Gå til innhold
Hundesonen.no

Trenger Guide ..


BareLinn

Recommended Posts

Hei .. Jeg skal til Bergen på onsdag.. og kommer da med tog ..

Jeg lurte på om det er en snill sonis her som kanskje kunne tenkt seg og hjulpet meg med EN hund,og bagasjen min, fra tog stasjon til kaien ?

Jeg kommer med toget til Bergen halv 3, og må komme meg til kaien, hvor båten går til Florø ... ?

Er det noen som ville guidet meg den lille biten ? ... :whistle:

EDIT: Jeg har aaaldri vært i Bergen før, så derfor jeg spør :ahappy: Finnes ikke kjent ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går det ferge til Florø?

Det visste ikke jeg. Men er egentlig en enkel sak å komme seg til kaien altså. Følge et kart. Er ikke sååå mange steder en kan gå seg vill :whistle:

Ja .. Fjord1 kjører til Florø ... Kart ? Ja særlig ... Hehe ...

Jeg har ALDRI vært der før.. Så vil bare ha noen som kan vise meg veien .. :ahappy:

Thats all i need... Er skikkelig nervøs fra før ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne hjulpet deg, men drar desverre østover på mandag. Men du kan ta buss fra togstasjonen til kaien

Okei ... Vet ikke om noen som kunne tenkt seg å følge ei skrulle fra togstasjon - kaien ? :ahappy: hehe...

Buss ? Jeg snakket med en nå, og han sa at man fint kan gå ? :whistle:

Blir forvirra... Jeg har 2 timer på meg, å finne frem.. Så bør vel gå greit :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei ... Vet ikke om noen som kunne tenkt seg å følge ei skrulle fra togstasjon - kaien ? :ahappy: hehe...

Buss ? Jeg snakket med en nå, og han sa at man fint kan gå ? :ahappy:

Blir forvirra... Jeg har 2 timer på meg, å finne frem.. Så bør vel gå greit :ahappy:

Kommer ikke øyeblikkelig på noen som er villig til å følge en fremmed rundt i Bergen, desverre :whistle:

Du kan fint gå ja, men litt tungt er det jo om du har mye bagasje. På bussen slipper du i det minste kart og kompass, bare finn riktig buss på forhånd og spør bussjåføren hvor du skal gå av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer ikke øyeblikkelig på noen som er villig til å følge en fremmed rundt i Bergen, desverre :whistle:

Du kan fint gå ja, men litt tungt er det jo om du har mye bagasje. På bussen slipper du i det minste kart og kompass, bare finn riktig buss på forhånd og spør bussjåføren hvor du skal gå av.

Hihi .. Jeg er ei jente på 21 .. Bestefaren din kan følge meg liksom.. Så lenge jeg kommer meg rett vei ...

Hehe ... :ahappy: Er ikke farlig .. og det er ikke voffen heller :ahappy:

Men skjønner det da.. Lettere å finne en fremmed på gata der borte kanskje :ahappy:

Mye bagasje.. Neeh ... Har en bag,en sekk,og bikkja .. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi .. Jeg er ei jente på 21 .. Bestefaren din kan følge meg liksom.. Så lenge jeg kommer meg rett vei ...

Hehe ... :banana: Er ikke farlig .. og det er ikke voffen heller :banana:

De er nok ikke redd deg, det er ikke det, men de færreste orker å bruke såpass energi på å hjelpe en villt fremmed (reise inn til byen - møte deg - hjelpe med bagasje og følge deg til kaien - hjem igjen). Derfor er det ikke slik at jeg bare kan ringe en venn i Bergen, om du skjønner :o

Så ja, jeg ville satser på å spørre tilfeldige folk på veien. Vi bergensere er veldig vant med turister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er nok ikke redd deg, det er ikke det, men de færreste orker å bruke såpass energi på å hjelpe en villt fremmed (reise inn til byen - møte deg - hjelpe med bagasje og følge deg til kaien - hjem igjen). Derfor er det ikke slik at jeg bare kan ringe en venn i Bergen, om du skjønner :o

Så ja, jeg ville satser på å spørre tilfeldige folk på veien. Vi bergensere er veldig vant med turister.

Hehe.. Det forventer jeg ass... DU MÅ komme ned å følge meg :banana: heheh :banana:

Neida.. Men tror du at du klarer å forklare meg sånn ca hvor jeg skal gå ? Er det veldig innviklet ? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det går fint å gå, men, det er et stykke, altså! Jeg ville satset på buss/taxi, eller så ville jeg bare spurt meg for på vei bortover, det er ikke så veldig vanskelig å finne fram, egentlig, det er bare litt vanskelig å forklare for noen som absolutt ikke er kjent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, det går fint å gå, men, det er et stykke, altså! Jeg ville satset på buss/taxi, eller så ville jeg bare spurt meg for på vei bortover, det er ikke så veldig vanskelig å finne fram, egentlig, det er bare litt vanskelig å forklare for noen som absolutt ikke er kjent.

Noen som vet hva en evt taxi vil koste ? ... :banana:

Om jeg bare hadde hatt noen jeg kunne ringe også så skulle jeg vært mer enn fornøyd.. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.visitbergen.com/no/TRANSPORT/OF...07&view=map

Zoom ut to klikk, og du ser både fjord1 og stasjonen på samme kartside.

Distansen er 1,4 km, noe som i følge Bergen taxis priskalkulator koster ca. 100 kr:

http://www.bergentaxi.no/Priser/priskalkulator.aspx

Bergen taxi har tlf. 07000.

Ruten:

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=d...t%26tab%3Droute

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.visitbergen.com/no/TRANSPORT/OF...07&view=map

Zoom ut to klikk, og du ser både fjord1 og stasjonen på samme kartside.

Distansen er 1,4 km, noe som i følge Bergen taxis priskalkulator koster ca. 100 kr:

http://www.bergentaxi.no/Priser/priskalkulator.aspx

Bergen taxi har tlf. 07000.

Ruten:

http://www.gulesider.no/kart/;jsessionid=d...t%26tab%3Droute

Å.. DU er en ENGEL :o

TUSEN takk .. Ikke at jeg ble noe klokere .. Men skal nok finne frem tror jeg :lol:

OM ikke så blir det en liten taxitur :lol:

Men .. Hvordan vet jeg at jeg kommer meg på riktig båt ? :)

Og ja.. Jeg ER vimsete :banana:

EDIT: Men si meg en ting .. Jeg prøvde den der kalkulatoren ... og jeg fikk en pris på 291,- :banana:

Det kan vel ikke stemme for den lille biten ? Noen som vet hvor lang tid man bruker på å gå ? .. Har en sekk,bag,og en hund .. :o Normal fart: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går jo gratisbuss fra Bystasjonen til Strandgaten... Det kunne jo vært et alternativ. Bystasjonen ligger rett ved togstasjonen. På utsiden av Bystasjonen går gratisbussen hvert 10 min, eller noe sånt. Så spør du bare sjåføren om han kan si i fra når dere er i Strandgaten. Derfra går du mot kaien. Veldig lett å finne fram i grunn. :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billettene og alt er i boks .. så nå gjenstar det å se om jeg finner frem ..

Dama på Fjord1 sa at det er ikke så vanskelig .. Så da får vi se da.. Haha ...

Skulle virkelig ønske jeg hadde noen jeg kunne ringt.. I tillfelle .. haha ... Jaja :banana:

Vil ikke begynne å rote rundt med busser i Bergen, tror jeg ..

Mulig jeg tar en taxi ... :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du klarer det GARANTERT :wub: Bergen er ikke så komplisert egentlig, og folk er veldig behjelpelig! Som tidligere nevnt, vi er vant med turister i mente. Du får nok god og lett forklaring, siden du er så heldig med at du snakker et forståelig språk for oss :wub: En turist spurte meg en gang etter Gågaten, hvor vi var RETT VED, og jeg endte opp med å si: "Ehhh..no idea?".. :icon_confused: Rimelig flau etterpå, vet jo knapt høyre eller venstre i min egen by til tider! :lol:

Jeg kunne gjerne hjulpet deg, men 20-25 min med buss til byn hver vei, og usikre planer på den tiden gjør det ikke helt lett for meg desverre! Men du har vel skjønt allerede at om jeg skulle vist deg veien, hadde det blitt på eget ansvar... :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
    • Så denne tråden nå og vil bare skyte inn noe; Det er altfor tidlig å forvente noen som helst grad av renslighet for en valp på den alderen. Den har ikke rukket å utvikle blærekontroll nok til å engang vite i forkant når den må på do. Den vet det ikke før den plutselig tisser seg ut. Nå er det en stund siden du skrev innlegget, og jeg antar at du har begynt å se forbedringer på denne fronten den siste tiden?    
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...