Gå til innhold
Hundesonen.no

Den evindelige dritingen - sørg for å ta opp etter deg


KarpeSkrotum

Recommended Posts

Det burde virkelig ikke være nødvendig! Forøvrig setter jeg stor pris på alle som kaster bæsjeposer i søpla mi, heller enn å la det ligge igjen i veikanten! Og det går for de fleste jeg kjenner som jeg har diskutert temaet med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud.

Jeg er heller ikke spesielt begeistret over pluselig å ha avføring på joggeskoene mine, men hallo? Ville ikke dette blitt et ekstremt dyrt tiltak i lengden?

Nei, verden, bruk penger på noe annet. Skolebøker til barn, elbiler, gamlehjem, barnehager, hest til meg.. (unnskyld den siste, måtte bare slenge det på :whistle:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I lengden kanskje, men i starten hadde man vel kunne dratt inn ganske mange lapper, for det er mye dritt som ligger rundt omkring. Så hadde det bare kommet an på om folk har lært eller ei. Overskudd (hvis noe) kunne jo gått til dyrevern/organisasjoner som er der for dyrene.

Helt greit at folk syns det ene eller andre om å kaste i andres dunk, men den er altså ikke for offentligheten (pr idag) og 'eier' kunne forfulgt det på denne måten hvis denne har valgt det og dermed bot til hundeeier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skulle det kunne "dratt inn ganske mange lapper"? Å opprette et dna-register over hundedrit hadde nok kostet langt mer enn hva inntektene i form av bøter ville gjort. For ikke å snakke om umuligheten bak opprettelsen av registeret. Hansens på hjørnet som har fått et kull på blandingstispa si er jo ikke rapporteringspliktig noe sted om hvem de selger/gir bort valpene til. Å skaffe et fullstendig register over alle hunder i Norge er en utopi.

Andres søppeldunker eller ikke ble jo diskutert i den store hundebæsjdebatten - så hva er poenget med å starte en ny debatt om det? Det er vel forøvrig et ubesvart spørsmål til deg der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er flere plasser jeg ser at folk putter bæsjen i pose, og så legger de posen i grøfta. Det er jo dustete, fordi posen er jo av plast, og den blir jo ikke borte. Uansett, hvis noen trør på den tyter det jo bæsj ut! :whistle: Er det for å legge posen igjen at canis tar inn slike "bioposer"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste ting er mulig hvis man vil. Hvis det har vært umulig, så har heller ikke artikkel vært, ei heller register over dna til forbrytere som det fins i mange land. En liten lovendring er alt som skal til.

Poenget med dunker er at med dna kunne forfulgt overtrampet, som er litt annet - hvis man først dette registeret hadde blitt startet opp. (nei, jeg heller tror ikke det vurderes engang, men litt morsom var det likevel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget med dunker er at med dna kunne forfulgt overtrampet, som er litt annet - hvis man først dette registeret hadde blitt startet opp. (nei, jeg heller tror ikke det vurderes engang, men litt morsom var det likevel)

Hvis noen hadde gått i Frøken Detektiv modus, kravlet ned i sin egen søppelbøtte, pillet opp bæsjeposen jeg la der, åpnet den, tatt en prøve, pakket den forskriftsmessig inn, og så sendte den inn til et laboratorie for DNA-analyse i beste CSI-stil? Vel, da hadde jeg fått meg en så god latter at det sannsynligvis hadde vært verdt hver krone av bota. :whistle:

edit: Hører vitser hjemme i debattkjelleren nå forresten? :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, så kunne jeg vel kastet alt søppelet jeg har funnet i din dunk også rett etter at den er tømt - så hadde du hatt full dunk og lenge til tømming, samt en bot - så kunne vi satt oss ned og ledd sammen :whistle:

Hvis du da hadde fått 1000kr i bot, hadde du fortsatt å gjøre det mange ganger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå snakker jeg vel om et fungerende og håndhevet system - ikke et hvilende som ikke blir fulgt opp, så det blir langt flere enn fire. Bare i nærområdet rundt der jeg bor kunne de håndhevet og innkrevd ganske mange lapper. (utifra all dritten som ligger overalt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skal slutte med poser og begynne å gå rundt med en liten spade istedet jeg. Så skal jeg plukke opp og kaste inn i nærmeste buskas der den ikke plager noen. Så slipper jeg å gå rundt å bære på poser i frykt for søppelkassemonstrene og lage mer søppel i naturen + kan gjødsle litt istedet.

:aww: *delvis ironisk, men kanskje det ikke hadde vært så dumt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...