Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden mitt er blitt bitt under øyet

Recommended Posts

Hunden min ble helt uprovosert bitt av en kjent hund her i kveld, ca 1 time siden. Han fikk en bitt ca en cm under det ene øyet. Har nå fått sett litt på det og prøvd å rense det så godt jeg kan. Det jeg ser er at det er hulrom under huden under øyet. Virker ikke som det plager han noen, men jeg er litt bekymret for at det kanskje burde blitt sett på av en vet.

Hva syns dere?

IMG_2871.jpg

IMG_2867.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg ville drat til dyrlegen med det.

mye bedre å få det undersøkt å få behandling om det trengs enn å vente å det kanskje blir betent osv.

Det hulrommet som du sier er sikkert en sårlomme og vil tro det trengs å gjøres noe med det. Sånne lommer kan være dype uten at det er så lett å se på overflaten.

Ring dyrlegen og hør om det er greit å vente til i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg ringt dyrlegen, og avtalt at jeg skal komme inn med han i morgen kl 10. Siden det var såpass "langt" fra øyet så gikk det greit å vente til i morgen, og det var bra at jeg hadde fått skylt det.

Mulig han trengte et sting eller 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars da.. Sånne ting er ikke noe morro.. Men det går jo som regel bra da, Zoey har tre steder på skrotten hvor hun har arr etter at ett par sting måtte til.. Håper alt er i orden med han da:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nitro fikk et slikt sår på neseryggen da han ble bitt. Blødde masse og det ble et hull. Jeg renset det og gjorde ikke noe mer med det. Passet på at det var rent, så grodde det fint. Men siden det er så nært øyet, kan det være greit med en sjekk, spesiellt hvis man selv er bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke så ille ut, men som sagt tidligere her så kan det være at behandling må til siden det har blitt et hulrom inne i såret. Hvis såret gror igjen på yttersiden, og det ikke gror fra bunnen av hulrommet vil det kunne bli masse gugg inne i såret, selv om det ser bra ut fra utsiden... Derfor er det viktig å få behandlet det, spesielt med tanke på at det er såpass nære øyet. Håper det gror fort og fint :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...