner med at de fleste der er særiøse (og sikkert noen fra Oslo området). Men du har vell kanskje funnet en bra oppdretter? Har vært der Tror jeg holder meg til de Eva har foreslått foreløpig. Får iallefall se hva de sier. Om de ikke har noe passende, kommer jeg jo til å fortsette å lete Tusen, tusen takk Eva! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 9. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 9. Juli 2009 Værsågod! Er bare morsomt dette altså Edit: Av det lille jeg kan om rotter liker jeg Intets ortter best, hun som bor i Kjeller. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixmaster Skrevet 10. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 10. Juli 2009 Edit: Av det lille jeg kan om rotter liker jeg Intets ortter best, hun som bor i Kjeller. Ja, hun virket veldig særiøs. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nowisclee Skrevet 12. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2009 Du kan jo ringe/besøke dem i morgen. Da kan du høre om de kan ha dem i 4 uker til, og høre hvordan de er mtp. alder. En rotte blir jo 3-6 år, så jeg tror ikke det har så mye å si så lenge de er tamme og stelt så godt med som de ser ut til å være 3 til 6 år? Av det jeg vet om rotter(og jeg har hengt MYE på norske, svenske og danske rotteforum) så er 3 en GOD alder for en rotte, de fleste blir mellom 1,5 til 2,5 år. Når en rotte er 3 menneskeår, er den 90 rotteår. Så å få den til å bli 6 år, da tror jeg du skal leite lenge før du finner den rette rotta! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 12. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2009 3 til 6 år? Av det jeg vet om rotter(og jeg har hengt MYE på norske, svenske og danske rotteforum) så er 3 en GOD alder for en rotte, de fleste blir mellom 1,5 til 2,5 år. Når en rotte er 3 menneskeår, er den 90 rotteår. Så å få den til å bli 6 år, da tror jeg du skal leite lenge før du finner den rette rotta! Om rottene mine ikke blir mer enn rundt to år, vil jeg iallefall at de skal være så små som mulig når jeg får dem EDIT: Feil bruker. Ingvild skrev. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nowisclee Skrevet 12. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2009 Ja, det er nok greit det. Altså, man får jo mye ut av å ha dem som voksne også, og, man hjelper jo noen som trenger et nytt hjem, og så kan man jo få seg noen yngre etterhvert og introdusere i flokken, men, personlig liker jeg best å få dem når de er mellom 5-8 uker, ikke minst fordi de jo er så fantastisk søte når de er små og finner på så mye rart! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 12. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2009 3 til 6 år? Av det jeg vet om rotter(og jeg har hengt MYE på norske, svenske og danske rotteforum) så er 3 en GOD alder for en rotte, de fleste blir mellom 1,5 til 2,5 år. Når en rotte er 3 menneskeår, er den 90 rotteår. Så å få den til å bli 6 år, da tror jeg du skal leite lenge før du finner den rette rotta! Oisann Så de blir ikke så gamle da? Trodde Maylen sine ble 6, men der var vel feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
fionamorami Skrevet 12. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 12. Juli 2009 3 til 6 år? Av det jeg vet om rotter(og jeg har hengt MYE på norske, svenske og danske rotteforum) så er 3 en GOD alder for en rotte, de fleste blir mellom 1,5 til 2,5 år. Når en rotte er 3 menneskeår, er den 90 rotteår. Så å få den til å bli 6 år, da tror jeg du skal leite lenge før du finner den rette rotta! Jeg har bare fått rotter som har levd så lenge, med mindre de har blitt syke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 14. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2009 Ingvild: Har du snakket med noen av de forskjellige oppdretterne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ia Skrevet 14. Juli 2009 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2009 Ingvild: Har du snakket med noen av de forskjellige oppdretterne? Jeg har sendt mail til damen i kjeller, men ikke fått svar enda. Drar bort et par dager nå, håper på å ha fått svar da Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tm100001 Skrevet 14. Juli 2009 Rapporter Share Skrevet 14. Juli 2009 *venter i spenning* Jeg tror ikke siden hennes var helt oppdatert, er det noen som finner ut når hun var inne sist? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mixmaster Skrevet 11. Oktober 2009 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2009 Så etter oppdrettere i Nordland for artighets skyld, men fant ingen. Finns det virkelig ikke seriøse oppdrettere av rotter i Nordland? Noen andre som vil sjekke? Er ikke akkurat den flinkeste til sånt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ida Skrevet 11. Oktober 2009 Rapporter Share Skrevet 11. Oktober 2009 *venter i spenning* Jeg tror ikke siden hennes var helt oppdatert, er det noen som finner ut når hun var inne sist? Ble dessverre ingen rotte på meg. Savnet etter undulat ble for stort Så nå lever jeg og Linus lykkelig Han har egen tråd tilogmed EDIT: Ingvild skrev det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar