Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvilken vakthund vil du helst ikke møte en mørk kveld?


Artemis

Recommended Posts

Vel- store hunder som tradisjonelt vil legge mye tyngde bak et eventuelt motangrep ville jeg holdt meg langt unna (om jeg noen gang skulle blitt innbruddstyv). Malinois er en hund jeg har mye respekt for- av de grunnene Belgerguri nevner- men jeg ville nok ikke moret meg med å hisse på meg en rottis eller en av de ungarske vokterrasene heller ... Hehe.

Enig i den egentlig.

Jeg har nok mest respekt for store hunderaser, spesielt fra gruppe 1 og 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 59
  • Created
  • Siste svar

Ett fett hvordan raset det hadde vært! Jeg hadde snud og det hadde vært en hund som hadde buldra fra langt nedi magen og visst meg ett smil. MEN jeg hadde vært enda mer skeptisk til store tunge voktraser som bull mastiff, rottweiler, amstaff mm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg vært så dum at jeg brøt meg inn i et hus i utgangspunktet så hadde jeg sikkert vært dum nok til å trosse den smilende hunden også... :banana:

Men ja - malinois og K.O ser dritskumle ut, det samme gjør en smilende dobber eller schäfer, så (nesten) alt annet enn disse rasene ville vært å foretrekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde jaggu vært ett fett om det var en riesen, rottis, dobber, eller en annen stor og tung vakthundrase om den sto der og "smila" og brumma langt nede i brystet for min del..

Yep.

Jeg syns forøvrig ikke labradorer heller er noe hyggelige når de står og smiler pent og flyr i nettingen når vi går forbi (vi er venner nå da), eller rottiser som viser colgategliset sitt. Men en stor svart GD som har huet og tenna i ansiktshøyde med meg og brummer med v8 i magen og tenna i nesehøyde på meg - da var jeg skrekkelig glad for at det var netting mellom oss! (Vi ble bestiser vi og - han måtte bare finne ut at jeg ikke var slem, stakkars lille pinglegutten :banana:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En DP.

:banana: slipper å få besøk av deg med det første, altså.

Jeg må si som de fleste her, enhver hund med en viss størrelse på som smiler pent og har motor i magen vil jeg ikke inn til.

Likevel er det en som slår meg som den aller siste jeg vil møte på i en sånn situasjon (som om jeg noengang skulle komme til å være i en...) og det er Fila brasileiro. Synes de er fantastisk fine og spennende hunder, men føler ikke noe behov for å telle tenner på dem :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KO er jo vakthunder. Det er det eneste de er avlet for å gjøre.

(om jeg ikke husker feil)

Hvilken DP er det snakk om? :banana:

Dverg Pinscher? Dverg Puddel? :banana:

DP er vel i størst grad en forkortelse for dvergpinscher?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh.. Klarer ikke bestemme meg for rase! :icon_confused: Ville blitt redd for en tydelig mannevond hund, uansett rase. Enten det hadde vært Toller eller Bull Terrier eller Irsk Setter (den eneste hunden jeg har blitt bitt av var en Irsk Setter da jeg var liten så ). Kjdelig svar, I know.. Men et ærlig svar da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er så mange redd for Kaukasisk ovtcharka? De er jo bare store bamser..

DH%203%20liggende.jpg

Mmmhm, KO er en vokterhund, de SKAL jo ikke la folk slippe inn på området dems, så det er jo bare å prøve å valse inn, det er jo en stor bamse, bare. :icon_confused:

http://3.bp.blogspot.com/_LYxGQn08RU4/SG1a...EPHERD+DOG2.bmp

118464d1231605975-caucasian-ovcharka-061707-tsiclon-yagoda-03.jpg

Bildene funnet på gooooooogle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville nok, som flere nevner, blitt ganske usikker uansett rase hvis den hadde begynt å flekke tenner, knurre eller vise truende adferd, selv om jeg må innrømme at størrelsen tross alt spiller en rolle.

En truende Rottweiler, Dobermann eller en annen av de større, kraftige gjeter og vokterhundrasene ville jeg ha voktet meg vel for... Særlig med tanke på at de antakelig kunne lagt meg i bakken med et enkelt byks :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmhm, KO er en vokterhund, de SKAL jo ikke la folk slippe inn på området dems, så det er jo bare å prøve å valse inn, det er jo en stor bamse, bare. :icon_redface:

http://3.bp.blogspot.com/_LYxGQn08RU4/SG1a...EPHERD+DOG2.bmp

Bildene funnet på gooooooogle.

Dæsken hvor stilig den ser ut! :innocent: Utrolig glad det ikke er meg den kommer smilende mot :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mmmhm, KO er en vokterhund, de SKAL jo ikke la folk slippe inn på området dems, så det er jo bare å prøve å valse inn, det er jo en stor bamse, bare. :icon_redface:

http://3.bp.blogspot.com/_LYxGQn08RU4/SG1a...EPHERD+DOG2.bmp

118464d1231605975-caucasian-ovcharka-061707-tsiclon-yagoda-03.jpg

Bildene funnet på gooooooogle.

Du vet at det bildet (kun det ene som kommer opp) viser en glad hund i fullt firsprang med resulterende mongotryne, og ikke en sint hund? :whistle:

Jeg vil ikke treffe på noen sinte, ukjente hunder jeg. Har en sunn respekt for sånt. Synes ikke det er noe triveligere med en golden som truer deg på livet enn en grand danois. Klart, er hunden under knehøyde frykter jeg vel ikke akkurat for livet. :wub:

Med mindre det er en basenji, jeg vil ikke komme borti en forbanna basenji. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...